K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2012, 01:17   #11
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg skal ikke betale.. er henvist af reumatolog .. har psoriasis gigt..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 11:51   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En del fysser har tider tidligt om morgenen og sent om eftermiddagen, så man har chance for at klare et job ved siden af. Du kan jo selv vælge. Fyssen henter blot henvisningen fra nettet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 16:07   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om at søge økonomisk støtte til behandlinger via Enkeltydelse

@pige29:

Du har ret til, som enhver anden borger i DK, at søge økonomisk støtte til egen-andelen af betalingen for fysioterapi, via det der hedder en enkeltydelses-ansøgning.

Du gør klogt i at søge støtten til et afgrænset forløb - 10 behandlinger plejer at være normalt accepteret i en ansøgning.

Blanketten til den ansøgning, hvoraf det krystalklart fremgår hvilke indtægter og udgifter kommunen medtager i den økonomiske beregning på dig, kan hentes her:
https://www.borger.dk/selvbetjening/...aspx?sbid=8683.

Dernæst er det ikke hensigtsmæssigt at gætte på, hvorvidt du 'må' melde dig syg i en arbejdsprøvning, og at den i så fald kan risikere at skulle starte hele molevitten forfra - det vil kun en temmelig lang sygeperiode kunne iværksætte.

Du er netop i en form for træning/afprøvning der skal medvirke til at afklare og afdække dine ressourcer - og mulige mangler på samme.

Tal derfor med REVA-stedet om dine bekymringer og tiltagende psykologiske usikkerhed pga af udviklingen i situationen - dét er netop med til at vise, hvor meget 'pres' du kan holde til.

Da berøring uden bagvedliggende krav lige præcis udløser diverse smertestillende/beroligende stoffer i kroppen - bl.a. Dopamin, Serotonin og Oxytocin - vil jeg på det kraftigste støtte dig i at holde fast i dine månedlige massager, og søge den økonomiske støtte til det nye, øgede behandlingsbehov.

Tal med den psykolog du nævner du skal 'jonglere' med - går ud fra det er en der støtter dig?

Er du med på hvad jeg forklarer? - ellers skriv igen.


Sidst redigeret af L.S.; 05-06-2012 kl. 16:15.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:11   #14
Vanilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 5
Styrke: 0
Vanilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Jeg er fleksbeviliget. Men da jeg ikke har kunne klare noget arbejd, i mere en 2-3 mdr.
valgte jeg at søge pension. Så er i arbejdsprøvning nu. Og hvis jeg sygemelder mig, så skal jeg jo nok bare i ny arbejdsprøvning.
Så det er kommunen der vælger at jeg skal gøre mere end min krop kan klare.

Giver det mening?
Hejsa

Du skal lige være opmærksom på at du rent faktisk har pligt til at modtage behandling, det er lige meget om det er læge og eller fysioterapeut behandling så som varmtvandterapi. Og hvis disse ligger i den tid du skal være i afprøvning så skal de på dit afprøvnings sted give dig fri. Det er jo ikke en sygemelding og hvis du ovenikøbet viser dem nøjagtigt hvad det gør ved dig (træthed, smerter mm.) er det jo også med til at give et retvisende billede af dine ressourcer og erhvervsevne.
Det eneste du ikke har pligt til at gøre er at lave dig operere, ellers skal du faktisk takke ja til alle tilbud på behandling du får.

Håber du får lidt ro på og at du trods dine udfordringer finder lidt lys derude i horisonten......
Vanilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 16:05   #15
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Jeg har måtte afmælde tiden hos fys´en. Da jeg overhoved ikke kunne overskue at skulle passe det hele. Så jeg må vente med behandling til jeg er færdig med arbejdsprøvningen.

Og som nogen omtaler, så MÅ jeg ikke holde fri selvom det har med mit helbred at gøre. Heller ikke når jeg skal til psykolog. Det hele skal jeg lægge den dag jeg holder fri (onsdag, for at ladde op). Og hvis jeg ikke får fred den dag så er det det samme som at gå på arbejd (for mig).

Jeg kan ikke noget før eller efter jeg har været på arbejd, da det tar så hårdt på mig at jeg må hjem og ligge med det samme. Jeg sover til 18-19 tiden, spiser måske lidt og går så i seng igen. Så hvis jeg skal noget efter job, så skal det ikke være noget hvor jeg skal koncentrere mig eller hvor der bliver snakket til mig.

Jeg tror heller ikke min arbejdsprøvning går igennem. Men jeg har gjort mit bedste, mere kan jeg ikke gøre..
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 19:20   #16
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Question

Jeg har svært ved at se hvordan der kan vurderes på din arbejdsprøvning når behandlingen ikke er kommet igang.
Jeg forstår så heller ikke at du ikke ønsker at se hvad varmtvandsbassin gør ved dig, for det kunne jo godt være at det fik dine muskler til at slappe af så du fungerede bedre i din afprøvning.

Jeg kan ikke se at der er så meget at miste på den lange bane, men ok, på den ultra korte er der måske nogle timer at miste pga udmattelse.

På mig virker det noget impulsstyret, forstået på den måde at der ikke ofrer på den korte bane for at opnå noget på den lange..
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 22:49   #17
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Jeg har svært ved at se hvordan der kan vurderes på din arbejdsprøvning når behandlingen ikke er kommet igang.
Jeg forstår så heller ikke at du ikke ønsker at se hvad varmtvandsbassin gør ved dig, for det kunne jo godt være at det fik dine muskler til at slappe af så du fungerede bedre i din afprøvning.

Jeg kan ikke se at der er så meget at miste på den lange bane, men ok, på den ultra korte er der måske nogle timer at miste pga udmattelse.

På mig virker det noget impulsstyret, forstået på den måde at der ikke ofrer på den korte bane for at opnå noget på den lange..
Jeg vil gerne give varmevandsbassin en chance. Så forstår ikke helt hvad du mener?? Men når jeg er drænet af energi, så er det svært at koncentrer mig om at skulle noget. At sidde i en bil i en ½ time derned, klæde om, lave øvelser, klæde på og ½ time hjem. Det er helt uoverskueligt for mig.

Jeg ved det lyder underligt for nogen. Men kan ikke engang gå en lille tur med min hund, når jeg kommer hjem. Mit hjem roder, og ser ingen. Så lidt energi har jeg. Og fys. og bassing høre sammen (den eneste fys. jeg ik har prøvet endnu. De andre var dårlige). Og går i forvejen til terapi, hvilket jeg må bruge min fridag på. Og efter en time der, er jeg osse helt brugt...

Jeg ville ØNSKE at jeg kunne det hele, tro mig! Men jeg må prioterer. Hvis jeg ikke gør det. Så kommer tankerne (og derefter handling) "Jeg skal af med min hund (til et dejligt sted), og hvor er den nærmeste bro jeg kan kaste mig ud fra...!"

Og så må du fortælle mig om jeg gør det rigtige ved at priotere noget fra?! For jobprøvningen er jo ik noget man kan pille ved!...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 23:03   #18
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
...og hvor er den nærmeste bro jeg kan kaste mig ud fra...!"
Hvis du har det sådan syneds jeg du skal tage på psykiatrisk skadestue.
At svare med selvmordstrusler synes jeg ikke er OK overfor os andre her på siden.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 01:03   #19
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Hvis du har det sådan syneds jeg du skal tage på psykiatrisk skadestue.
At svare med selvmordstrusler synes jeg ikke er OK overfor os andre her på siden.
Jamen jeg ER i terapi. Det er det jeg prøver at forklare. Jeg kan ikke det hele på en gang. Nogen kan, men ikke jeg. Og det virker som om folk ikke forstår det før man staver det ud i pap. Og det kan godt gøre mig rigtig ked, for samme behandling får jeg fra kommunen. Jamen du kan jo bare... Nej, det kan jeg ikke. Og hvis jeg har t-shit på og de kan se mine ar. Så er det bare et tegn om opmærksomhed...?! Hvad er det for noget vrøvl?!

Derfor lyder jeg nok barsk når jeg prøver at få folk til at forstå. For det er som reglt det eneste de fæstner sig ved, hvis de overhoved gør det. Jeg prøver bare at forklare alvoren i det.

Jeg er da ked at hvis jeg støder nogen. Men sådan er mit liv! Mine venner/veninder og familie skal leve med det hver da. Så om det er fair at fortælle hvordan jeg har det, skal jeg ikke være dommer for. Men jeg går i t-shirts hvis jeg jeg vil, og jeg mener ikke at tanker om selvmord skal være tabu.

Det ville være noget andet hvis jeg skrev herinde "Farvel, nu er det slut..." eller ligende. Se DET ville ikke være fair.

Men igen, bare min mening og holdning.

Sidst redigeret af pige29; 11-06-2012 kl. 01:07.
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 07:56   #20
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Så har jeg måske ikke helt forstået den sætning, for jeg opfatter det klart som selvmordstrusler.
I mine ører lyder det sådan her, lad være med at sige noget til mig, også her i forum, ellers begår jeg selvmord.

Jeg synes du skal tage dine problematikker op i terapien, det er nok lettere at hjælpe dig hvis man sidder overfor dig.

og det var så slut herfra.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler angående dækning af patienthotel ophold for pårørende majse4970 Alt det andet 6 10-12-2012 11:14
Dækning af arbejdsrelaterede udgifter Bo Spørgsmål ang fleksjob 5 14-08-2012 18:22
Dækning af udgifter ved indhentning af oplysninger forlangt af komunen. thermik Alt det andet 18 14-12-2011 08:16
Dækning af midlertidigt erhvervsevnetab Nordea hvorformig Dit og Dat 7 02-02-2011 21:04
Fleksjobbere får dårligere dækning Webmaster K10 Nyheder 0 09-09-2009 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension