K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2014, 15:03   #51
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hvad står der i kendelsen af 5% men fra forsikringen vedr. uenighed imellem parterne ? Hvem kan klages til ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 15:36   #52
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Her er en kopi af brevet fra forsikringen.:

Vi har nu modtaget erklæringen fra speciallæge Dorte Clemmensen om følgerne efter uheldet 11.september 2012. Kopi vedlægges. Vores læger har på dette grundlag vurderet, at dine direkte varige mén skal ansættes til en méngrad på 5 %.
Du har lette, daglige nakkesmerter svarende til punktet B.1.1.1 i Arbejdsskadestyrelsens méntabel.
Der er ifølge speciallægeerklæringens konklusion ikke årsagssammenhæng hvad angår lænde- og albuegenerne.
Vi kan derfor tilbyde følgende forlig af sagen: Mengodtgørelse 5 %

Idet der ikke er ændringer i arbejdsevnen som følge af ulykken, kan vi ikke udbetale erstatning for erhvervsevnetab.
Sagen kan herefter kun genoptages såfremt at erstatningsansvarslovens §11 er opfyldt. Hvis du kan tilslutte dig afgørelsen, beder vi dig give os skriftlig besked.

Men jeg kan jo netop IKKE, tilslutte mig afgørelsen, og derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor jeg selv skal lægge ud, til ASK. Men det er min advokat der siger det.

Jeg forstår endvidere heller ikke, at speciallægen har skrevet "lette daglige smerter", når jeg har oplyst middelsvære til hende, kombineret med kraftig hovedpine.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 15:41   #53
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg blev også erklæret 5% men på mit ben efter en ulykke, jeg skrev til forsikringsselskabet at jeg var uenig, og henviste til de andre ting som følge af min ulykke f. Eks vansir (ar) efter operationer nerveskader osv. De sendte mig derefter til endnu en speciallæge og sendte derefter sagen til ASK, hvor den nu ligger og venter.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 15:55   #54
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
[QUOTE=RHJ;301013]Her er en kopi af brevet fra forsikringen.:

Vi har nu modtaget erklæringen fra speciallæge Dorte Clemmensen om følgerne efter uheldet 11.september 2012. Kopi vedlægges. Vores læger har på dette grundlag vurderet, at dine direkte varige mén skal ansættes til en méngrad på 5 %.
Du har lette, daglige nakkesmerter svarende til punktet B.1.1.1 i Arbejdsskadestyrelsens méntabel.
Der er ifølge speciallægeerklæringens konklusion ikke årsagssammenhæng hvad angår lænde- og albuegenerne.
Vi kan derfor tilbyde følgende forlig af sagen: Mengodtgørelse 5 %
Jeg forstår endvidere heller ikke, at speciallægen har skrevet "lette daglige smerter", når jeg har oplyst middelsvære til hende, kombineret med kraftig hovedpine.[/QUOTE

Idet der ikke er ændringer i arbejdsevnen som følge af ulykken, kan vi ikke udbetale erstatning for erhvervsevnetab.
Sagen kan herefter kun genoptages såfremt at erstatningsansvarslovens §11 er opfyldt. Hvis du kan tilslutte dig afgørelsen, beder vi dig give os skriftlig besked.
Men jeg kan jo netop IKKE, tilslutte mig afgørelsen, og derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor jeg selv skal lægge ud, til ASK. Men det er min advokat der siger det.

Hej RHJ.
Jeg ville evt. i første omgang skrive til forsikringen hvorfor jeg ikke kan anerkende det tilsendte forlig og herefter argumentationerne for en højere men% på nakkeskaden,
men har du ikke kommenteret speciallægeerklæringen ved modtagelsen vil jeg vurdere din sag som dårlig - men ikke umulig pga at erklæringen bl.a. siger der ikke er årsagssammenhæng.
Speciallægeerklæringen er et dokument som vægter meget i evt. videre forløb ved ASK.
Hilsen lgkh92


Hermed info fra retsinformation " Forelæggelse for Arbejdsskadestyrelsen

§ 10. Såvel skadelidte som skadevolder kan indhente en udtalelse om spørgsmålet om fastsættelsen af méngraden og erhvervsevnetabsprocenten fra Arbejdsskadestyrelsen, jf. lov om sikring mod følger af arbejdsskade. Udtalelsen skal så vidt muligt afgives inden 1 år og senest 2 år efter fremsættelsen af anmodningen om en udtalelse. Hvis den erhvervsmæssige situation ikke er afklaret, kan Arbejdsskadestyrelsen, når der foreligger særlige omstændigheder, afgive en midlertidig udtalelse. I så fald skal det af udtalelsen fremgå, at den er midlertidig.

Stk. 2. Arbejdsskadestyrelsens udtalelse skal begrundes efter forvaltningslovens § 24.

Stk. 3. Skadelidte og skadevolder har ret til aktindsigt i Arbejdsskadestyrelsens sag efter forvaltningslovens kapitel 4.

Genoptagelse


§ 11. En afsluttet sag om godtgørelse eller erstatning kan på skadelidtes begæring genoptages, hvis sagens faktiske omstændigheder ændrer sig væsentligt i forhold til dem, der blev lagt til grund ved sagens afslutning. Vurderingen af, om genoptagelse kan ske, skal foretages for hver enkelt erstatningspost for sig, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Hvis der tidligere er fastsat et erhvervsevnetab på mindst 15 pct., kan der ved en genoptagelse af sagen ikke ydes erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.

Stk. 3. En afsluttet sag om godtgørelse eller erstatning kan ikke genoptages alene med henblik på, at der ydes yderligere erstatning for helbredelsesudgifter og andet tab og godtgørelse for svie og smerte. Hvis sagen genoptages efter stk. 1, kan der dog ydes erstatning for helbredelsesudgifter og andet tab og godtgørelse for svie og smerte, hvis der foreligger væsentlige uforudsete ændringer i helbredstilstanden.

Stk. 4. Under en genoptagelse af sagen finder § 10 tilsvarende anvendelse. "

Sidst redigeret af lgkh62; 11-03-2014 kl. 16:06.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 15:55   #55
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Det lyder til at tage tid..

Men min advokat sagde dog, at gave ASK mig en bedre vurdering, så kunne jeg forvente, at få refunderet de penge udtalelsen koster.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:17   #56
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Grunden til at du selv skal betale i bedste fald kun lægge ud, er at det er dig og ikke forsikringsselskabet som beder om en udtalelse fra ASK.


Det er ikke nok at du oplyser/ vurderer i hvilken grad dine smerter er og oplyser lægen om dette. Det er lægens skrevne vurdering de bruger, uanset hvor forkert den evt. Kan være.

Det vurderes også i sammenhæng med hvilken medicin du indtager evt. Behandling du får.

Jeg oplevede fx. Afslag i forhøjelse af men, fordi jeg på trods af svære smerter ikke ville indtage den stærke medicin. Derfor blev mine smerter vurdere som middelsvære ifht smertebehandlingen. Idag er jeg nødsaget til at tage imod den stærke medicin og mengraden kan genoptages igen, for nu vurderes smerteintensiteten anderledes pga. Medicinændringer.

Men har du stadig mulighed for ikke at tilslutte dig afgørelsen, eller er fristen over (speciallægeerklæringen er jo fra 2012).
for kan du stadig nå ikke at tilslutte dig, hvad så med at gøre det og se hvad forsikringsselskabets næste skridt så er? Måske de så selv beder ASK om vurdering?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:37   #57
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
[QUOTE=lgkh62;301016]
Citat:
Oprindeligt indsendt af RHJ Se meddelelser
Her er en kopi af brevet fra forsikringen.:

Vi har nu modtaget erklæringen fra speciallæge Dorte Clemmensen om følgerne efter uheldet 11.september 2012. Kopi vedlægges. Vores læger har på dette grundlag vurderet, at dine direkte varige mén skal ansættes til en méngrad på 5 %.
Du har lette, daglige nakkesmerter svarende til punktet B.1.1.1 i Arbejdsskadestyrelsens méntabel.
Der er ifølge speciallægeerklæringens konklusion ikke årsagssammenhæng hvad angår lænde- og albuegenerne.
Vi kan derfor tilbyde følgende forlig af sagen: Mengodtgørelse 5 %
Jeg forstår endvidere heller ikke, at speciallægen har skrevet "lette daglige smerter", når jeg har oplyst middelsvære til hende, kombineret med kraftig hovedpine.[/QUOTE

Idet der ikke er ændringer i arbejdsevnen som følge af ulykken, kan vi ikke udbetale erstatning for erhvervsevnetab.
Sagen kan herefter kun genoptages såfremt at erstatningsansvarslovens §11 er opfyldt. Hvis du kan tilslutte dig afgørelsen, beder vi dig give os skriftlig besked.
Men jeg kan jo netop IKKE, tilslutte mig afgørelsen, og derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor jeg selv skal lægge ud, til ASK. Men det er min advokat der siger det.

Hej RHJ.
Jeg ville evt. i første omgang skrive til forsikringen hvorfor jeg ikke kan anerkende det tilsendte forlig og herefter argumentationerne for en højere men% på nakkeskaden,
men har du ikke kommenteret speciallægeerklæringen ved modtagelsen vil jeg vurdere din sag som dårlig - men ikke umulig pga at erklæringen bl.a. siger der ikke er årsagssammenhæng.
Speciallægeerklæringen er et dokument som vægter meget i evt. videre forløb ved ASK.
Hilsen lgkh92


Hermed info fra retsinformation " Forelæggelse for Arbejdsskadestyrelsen

§ 10. Såvel skadelidte som skadevolder kan indhente en udtalelse om spørgsmålet om fastsættelsen af méngraden og erhvervsevnetabsprocenten fra Arbejdsskadestyrelsen, jf. lov om sikring mod følger af arbejdsskade. Udtalelsen skal så vidt muligt afgives inden 1 år og senest 2 år efter fremsættelsen af anmodningen om en udtalelse. Hvis den erhvervsmæssige situation ikke er afklaret, kan Arbejdsskadestyrelsen, når der foreligger særlige omstændigheder, afgive en midlertidig udtalelse. I så fald skal det af udtalelsen fremgå, at den er midlertidig.

Stk. 2. Arbejdsskadestyrelsens udtalelse skal begrundes efter forvaltningslovens § 24.

Stk. 3. Skadelidte og skadevolder har ret til aktindsigt i Arbejdsskadestyrelsens sag efter forvaltningslovens kapitel 4.

Genoptagelse


§ 11. En afsluttet sag om godtgørelse eller erstatning kan på skadelidtes begæring genoptages, hvis sagens faktiske omstændigheder ændrer sig væsentligt i forhold til dem, der blev lagt til grund ved sagens afslutning. Vurderingen af, om genoptagelse kan ske, skal foretages for hver enkelt erstatningspost for sig, jf. dog stk. 2 og 3.

Stk. 2. Hvis der tidligere er fastsat et erhvervsevnetab på mindst 15 pct., kan der ved en genoptagelse af sagen ikke ydes erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.

Stk. 3. En afsluttet sag om godtgørelse eller erstatning kan ikke genoptages alene med henblik på, at der ydes yderligere erstatning for helbredelsesudgifter og andet tab og godtgørelse for svie og smerte. Hvis sagen genoptages efter stk. 1, kan der dog ydes erstatning for helbredelsesudgifter og andet tab og godtgørelse for svie og smerte, hvis der foreligger væsentlige uforudsete ændringer i helbredstilstanden.

Stk. 4. Under en genoptagelse af sagen finder § 10 tilsvarende anvendelse. "
Jeg har skam kommenteret speciallægens udtalelse.
Det gjorde jeg med det samme til min advokat, og han kontaktede forsikringsselskabet, som så stadig holdte fast i deres afgørelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Grunden til at du selv skal betale i bedste fald kun lægge ud, er at det er dig og ikke forsikringsselskabet som beder om en udtalelse fra ASK.


Det er ikke nok at du oplyser/ vurderer i hvilken grad dine smerter er og oplyser lægen om dette. Det er lægens skrevne vurdering de bruger, uanset hvor forkert den evt. Kan være.

Det vurderes også i sammenhæng med hvilken medicin du indtager evt. Behandling du får.

Jeg oplevede fx. Afslag i forhøjelse af men, fordi jeg på trods af svære smerter ikke ville indtage den stærke medicin. Derfor blev mine smerter vurdere som middelsvære ifht smertebehandlingen. Idag er jeg nødsaget til at tage imod den stærke medicin og mengraden kan genoptages igen, for nu vurderes smerteintensiteten anderledes pga. Medicinændringer.

Men har du stadig mulighed for ikke at tilslutte dig afgørelsen, eller er fristen over (speciallægeerklæringen er jo fra 2012).
for kan du stadig nå ikke at tilslutte dig, hvad så med at gøre det og se hvad forsikringsselskabets næste skridt så er? Måske de så selv beder ASK om vurdering?
Speciallægeerklæringen er lavet efteråret 2013, så den er ikke så gammel.
Men jeg har heller ikke taget andet medicin, end alm håndkøb, så jeg kan nok ikke komme igennem med min sag så.
Men jeg var heller ikke i tvivl om, hvis side speciallægen var på, det var ret tydeligt at høre, men advokaten mener umiddelbart også hun er kommet med den rigtige udtalelse. Han tror umiddelbart heller ikke der er meget mere at gøre i sagen.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:58   #58
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af RHJ Se meddelelser
Speciallægeerklæringen er lavet efteråret 2013, så den er ikke så gammel.
Men jeg har heller ikke taget andet medicin, end alm håndkøb, så jeg kan nok ikke komme igennem med min sag så.
Men jeg var heller ikke i tvivl om, hvis side speciallægen var på, det var ret tydeligt at høre, men advokaten mener umiddelbart også hun er kommet med den rigtige udtalelse. Han tror umiddelbart heller ikke der er meget mere at gøre i sagen.
Med en smertebehandling som er håndkøbsmedicin gør at det vil være praktisk talt umuligt at få ASK, forsikringen og speciallæge til at vurdere en højere mengrad, da de netop meget måler smertegraden ifht. Medicinen.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 12:39   #59
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ikke har decideret belæg for det, kan du ikke med rimelighed anføre, at en læge tager parti for den ene eller anden part. Har normalt ikke noget formål fra en faglig kompetent læges ide, men selvfølgelig en tanke, hvis man bliver underkendt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
Integro: Kunsten at give hånd! buster Politik og Samfund 9 05-08-2011 00:33
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension