K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 22:27   #11
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ja, det er korrekt kortest mulige vej til ordinært arbejde, men når planen ikke holder, kan den så laves om?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 23:22   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Der er ikke bare en sats for revalideringsydelse. Dette fremgår også af det link som jeg tidligere postede.

Det kommer an på alder, indtægt, forsørger eller ej, indtægt fra egen pension mv.

Spørgsmålet var hvad den konkrete sats vil blive på revalidering.

Mvh. Susanne
Som jeg læser det, er Bassemanden jo allerede på revalideringsydelse og skal nu i arbejdsprøvning. Og det er her, hvilken ydelse, Bassemanden skal være på - under arbejdsprøvning.

Jeg har selv været i revalidering og var i arbejdsprøvning og var fortsat på revalideringsydelse... Revalidering er mange ting... Bassemanden: Hvad går den her arbejdsprøvning ud på? Der må være et formål med det. Man kan være på revalideringsydelse i godt og vel 5 år og kan evt. forlænges....

En revalideringsplan kan godt justeres, mener jeg, men du kan finde lovgivningen på det område, hvis du googler Lov om aktiv social politik.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 23:41   #13
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Arbejdsprøvning i forhold til fleksjob, arbejdsprøvning er planlagt at være indenfor det fag revalideringen/udd. Har været. Kan reva-ydelse da fortsætte? Eller hedder det kontanthjælp?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:22   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Arbejdsprøvning i forhold til fleksjob, arbejdsprøvning er planlagt at være indenfor det fag revalideringen/udd. Har været. Kan reva-ydelse da fortsætte? Eller hedder det kontanthjælp?
Jeg mener godt revaydelsen kan fortsætte. Det kommer dog an på jobplanen, hvad den siger. Men tal med jobcentret, hvis du gerne vil vide det 100 %, de bør vel kunne svare på det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 17:10   #15
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Det er fordi de siger kontanthjælp. Hvorfor jeg er nysgerrig på om noget kender til anden viden, eller og de har kendskab til at reva-planen kan ændres, sådan at arb.prøvning kommer ti latværge en del af reva-planen?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 18:40   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Det er fordi de siger kontanthjælp. Hvorfor jeg er nysgerrig på om noget kender til anden viden, eller og de har kendskab til at reva-planen kan ændres, sådan at arb.prøvning kommer ti latværge en del af reva-planen?
Nåå ok, de siger kontanthjælp... hmm Men læs Lov om aktiv socialpolitik om revalidering.

Her direkte link til kapitel 6 om revalidering: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6

Jeg synes næsten, du skal prøve at klage over stop af revalideringsydelse, hvor de vil lade dig overgå til kontanthjælp. Du kan prøve at sige til dem, at du gerne vil have en skriftlig afgørelse på, at revalideringsydelsen stoppes....

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6

I § 53 står der, at du kun har ret til at få revalideringsydelse, når du følger jobplanen.

I § 54 nævnes om kortvarig afbrydelser.

§ 56 om at forlænge revalideringsperioden.... f.eks. hvis man ikke kan gennemføre jobplanen, eller pga. sygdom osv.... (måske mest relevant for dig?)

Nu ved jeg ikke, om du overhovedet fulgte din revalidering....

Hvis jeg var dig, vil jeg da gerne vide, hvad målet er med arbejdsprøvningen... Spørg dem, hvilken lov og paragraf, de henviser til, at du skal i arbejdsprøvning. De må vel have placeret dig i en målgruppe.

Hvis de nægter at give dig en skriftlig begrundelse for stop af revalideringsydelse, så skriv alligevel en klage... og den skal hedde "klage over stop af revalideringsydelse".
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension