K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2015, 17:55   #21
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Det er ikke ug, men maskinen kan ikke skrive et u med en lang streg på den ene side..
Det kan den nu godt, men er lidt nørdet at få den til det: hold "alt" knappen nede og tast 230 så får du et fint µ
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 22:05   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
men der er sket noget, min egen læge er gået fra smådoser, til 75mg i 3 mrd. så 50 om vinteren og 25mg om sommeren.
Hmmm, jeg er ikke sikker på, at jeg forstår. Mener du, at du får d-vitamin ordineret af lægen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Man har ret til at have sin holistiske tilgange til tingene, bare ikke på samfundet bekostning. for det er de "svageste" der rammes, ikke overlægeparret på frederiksberg (for de har styr på det).
Jeg er nu ikke så sikker på, at "overlægeparret på frederiksberg" har mere styr på det end vi andre.

For mit eget vedkommende har jeg fået svar på mange ting via det alternative system, som lægerne ikke har kunnet svare på.

F.eks. spurgte jeg endokrinologen (jeg tænkte jo, at hun måtte vide det, med den uddannelse), om stofskifteproblemer kan komme p.g.a. fordøjelsesproblemer.
Og så begyndte hun ellers på en remse om, at for lavt stofskifte kan give forstoppelse og for højt stofskifte kan give diarré, så jeg bremsede hende og gjorde opmærksom på, at det var det modsatte jeg spurgte om, nemlig, om stofskifteproblemer kan opstå p.g.a. fordøjelsesproblemer.
"Nej det kan det ikke", var hendes korte og kontante svar.

Få uger senere får jeg et blad med hjem fra min lokale helse-pusher (sund-forskning) http://sund-forskning.dk/magasinet/ , hvor der på s. 8 står:
"For lidt T3, selvom der er nok T4

Meget tyder også på, at mange patienter mangler hormonet T3. Det er det hormon, som skjoldbruskkirtlen laver en smule af, men som primært produceres "perifert" i kroppen ved det, der populært kaldes "konvertering". Det konverteres fra T4, ved at der fjernes et jodatom fra molekylet. Denne konvertering fra T4 til T3 sker i lever, nyrer og mavetarmsystemet, og en lille del produceres i hjernen."

Hmmm, mig bekendt er lever og mavetarmsystem en del af fordøjelsen, og hvis disse, af en eller anden grund, ikke fungerer som de skal, så er det vel ikke så svært at forestille sig, at det så kan have en (negativ) effekt på stofskiftet.

Der er mange ting, som jeg slet ikke snakker med min læge om, men klarer på egen hånd, fordi jeg kender deres holdning til holistisk behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 18-07-2015 kl. 22:26.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 22:21   #23
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg er ikke sikker på, at jeg forstår. Mener du, at du får d-vitamin ordineret af lægen?
Du lyder tvivlende, men selvfølgelig kan lægen ordinere en behandling med d-vitamin, hvorfor skulle der være noget underligt i det.
Der er klare retningslinjer for hvornår der skal gives ekstra d-vitamin.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 22:34   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Du lyder tvivlende,
Det beklager jeg, for det er ikke min hensigt.
Det var udelukkende formuleringen, der gjorde, at jeg ikke var sikker på, at jeg forstod det skrevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
men selvfølgelig kan lægen ordinere en behandling med d-vitamin, hvorfor skulle der være noget underligt i det.
Der er klare retningslinjer for hvornår der skal gives ekstra d-vitamin.
Det mener jeg slet ikke, at der er noget underligt i.

Det eneste jeg mener i den forbindelse er, at man ikke nødvendigvis behøver en recept, eller en læges mening, for at tage et tilskud af D-vitamin hvis man har symptomer der tyder på mangel af D-vitamin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 22:43   #25
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
At anvende ordet ordination, betyder jo ikke at det er noget man får på recept.
En læge kan også ordinere sæbe-bad 3x dagligt, hvis man eks har betændelse i fingeren.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 23:24   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
At anvende ordet ordination, betyder jo ikke at det er noget man får på recept.
En læge kan også ordinere sæbe-bad 3x dagligt, hvis man eks har betændelse i fingeren.
Præcis derfor jeg skrev " eller en læges mening,".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 09:43   #27
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
min læge skriver typisk en seddel med beskeden 25 microgram (1-3), som man så henter i håndkøb.

@vovse
De højt uddannede lever generelt 10 år længere end de lavt.
her er d-vitamin sikkert bare en af faktorene.

Problemet er at folk flest ikke får det gjort (måling,d tilskud,måling), ingen i min famile (lav uddanede) tager ekstra d-vitamin.

60% af den amerikanske befolkning har for lavt d-vitamin (og det er sikkert ligeså i danmark). og det sker ikke en dyt, selvom det har været fremme flere gange.

derfor ville små mængder beriget mælk/brød fx. kunne redde liv.

selv vil jeg have mindst muligt tilsætninger i min mad, men her er det bare ved at være et nødvendigt onde
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 10:28   #28
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
@vovse
De højt uddannede lever generelt 10 år længere end de lavt.
her er d-vitamin sikkert bare en af faktorene.

Problemet er at folk flest ikke får det gjort (måling,d tilskud,måling), ingen i min famile (lav uddanede) tager ekstra d-vitamin.

60% af den amerikanske befolkning har for lavt d-vitamin (og det er sikkert ligeså i danmark). og det sker ikke en dyt, selvom det har været fremme flere gange.

derfor ville små mængder beriget mælk/brød fx. kunne redde liv.

selv vil jeg have mindst muligt tilsætninger i min mad, men her er det bare ved at være et nødvendigt onde
Det er ikke en god idé at opdrage befolkningen ved at putte noget i deres mad, for dem.
Det ender jo med at staten tager hele ansvaret for individet og det lyder i mine øre som en befolkning der får lov til at fralægge sig mere og mere ansvar og overlade sig til hjælpeløsheden.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 10:56   #29
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Nu er det ikke et påbud jeg tænker på (som jod), men at div. fabrikanter får lov til at tilsætte d-vitmin i bestemte mængde med mærkningskrav.

salsa, med al respekt.
du lyder meget liberalistisk idiologisk imod staten, jeg håber du har en god forklaring til kræftpatienter, aborterende mødre og deres pårørende.
Men d-vitamin er jo den stille dræber, da det er noget nært umuligt henføre kræft/abort til d-vitamin mangel.


Det er godt at få debatteret, jeg håber bare nogle på k10 bliver opmærksomme på problematikken :-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 11:29   #30
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Nu er det ikke et påbud jeg tænker på (som jod), men at div. fabrikanter får lov til at tilsætte d-vitmin i bestemte mængde med mærkningskrav.

salsa, med al respekt.
du lyder meget liberalistisk idiologisk imod staten, jeg håber du har en god forklaring til kræftpatienter, aborterende mødre og deres pårørende.
Men d-vitamin er jo den stille dræber, da det er noget nært umuligt henføre kræft/abort til d-vitamin mangel.


Det er godt at få debatteret, jeg håber bare nogle på k10 bliver opmærksomme på problematikken :-)
Øhh...
DU håber JEG har en god forklaring på hvorfor befolkningen VÆLGER at overhøre statens råd og vejledninger ?

Og det øvrige du tillægger mig er også grebet ud af den blå luft.
Men vi danskere bor jo ikke på en institution for mennesker med stærkt nedsat åndsevner, og derfor skal staten ikke fodre os med diverse, men informere os.
Den dag producenterne får lov at designe sådanne produkter og de sælger bedre, ryger de normale produkter ud af produktionen, og vi står tilbage uden nogen form for valg.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension