K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2012, 03:48   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for det link Halse....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 04:40   #12
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Korruption er typisk om bestikkelse, f.eks. hvis en sagsbehandler blev stukket penge under bordet for at gøre det ene eller det andet. Der tæller selve erhvervet eller om det er udført lovligt eller ej ikke rigtigt med.

Det gør det ikke ok hvad der foregår på nogen måde, men bare hvorfor det ikke rigtigt tæller med i denne vurdering af korruption.

Vi bør kunne gøre det bedre, også selvom vi gør det ret godt, set med globale øjne.

Jeg ved ikke hvordan vi skal ændre systemet så der ikke længere bliver sparet i kommunerne og staten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Operation X- Korruption i Kommunen

http://www.youtube.com/watch?v=A2SGW54P78Q
Det er så til gengæld korruption. Underhånds vennetjenester, bestikkelse, osv.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 06:40   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan nu bare ikke komme uden om at det er det samme som sker i kommunerne...

Her sidder der jo også sagsbehandlere, jobkonsulenter osv som jo ikke er dem der sidder og bestemmer at der skal spares penge...men det er dem der udfører jobbet...

Jeg er udemærket klar over at det ikke tæller med i den vurdering der officielt findes....hvilket også er derfor at Danmark kan ligge så "højt" ang lande med mindst korruption...

Det er jo svært at "bevise" at det er ordre der kommer oppe fra....

De kalder dem jo for fejl i sagsbehandlingen....og de vil gerne have at det som regel er "enlige svaner"....

Men når man i en kommune kan komme op på en procentsats's så højt som over 80 procent fejl i alle sager....ja så er det jo ikke alm sagsbehandlings fejl....så er det koordineret oppe fra....

Jeg mener...selv hvis du kastede med en terning og lod det vælge udfaldet af sagerne...ja så ville du ikke kunne komme så højt op....

Men men det er jo frit og kvit gratis for dem....for der kan jo ikke ske dem noget...

Gjorde man sådan ude i på det private marked....ja så ville der falde bøder eller fængselsstraf...

Men sådan gør man ikke når det er myndigheder....og ja...man lader endda flere af dem undersøge sig selv....om der er noget galt eller om der er begået noget forkert...

En sag der bedst kan illustrere hvor råddent systemet er....det er den sag Køge kommune har bedrevet hvor de har fjernet hjemmehjælpen fra 250 ældre borgere....

De begrundede det med at de skulle spare penge i kommunen....

Dette må man ikke ifølge loven....og ældresagen hev da også køge kommune i retten....

I landsretten har køge kommune fået medhold....dette til trods for at vi har en beskæftigelsesminister der sidder og sige på åbent tv at man ikke må gøre sådan ifølge loven....og at loven er klar nok....

Når der så spørges ind til hvad hun vil gøre hvis nu også højesteret kommer frem til at give køge kommune medhold.....ja så vil hun ikke gøre noget....

Normalt ville denne sag aldrig være kommet for en domstol....da Ankestyrelsen hele tiden har holdt på at man IKKE må tage borgernes hjemmehjælp med begrundelsen i at der skal spares i kommunen....

Men sørme om ikke lige pludselig at Ankestyrelsen laver deres gamle afgørelse om....efter de er blevet kontaktet oppe fra....om til at nu må man godt tage borgernes hjemmehjælp med begrundelsen i at der skal spares i kommunen....

Dette stadig alt imens vi har en beskæftigelsesminister Mette Frederiksen der siger at det må man ikke ifølge loven....men hun vil selvfølgelig ikke gøre noget ved det....

Så bare vent...hvis køge kommune får medhold i højesteret....så skal i bare se en kaskade af kommuner der vi gøre som køge kommune og tage hjemmehjælpen fra de ældre...

Det er nøjagtigt lige så råddent som reglerne....tja det kan man vel ikke engang kalde dem for....med lægekonsulenter....

De er jo også blevet lovliggjort af folketinget....og selv om man udstikker retningslinier....ja så undgår man behændigt at lave nogle love på området....

Sådan at lægekonsulenterne kommer behændigt uden om deres lægeløfte og regler som lægeforeningen har....

Hmm, det var lige dagens rant....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 11:53   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare kig på sagsbehandlernes bonusordninger!!!

Jo flere de får vippet af sygedagpengene, jo større bonusser i form af fladskærms TV, fri afbenyttelse af lækre ferieboliger (her under også sommerhuse i DK) og kontante udbetalinger.

Hvis DET ikke er korruption, tjaaaaa....så ved jeg ikke hvad ordet går ud på.

Her for et par år siden, sagde de at de bonusordninger blev fjernet, men der ved jeg til fældigvis, at det ikke er tilfældet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 12:41   #15
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak web master for din opbakning af min tråd. Ja man kan kalde det så meget andet, men jeg kalder det der foregår i dette land for korruption.

Hvis man modtager penge ( ydelser som bonus og andre ben) for at gavne sin egen og regeringens sag, ja så mener jeg bestemt man kan kalde korruption.

Tilfældet vil at jeg selv har oplevet en sag hvor der blev givet besked oppe fra, og det var ikke gud ( men næsten) daværende justits minister som blandede sig i en retssag.

Jeg ved at de fleste i dette land, aldrig ville tro på dette, men op til flere advokater oplevede i høj grad denne sag som meget speget.

*Før vedkommende blev dømt i H. Ret, udtalte daværende justits M, at de ville blive dømt i H. Ret. Hvordan i H....., kunne hun udtale sig om dette? Ja se det er jo eventyret om Kejserens nye klæder om igen.

Hvis man siger noget imod systemet, så får man af vide man er dum? Men hvem er det lige som er det? Dem som ikke kan se hvad der foregår i vores åh så gode land. Føj siger jeg bare. Indiansummer

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg tror nu ikke vi må klage - iforhold til mange andre lande....

der kan sikkert findes et tilfælde,men jeg tror nu vi har det godt herhjemme i lille dk
her betaler vi f.eks ikke får at føde ekstra..det skal de andre steder


stribe førtidspensionist
Så vidt jeg husker så bor du ikke i DK vel? Du er flyttet til udlandet med din mands firma ikke sandt? Hvorfor blev du ikke her?, hvis det var så godt i lille DK. Ja undskyld mig, at jeg bliver vred over det du skriver, det føles bare som et hold kæft bolche.

Alle lande i hele verden har vel også kæmpet som os, for de goder de har, og vi kan slet ikke sammenlignes med andre landes infra struktur, eller regler og love.

Hvis det var så nemt at sige hold nu K... til alle som klagede, så sad de rige da bestemt på den grønne gren. De mangler jo ikke noget. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:10   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Så vidt jeg husker så bor du ikke i DK vel? Du er flyttet til udlandet med din mands firma ikke sandt? Hvorfor blev du ikke her?, hvis det var så godt i lille DK. Ja undskyld mig, at jeg bliver vred over det du skriver, det føles bare som et hold kæft bolche.

Alle lande i hele verden har vel også kæmpet som os, for de goder de har, og vi kan slet ikke sammenlignes med andre landes infra struktur, eller regler og love.

Hvis det var så nemt at sige hold nu K... til alle som klagede, så sad de rige da bestemt på den grønne gren. De mangler jo ikke noget. Indiansummer
det må være en helt anden person du tænker på

men i forhold til andre lande i EU er Danmark et mønster eksempel
kender en der kommer fra ITA og der kan du snakke om korruption
især for syge mennesker og man skal betale eller kende en læge eller fra kommunen for overhovedet at kunne få en pension.

så ja det kommunale system kunne være langt bedre, men sparekrav kommer allerede fra folketinget og nedefter.

selv BAN har fået af vide de skal tage hensyn til en kommunes økonomi.

i mine 4 år i systemet og været uden indtægt i over 2 år
så kan jeg heldigvis ikke kende alle de løgne og hvad ellers folk bliver udsat for
kun en lægekonsulent eller de 3 som har kigget på min sag
har ikke været sjovt. men har nu ikke taget det personligt
men nu har lægekonsulenten så taget alt til efteretning og vurderet 100 procent til min side.

Men i dette system er der kun en ting som tæller. lægedokumentation i overflod.

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-12-2012 kl. 14:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:24   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
bare lige får at få det på det rene...jeg bor i dk og har en 13 årig søn der går i skole i dk..
men det er rigtig at min mand har et lille firma i et andet land ...
og det er også rigtig jeg er når jeg kan,men eftersom jeg har en 13 årig er det begrænset hvor tit.....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:40   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, mener da bestemt Stribe bor i Danmark - og bare handler i Tyskland engang i mellem
Eller er jeg helt forkert på den.

Danmark har et godt velfærdssystem - også selvom vi ikke vil være ved det.

Der bliver taget godt om de ældre i Danmark - selvom der absolut er fejl og mangler.....

Af alle lande inden for EU, er jeg faktisk ekstremt glad for, at bo i netop Danmark. Jeg synes vi har det godt, også selv om meget kunne blive bedre.

Synes når man har været rundt i andre EU lande, at man kan fornemme meget tydeligt, at vi, trods alt, ER heldige.....

Hver eneste gang jeg får min førtidspension ind på kontoen, modtager jeg den med taknemlighed, for livet har lært mig, at det ikke er nogen selvfølge - jeg er glad for, at det kan lade sig gøre, at systemet til gode ser mig og at systemet har anerkendt, at jeg er syg og har brug for hjælp.
Tænk, at jeg kan få den hjælp!

Det kan være det er mig der er idiot, men jeg er meget ydmyg omkring dét, at jeg får penge så mig og mine kan leve et super dejligt og trygt liv, med mad på bordet, tøj på kroppen og en dejlig lejlighed med varmt vand i hanerne og varme i radiatoren.
Tænk, at jeg kan det!

Jeg kan godt få sådan en lidt grim smag i munden, hvis jeg tilsviner systemet FOR meget, for når alt kommer til alt, så har systemet jo netop reddet min røv og gjort mit liv tåleligt, tja....rart, trygt og til tider lykkeligt.

Så rent personligt, når jeg griber i egen barm, så har jeg det jo som blommen i et æg (bortset fra at skallen (min OCD) forhindre mig i at leve normalt).....

Men JOW for dælen da!!, jeg kan sagtens sidde og påpege alt det der halter og som er korrupt, men jeg gør det med bevisthed om, at jeg trods alt, er sikret og har det godt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 00:07   #19
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jo, det er også korruption. Når man for egen vindings skyld ikke overholder love er det et korrumperet system, og det er kun blevet værre efter at offentlighedsloven blev indført i 2013. Jesper Tynell har beskrevet det i udsendelser på p.1 og i sin bog. I øvrigt undrer det mig at vi kalder os et demokrati, hvor man henter ministre udefra. Oh, ja det kaldes nepotisme er det er akkurat lige så uspiseligt. Det forveksles tit med såkaldt diktatur og fattige lande, men det trives i bedste velgående her i andedammen. Der tales ofte om det er vigtigt at have et netværk for at få et job. Hvis alt var klart og gik rigtigt for sig blev alle stillinger slået op og den bedst egnede fil stillingen, men sådan er det jo ikke.
Udenrigsministeren har lige udpeget sin spindoktor, som hedder Aznerouni. Den stilling har ikke været slået op.

Bliver nødt til at skrive til dig igen.
Det er jo dejligt, at du har det som blommen i et æg. Du får din FP. ind hver måned, og netop det siger jo noget om at ikke alle er lige for loven. Der er mange meget syge i dette land, som må leve for næsten ingenting. At du så har været heldig i din kommune og med den SB. der i sin tid behandlede din sag betyder jo ikke at alle er lige for loven!

Hvilke kommuner er det?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 08:25   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tråden er 3 år gammel . ikke sikkert du har set det


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Føler mig snydt efter jeg læste dette Mrnice Spørgsmål ang fleksjob 15 08-07-2015 18:15
Danmark er et fattigt men dejligt land ... :-) TimeGuest Politik og Samfund 6 22-02-2013 21:55
Er S-SF korrupte? logikeren Politik og Samfund 14 18-08-2010 05:14
Førtidspension ned over hovedet. Lars Dubo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-10-2008 18:30
Jord i hovedet Claus Andersen Dit og Dat 0 14-10-2006 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension