K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 15:37   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RHJ Se meddelelser
Hej.

Ja, ulykken skete i fritiden.

Jeg har fået udfyldt statusattest FP 360 (nakke og hals),
og funktionsattest FP 430 (skulder, overarm og albue).
Hej RHJ
*** Du har fået registreret din ulykke.
*** Du har fået udfyldt statusattest 360 og 430 ved læge
*** Du har advokat på.

Forsikringen kommer med et udspil ud fra de papirer de har modtaget på menerstatning og erhvervsevneerstatning = indtægtsnedgang minimum 15% hvis du er berettiget til det
mennnnnnn! en forsikring er en virksomhed som skal tjene penge og tilbyder det billigste for dem.

Mht erhvervsevnetab er du berettiget, hvis du ikke kan arbejde inden for samme arbejdsområde med samme indtægt som før pga gener

Du skriver du ikke kan holde til det hårde fysiske arbejde længere men du er ikke berettiget til erhvervsevnetab i et lettere arbejde med samme indtjening som før. Der skal være en indtægtsnedgang på min 15%.

Du kan selv ved hjælp fra advokat og ASKs mentabel vurdere hvilke men du har og hvilken erstatning du er berettiget til.
Du skal ikke godtage forsikringens udspil, hvis du selv mener den ikke stemmer overens med din vurdering jf mentabel.

Hvis du og Forsikringen ikke kan blive enige om erstatningen har du mulighed for at bede ASK om en udtalelse.
Den følger Forsikringen mange gange ellers hører afgørelsen hjemme under domstolene.

Som det før har været skrevet på K10 overholder nogle forsikringsselskaber God Forretningsskik men i mit ulykkestilfælde i fritiden tilbød de 0%. Efterfølgende 5%.
Min Advokat udbad udtalelse fra ASK som tilkendte 35% i menerstatning.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 29-08-2013 kl. 15:44.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 16:00   #12
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej RHJ
*** Du har fået registreret din ulykke.
*** Du har fået udfyldt statusattest 360 og 430 ved læge
*** Du har advokat på.

Forsikringen kommer med et udspil ud fra de papirer de har modtaget på menerstatning og erhvervsevneerstatning = indtægtsnedgang minimum 15% hvis du er berettiget til det
mennnnnnn! en forsikring er en virksomhed som skal tjene penge og tilbyder det billigste for dem.

Mht erhvervsevnetab er du berettiget, hvis du ikke kan arbejde inden for samme arbejdsområde med samme indtægt som før pga gener

Du skriver du ikke kan holde til det hårde fysiske arbejde længere men du er ikke berettiget til erhvervsevnetab i et lettere arbejde med samme indtjening som før. Der skal være en indtægtsnedgang på min 15%.

Du kan selv ved hjælp fra advokat og ASKs mentabel vurdere hvilke men du har og hvilken erstatning du er berettiget til.
Du skal ikke godtage forsikringens udspil, hvis du selv mener den ikke stemmer overens med din vurdering jf mentabel.

Hvis du og Forsikringen ikke kan blive enige om erstatningen har du mulighed for at bede ASK om en udtalelse.
Den følger Forsikringen mange gange ellers hører afgørelsen hjemme under domstolene.

Som det før har været skrevet på K10 overholder nogle forsikringsselskaber God Forretningsskik men i mit ulykkestilfælde i fritiden tilbød de 0%. Efterfølgende 5%.
Min Advokat udbad udtalelse fra ASK som tilkendte 35% i menerstatning.
Hilsen lgkh62
Yes, yes og yes.

Jeg har været inde på ASK og beregne. Varigt mén omkring 35 % mener jeg,
plus minus.

Mht erhversevne, forsikringen skal vel kende mine indtægter, lønsedler,
for at lave en vurdering?

Jeg stod i lære i mit tidligere arbejde, men jeg går ud fra der skal laves en beregning, udfra hvad jeg ville have tjent, efter endt læretid, og ud fra det,
og til det nye job, vil der være omkring 40 % erhvervsenvetab, igen plus minus, afhængig af hvordan de beregner det.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 17:07   #13
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Du blev påkørt bagfra! Jeg formoder modparten har 100% skyld og har erkendt sit ansvar som "ansvarlig skadevolder"?

Blev der optaget politirapport?
Blev du behandlet på skadestue eller var du til læge efterfølgende pga ulykken?

Det er en speciel situation mht erhvervsevneerstatning da du var i lære på ulykkestidspunktet!
Det kræver en speciel opgørelse og fraviger de 15% indtægtsnedgang for erstatning for erhvervsevnetab.
Det "skal" din Advokat kunne fortælle dig ellers er han ikke inde i Erstatningsansvarsloven samt poster refunderet via ansvarlig skadevolder.

Blev du udlært inden fyring?

Du er stillet bedre via privat ulykke kontra arbejdsskade.
Hvis du har en retshjælpsforsikring kan du bruge den ifm advokathjælp. Den kan man ikke ved arbejdsskade/ulykke.
Ved arbejdsskade kan du ikke få svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste. Det kan du ved privat ulykkesforsikring.
Du har krav på dækning af udgifter i.f.m. ulykken. Tøj, behandling, kørsel, delvis dækning af advokathjælp osv.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 17:34   #14
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Du blev påkørt bagfra! Jeg formoder modparten har 100% skyld og har erkendt sit ansvar som "ansvarlig skadevolder"?

Blev der optaget politirapport?
Blev du behandlet på skadestue eller var du til læge efterfølgende pga ulykken?

Det er en speciel situation mht erhvervsevneerstatning da du var i lære på ulykkestidspunktet!
Det kræver en speciel opgørelse og fraviger de 15% indtægtsnedgang for erstatning for erhvervsevnetab.
Det "skal" din Advokat kunne fortælle dig ellers er han ikke inde i Erstatningsansvarsloven samt poster refunderet via ansvarlig skadevolder.

Blev du udlært inden fyring?

Du er stillet bedre via privat ulykke kontra arbejdsskade.
Hvis du har en retshjælpsforsikring kan du bruge den ifm advokathjælp. Den kan man ikke ved arbejdsskade/ulykke.
Ved arbejdsskade kan du ikke få svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste. Det kan du ved privat ulykkesforsikring.
Du har krav på dækning af udgifter i.f.m. ulykken. Tøj, behandling, kørsel, delvis dækning af advokathjælp osv.
Hilsen lgkh62
Ja, altså jeg tror nok modparten har fået hele skylden.
Jeg bremsede for en ræv, og forsikringen kunne vist ikke blive helt enige,
men eftersom det er et år siden, og jeg ikke har fået krav om selvrisiko, går jeg ud fra det faldt til min side.

Jeg er bekendt med at modparten skal dække rimelige advokatomkostninger,
så det bekymrer mig ikke så meget.

Jeg havde ca 13 mdr tilbage af læretiden, uddannelsens tager 3,5 år.

Der er ingen politirapport, og jeg var til læge dagen efter.

Jeg tror advokaten venter på forsikringens udspil.

Sidst redigeret af RHJ; 29-08-2013 kl. 17:36.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 18:40   #15
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af RHJ Se meddelelser
Ja, altså jeg tror nok modparten har fået hele skylden.
Jeg bremsede for en ræv, og forsikringen kunne vist ikke blive helt enige,
men eftersom det er et år siden, og jeg ikke har fået krav om selvrisiko, går jeg ud fra det faldt til min side.

Jeg er bekendt med at modparten skal dække rimelige advokatomkostninger,
så det bekymrer mig ikke så meget.

Jeg havde ca 13 mdr tilbage af læretiden, uddannelsens tager 3,5 år.

Der er ingen politirapport, og jeg var til læge dagen efter.

Jeg tror advokaten venter på forsikringens udspil.
Hej RHJ
Du skal få styr på dokumentationen af din ulykke og hvad følgerne var af den dengang og nu.

Du må ikke forvente og tro. Du skal vide og kunne dokumentere.
Dvs. du skal få / have alle dokumenter fra forsikringen, modpartens forsikring, kopi af lægejournal fra ulykkesdatoen, kopi af ALT.
Dette er vigtig fremadrettet. Det er DIG der er ansvarlig i den sidste ende for hvordan sagen ender og bliver belyst så du får tilkendt
den korrekte erstatning i stedet for forsikringen afviser den pga manglende beviser-belysning.

Hvorfor spørger du ikke din advokat, hvad der nu skal ske i din ulykkessag?
Spørg din advokat m.h.t. status på din sag?

Er ulykken skyld i du ikke kan gøre din uddannelse færdig et andet sted skal det belyses NU!

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 19:13   #16
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej RHJ
Du skal få styr på dokumentationen af din ulykke og hvad følgerne var af den dengang og nu.

Du må ikke forvente og tro. Du skal vide og kunne dokumentere.
Dvs. du skal få / have alle dokumenter fra forsikringen, modpartens forsikring, kopi af lægejournal fra ulykkesdatoen, kopi af ALT.
Dette er vigtig fremadrettet. Det er DIG der er ansvarlig i den sidste ende for hvordan sagen ender og bliver belyst så du får tilkendt
den korrekte erstatning i stedet for forsikringen afviser den pga manglende beviser-belysning.

Hvorfor spørger du ikke din advokat, hvad der nu skal ske i din ulykkessag?
Spørg din advokat m.h.t. status på din sag?

Er ulykken skyld i du ikke kan gøre din uddannelse færdig et andet sted skal det belyses NU!

Hilsen lgkh62
Jeg har siden ulykken samlet alle papirer løbende. Breve fra forsikring, læge, advokat og hvad der nu ellers måtte være. Samtidig har min advokat lige fra starten, sagt jeg skulle føre dagbog over smerterne.
Jeg var meget grundig i starten, men det er nu blevet sådan, at jeg bare inddeler smerterne, f.eks; Mandag: Moderat smerte nakke+ryg, kraftig hovedpine.

Lægen er bekendt med problemerne i forhold til arbejde, og rådede mig til
at søge noget andet.
Jeg var til møde med advokaten, for ca 3 mdr siden, og han snakkede om at snakke med socialforvaltningen, ang. revalidering, men jeg har faktisk ikke hørt noget endnu. Ku forstille mig det tager lang tid?

Mht statusattest, så er det kun 14 dage siden den blev indsendt til forsikringen, så der kan nok godt gå noget tid endnu.

Men jeg tror jeg vil skrive en mail til advokaten med det samme.

Noget bestemt i synes jeg skal spørge ham om?

Jeg vil self høre om han har hørt fra diverse forsikringer, men ellers også
fortælle jeg har fået nyt job, og at jeg ikke kunne passe det gamle mere.
(han ved dog godt jeg ikke arbejder mere)
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 19:49   #17
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej RHJ
Du kan godt få en afgørelse på din private ulykkessag selv om du ikke har været sygemeldt, men du skal have beskrevet gener via læge for dokumentation.

Der tales i ulykkessager om strakssymptomer og efterfølgende brosymptomer.
De skal konkretiseres, beskrives og føres til journal hos lægen. Vigtig i den videre sagsbehandling.
OBS: Der er tidsfrister for hvornår symptomerne kan tilskrives ulykken eller ikke.

Hvis forsikringen ønsker en yderligere belysning af dit oplyste indkalder de dig til en speciallægeerklæring.

Afgørelsen skal tage hensyn til dit tidligere funktionsniveau og dit nuværende "stationære" funktionsniveau.

Din Advokat ville snakke med Socialforvaltningen vedr. en revalidering?
Hvad er der sket i den sag?

Du skal have vurderet din arbejdsevne, før end du godkendes til revalidering og det mener jeg ikke sker ved at en Advokat beder om det.
Hvordan Advokaten vil få dig igennem en udredning uden du er sygemeldt og tilknyttet Jobcenter/sygedagpengekontor kan jeg ikke forstå!

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 19:55   #18
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej RHJ
Du kan godt få en afgørelse på din private ulykkessag selv om du ikke har været sygemeldt, men du skal have beskrevet gener via læge for dokumentation.

Der tales i ulykkessager om strakssymptomer og efterfølgende brosymptomer.
De skal konkretiseres, beskrives og føres til journal hos lægen. Vigtig i den videre sagsbehandling.
OBS: Der er tidsfrister for hvornår symptomerne kan tilskrives ulykken eller ikke.

Hvis forsikringen ønsker en yderligere belysning af dit oplyste indkalder de dig til en speciallægeerklæring.

Afgørelsen skal tage hensyn til dit tidligere funktionsniveau og dit nuværende "stationære" funktionsniveau.

Din Advokat ville snakke med Socialforvaltningen vedr. en revalidering?
Hvad er der sket i den sag?

Du skal have vurderet din arbejdsevne, før end du godkendes til revalidering og det mener jeg ikke sker ved at en Advokat beder om det.
Hvordan Advokaten vil få dig igennem en udredning uden du er sygemeldt og tilknyttet Jobcenter/sygedagpengekontor kan jeg ikke forstå!

Hilsen lgkh62
Ja, symptomerne skal helst være opstået og rapporteret til læge, senest 72 timer efter ulykken.

Jeg ved ikke hvad der sker ang. revalidering. Har intet hørt.
Advokaten snakkede dog om, at jeg nok ikke burde stå til rådighed for arbejdsmarkedet, ihvertfald ikke på fuld tid.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 20:23   #19
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Det er korrekt mht strakssymptomer og de 72 timer.

Men en hjernerystelse kan give senfølger og de kan opstå måneder efter ulykken.
Whiplash - skader i nakken kan give brosymptomer til lænd/ryg / skulder som udvikler sig over tid. osv.

Når du skriver hovedpine har du så fået løbende dagligt smertestillende eller har der ikke været behov for det?

Når du skriver smerteudvikling har du så fået løbende dagligt smertestillende eller har der ikke været behov for det?

Har du modtaget nogen behandling?

Jeg spørger da det vil indgå i din sagsvurdering hos forsikringsselsskabet.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 20:49   #20
RHJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2013
Indlæg: 30
Styrke: 11
RHJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Det er korrekt mht strakssymptomer og de 72 timer.

Men en hjernerystelse kan give senfølger og de kan opstå måneder efter ulykken.
Whiplash - skader i nakken kan give brosymptomer til lænd/ryg / skulder som udvikler sig over tid. osv.

Når du skriver hovedpine har du så fået løbende dagligt smertestillende eller har der ikke været behov for det?

Når du skriver smerteudvikling har du så fået løbende dagligt smertestillende eller har der ikke været behov for det?

Har du modtaget nogen behandling?

Jeg spørger da det vil indgå i din sagsvurdering hos forsikringsselsskabet.
Hilsen lgkh62
Jeg har taget en del smertestillende for hovedpine, indtil for ca 2 mdr siden.
Synes hverken jeg har råd eller lyst til at blive ved med at tage det, så det er kun når det er rigtig slemt, at jeg bruger det, alm treo, som virker fint.

Jeg har tidligere også taget smertestillende for ryg og albue/skulder. Albue/skulder har dog mest været arbejdsbetinget, så det har ikke været så slemt, siden jeg forlod arbejdet. Ved hårdt fysisk arbejde kan jeg få rigtig ondt i ryggen.
For ca 1 måned siden fik jeg en campingvogn. Den skulle skubbes ind på plads på græsplænen, og det var lidt besværligt. Vi var tre om det, og det tog ca 10 min, så det var forholdsvis hurtigt overstået, men de næste 2 dage kunne jeg næsten ikke bevæge mig, pga smerter, mest i ryggen, og jeg tog en del smertestillende de dage.

Rygsmerter er en del af hverdagen, især når jeg, står og vasker op, sidder ned, hvad enten det er ved spise eller sofabord, og jeg kan tydeligt mærke de dage hvor jeg har været lettere aktiv derhjemme, slå græs, klippe hæk, andre småting. Det er både nederste og midterste del af ryggen.

Jeg gik til fys ca 7 mdr, uden den store bedring. Derefter blev det sat på pause, indtil jeg var blevet scannet. Scanningen viser ingen tegn på skader, og jeg er nu henvist til yderligere behandling, hos en anden fysioterapeut.
RHJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
Integro: Kunsten at give hånd! buster Politik og Samfund 9 05-08-2011 00:33
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension