K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 10:24   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
TAE forsikring - svartid fra forsikringen?

D 10 januar var jeg til speciallæge på anmodning fra mit forsikringsselskab, med henblik på at vurderer udbetaling af tabt arbejdsevne forsikring. D. 6 februar modtog jeg brev om at de havde fået eklæringen og at deres lægekonsulenter nu skulle kigge på den og drage en konklusion. Det er nu over en måned siden. Har I nogen erfaringer omkring hvor længe man skal vente? Er der nogle regler for hvor længe sagsbehandlingen må tage?

Jeg har skrevet til dem og spurgt om en tidshorisont på sagen, men de har ikke svaret.

Jeg er ved at dø af skræk hver dag når postkassen skal tømmes
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:12   #2
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Den følelse kender jeg desværre kun alt for godt. Jeg har nu fået TAE-udbetaling siden foråret 2010. Men der har været lange perioder undervejs, hvor jeg ikke har vidst, om jeg har været købt eller solgt. Den længste ventetid var ca. 5 mdr., og hvor jeg endte med udbetaling med tilbagevirkende kraft. Er du evt. tilknyttet en forsikringsmægler? De kan nogle gange hjælpe med at presse på, så sagen ikke bliver syltet. Det havde jeg gavn af i een af de lange venteperioder.

Den længste sammenhængende periode jeg har fået godkendt udbetaling for er på 6 mdr. Ellers 1-3 mdr. Jeg er sikker på, at forsikringen lurepasser på kommunens sagsbehandling i relation til vurdering om varig udbetaling - og den har ikke været hurtig.

Desværre kender jeg ikke til om forsikringsselskaberne skal svare indenfor en bestemt frist.

Mange hilsner og held og lykke
Snøvs
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 11:21   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Kære snøvs - tak for svar.

Første gang fik jeg afslag på udbetaling efter 3 måneders dækning. Dette valgte de på baggrund af en praktik hvor jeg i følge kommunen kunne arbejde 22 timer om ugen (forsikringen mente så det var 25 timer da de åbnebart regner alle pauser med). Det tog ikke forsikringen lang tid at få det afslag sendt afsted!
Kort tid efter ændrede kommune (da de havde fået mig smidt på kontanthjælp = gensidigforsørgelse) opfattelse af min arbejdsevne, og placerede mig i en kategori "aktiverings, men ikke-jobparat". Det skrev jeg så til forsikringsselskabet, som så indhentede nye oplysninger ved kommunen. På baggrund af disse sendte de mig så til lægen. Jeg er p.t i praktik med henblik på at klarlægge og styrke min arbejdsevne.
Det er en kamp på alle fronter når man er syg
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 14:20   #4
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Nu ved jeg ikke om betingelserne vedr. arbejdsevne for udbetaling er de samme for alle forsikringsselskaber. Jeg er forsikret i Topdanmark, og jeg har hele tiden fået at vide, at 18 timer på arbejde er grænsen. For så kan du tage et deltidsjob. Jeg har desværre selv enten været fuldt sygemeldt eller arbejdet ml. 10-15 under mit forløb.

Jeg afsluttede i begyndelsen af oktober min praktik til vurdering af arbejdsevne i kommunalt regi og venter på at min sag færdiggøres og skal for rehabiliteringsteamet. Jeg regner med at forsikringen efter den kommunale afklaring tager endelig beslutning om varig udbetaling. Det er klart en stressfaktor at huske at søge hele tiden, og du har ret i at ventetiden og turen til postkassen sker med bævende hjerte.

Prøv at ringe til din forsikring og spørg ind til hvor i systemet din ansøgning er. Det skaber altid lidt fokus, og hvis tonen er stille, rolig og konstruktiv. På et tidspunkt lå min ansøgning og ventede på en lægelig vurdering...

Vh. Snøvs
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension