K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 19:54   #11
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Ang. diagnose

Hej Viggo

Jeg har bla. diagnosen ængstelig personlighedsforstyrrelse, så det er altså en diagnose.
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:59   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jea

Jea taler om ængstelig personlighedsstruktur og ikke forstyrrelse
måske er der en forskel
Når at man har en ængstelig personlighedsforstyrrelse som du handler det så ikke meget om at du er nervøst anlagt?
Struktur er noget med opbygning og forstyrrelse er noget med at det virker forkert
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:05   #13
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Viggo - Ængstelig personlighedstruktur ER det samme som ængstelig personlighedsforstyrrelse! Prøv at google det.

Nu syntes jeg ikke du behøver at skrive mere her i tråden, da du tydeligvis ikke aner hvad du taler om.

Og hvis jeg ønsker at blive svinet til - så har jeg skam kommunen til det beskidte arbejde!

Jeg ønsker blot nogle navne på gode psykiatere!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:07   #14
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej igen Viggo

Havde ikke lige bemærket forskellen : altså om det er ængstelig struktur eller forstyrrelse

Gik egentlig også bare ud fra at Jea mente ængstelig personlighedsforstyrrelse, men du har helt ret, at der er en forskel på de to betegnelser.

Jov, hele min personlighed er gennemsyret af ængstelighed, bekymrethed og nervøsitet.
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:08   #15
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej Jea

Ups, skrev lige mit sidste indlæg mens du ogs skrev dit, så jeg havde ikke set det
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:28   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det er jeg ked af

Jeg er ked af at du føler at jeg sviner dig til, det er bestemt ikke hvad at jeg prøver
Jeg prøver at give udtryk for at du måske skal være bedre til at forklare lægerne hvad at der er galt så at de kan handle på det
For der er kun de to muligheder
Enten kan du ikke forklare lægerne så de forstår hvad at der er galt
eller også er der ikke andet galt end det du bliver behandlet for
Jeg håber at du finder en psykiater der vil give dig den diagnose du ønsker og som vil skrive de rigtige papirer citat fra dig vi ved jo alle hvor vigtigt det er at de rigtige papirer bliver skrevet således at du kan nå dit mål ved kommunen
hvad at det så end er
Jeg ved ikke rigtigt hvad det er du mener jeg ikke forstår men du føler dig tydeligt ramt, så jeg gætter på at det jeg har skrevet er tæt på sandheden
Jeg skal nok lade være at skrive mere, du vil kun bekræftes og klappes på hovedet så jeg slutter med en masse til dig
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:56   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg skrev dette indlæg før de ovenstående indlæg her på side 2 var skrevet.


Jeg syntes, at det er smadder ærgerligt, at du lyder så nedladende, Viggo. Jeg håber ikke det er meningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg tror også at det er noget pjat når at du siger at din psykiater ikke kan stille diagnoser
Ingen bliver speciallæge i psykiatri uden at kunne stille en diagnose
Det handler måske om at du ikke kan lide ham eller mere præcis den diagnose han har givet dig
og hvis at det forholder sig sådan kommer papirerne til kommunen selvfølgelig heller ikke til at være gode i forhold til det mål du har med din kontakt til kommunen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Hvis han kun behandlede dig for den diagnose din læge henviste dig med er det nok fordi at han ikke kunne finde andet Når at han siger at det er uden for hans kompetance at finde en diagnose er det helt sikkert fordi at han ikke har kunnet finde nogen sygdom inden for psykiatrien (måske fejler du noget inden for et andet område)
Alle psykiatere og kun dem har kompetancen til at finde lidelser inden for deres område (også ham du ikke kan lide)
men det forudsætter at der er noget at finde (det mener du at der er og det mener han ikke)
Selvom psykiatere er speciallæger i psykiatri, så betyder det ikke, at de er alvidende. Fuldstændig som en praktiserende læge ikke har overblik over alle gængse fysiske sygdomme.

Psykiatere skulle meget gerne kunne stille diagnoser ja, men psykiske lidelser er svære at diagnosticere.

Samme symptomer går igen ved mange lidelser, og selvom to patienter har samme diagnose, er deres problemer ikke ens.
På samme måde kan to patienter have samme symptomer / problemer, men ikke have samme diagnose...

Der er talrige eksempler her på K10 på, at forskellige psykiatere stiller forskellige diagnoser på samme patient.
Om patienten så her den ene eller den anden diagnose - eller begge to på en gang - er svært at sige.

Flere lidelser kan nemlig eksistere på en gang, og det kan være meget svært at danne sig overblik over hvad der er hvad.
Et andet problem kan være, at det kan være svært at få overblik over hele sygdomsbilledet.

I dette tilfælde siger psykiateren, at det er uden for hans kompetence at finde en diagnose, og da en anden psykiater ("kommunens") så får Jea som patient, konkluderer han, at hun lider af ængstelig personlighedsforstyrrelse.

Men jo, der vil naturligvis altid kunne være situationer, hvor en patient ikke er tilfreds med sin behandler og/eller diagnoser, selvom patienten overhovedet ikke fejler andet.

Jea: Du kan ikke så godt sige, at din psykiater ikke kan stille diagnoser, men at min kan. Sådan hænger det jvf. alt ovenstående ikke sammen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Uden at kunne være sikker på noget som helst gætter jeg på at periodevise depressioner og ængstelig personlighedsstruktur næppe kan udløse fp sandsynligvis heller ikke flexjob
Hvis fp eller flexjob er dit mål med kontakten til kommunen kan jeg godt forstå at du mener at han ikke kan stille diagnoser eller skrive de rigtige papirer
Det drejer sig meget sjældent om diagnoser når vi taler flexjob og fp. Det drejer sig om arbejdsfunktionsevnen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Den anden psykiater har givet dig diagnosen ængstelig personlighedsstruktur Jeg tvivler stærkt på at det overhovedet er en diagnose
Det er noget vi er rigtig mange der har , på dansk mener jeg at det bare betyder at vi er nervøst anlagt
Du siger selv, at det kun er psykiatere der har kompetencen til at stille psykiske diagnoser, så hvorfor siger du så det her???

Ængstelig (også kaldet evasiv) personlighedsstruktur er en anerkendt diagnose inden for psykiatrien.

At sige, at det bare er at være nervøst anlagt er det samme som at sige, at en person der har en depression bare er nedtrykt.

Jvf. det jeg skrev højere oppe med at flere lidelser kan eksistere på én gang:
Når man lider af ængstelig personlighedsstruktur har man forhøjet risiko for at få depressioner (og angst for den sags skyld).
Derfor er det ikke forkert at diagnosticere patienten med depression / tilbagevendende depressioner.
Den diagnose er bare ikke hele billedet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Selv om at det lyder væmmeligt tror jeg at det i bund og grund handler om at du føler oplever noget sygdom der er svær at påvise måske fordi at den ikke er der, eller måske er du for dårlig til at beskrive hvad at der er i vejen
Når at der ikke påvises de lidelser du har er det selvfølgelig også umuligt at få de (rigtige) papirer til kommunen Når du skriver at du vil have en der skriver de rigtige papirer så har du også et mål Måske skulle du overveje/ tænke på at du måske ikke har det der skal til for at nå dit mål Hvad fejler du som at det ikke er lykkedes dem at påvise?
Der står ikke noget nogen steder om at Jea mener hun fejler noget som hun ikke kan få papir på.
Jea har været hos psykiater 1 som har behandlet hendes depression, og sagt, at han ikke har kompetence til at stille andre diagnoser, hvorefter kommunen har sendt hende til psykiater 2 som stiller diagnosen ængstelig personlighedsstruktur.
Derfor kan jeg da godt forstå, at Jea ikke føler sig tryg ved psykiater 1. En psykiater som ikke var i stand til at stille den rette diagnose - og som dermed ikke har kunne skrive den rette diagnose i papirerne.
Hvis du læser Jeas anden tråd "Sygedagpengestop!!! Jea's tråd" så vil du også se at problemstillingen her ikke er så simpel som du prøver at gøre den til - og langt mere kompliceret end jeg ridser op her.

Sidst redigeret af annagw; 13-07-2011 kl. 21:05.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:03   #18
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af onmyway Se meddelelser
Hej igen Viggo

Havde ikke lige bemærket forskellen : altså om det er ængstelig struktur eller forstyrrelse

Gik egentlig også bare ud fra at Jea mente ængstelig personlighedsforstyrrelse, men du har helt ret, at der er en forskel på de to betegnelser.

Jov, hele min personlighed er gennemsyret af ængstelighed, bekymrethed og nervøsitet.
Ængstelig personlighedsforstyrrelse og personlighedsstruktur er fuldstændig samme diagnose - selvom jeg også syntes, at ordene betyder to forskellige ting.

Symptomerne er måske nok de samme som mennesker der er nervøst anlagte har, men det er i en så ekstrem grad, at det anses som sygeligt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg er ked af at du føler at jeg sviner dig til, det er bestemt ikke hvad at jeg prøver
Jeg prøver at give udtryk for at du måske skal være bedre til at forklare lægerne hvad at der er galt så at de kan handle på det
For der er kun de to muligheder
Enten kan du ikke forklare lægerne så de forstår hvad at der er galt
eller også er der ikke andet galt end det du bliver behandlet for
Jeg håber at du finder en psykiater der vil give dig den diagnose du ønsker og som vil skrive de rigtige papirer citat fra dig vi ved jo alle hvor vigtigt det er at de rigtige papirer bliver skrevet således at du kan nå dit mål ved kommunen
hvad at det så end er
Jeg ved ikke rigtigt hvad det er du mener jeg ikke forstår men du føler dig tydeligt ramt, så jeg gætter på at det jeg har skrevet er tæt på sandheden
Jeg skal nok lade være at skrive mere, du vil kun bekræftes og klappes på hovedet så jeg slutter med en masse til dig
Prøv at læse hvad du skriver her, Viggo.
Det er da helt vildt nedladende.
Du skal måske prøve at tænke lidt over hvordan du formulerer dig fremover, for ting kan godt lyde anderledes på skrift end de gør inde i hovedet - man kan jo ikke læse tonefald.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:28   #19
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg har ikke lige overskud til at formulere mig i pæne toner, men hold op hvor lyder du bare ikke særlig klog her i tråden, Viggo. Du skulle måske afholde dig fra at udtale dig om noget, du tydeligvis ikke har noget som helst forstand på. Hvis det så bare var formuleret i en nogenlunde tone, kunne man måske bære over med det. Men du er så ubehagelig i din tone og yderst nedladende, at det er til at blive skidt over. Lidt medmenneskelighed er vel ikke for meget forlangt??
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:39   #20
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Forstået

Jeg forstår bedre nu, det var et godt indlæg du har skrevet. Jeg forsøger bestemt ikke at være nedladende
Du har helt klart ret i at mine kommentarer omkring ængstelig personlighedsstruktur skulle jeg have holdt for mig selv man kan selvfølgelig ikke sige at folk der har en seriøs diagnose blot er nervøst anlagt
Men jeg vil fastholde at hvis en læge siger at det er ude for hans kompetance
at finde en diagnose så er det fordi at han ikke kan finde noget inden for hans område (så kan en anden måske)
Så skriver du at det sjældent drejer sig om diagnoser når at det drejer sig om fp eller flex men arbejdsevne det er efter min mening lidt ordkløveri for diagnoser og arbejdsevne hænger tit meget tæt sammen
Jeg syntes også at du skøjter meget let hen over at jeg hele tiden skriver
måske /hvis osv jeg har jo heller ikke alle svarende men giver mit bud på tingene at det så opfattes som at blive svinet til er jeg meget ked af
Man kan kun komme med bud på og indput på de indlæg man læser, det kan ikke med rimelighed forlanges at man skal have kendskab til alle tidligere indlæg
trådstarter har skrevet og derved forstå at tingene er mere kompliceret
Så basalt kan jeg godt stå ved mine indlæg men er selvfølgelig meget ked af at trådstarter har følt sig svinet til Det har ikke et øjeblik været mit ønske
Jeg skriver selvfølgelig ikke mere i denne tråd
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater - Sjælland ? TBQ Alt det andet 3 12-03-2013 23:09
Dygtig huslæge søges nala Dit og Dat 11 29-08-2012 14:25
dygtig advokat til pensionsager søges Antton Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2012 10:29
Dygtig advokat til arbejdsskadesag søges pcer Alt det andet 20 28-09-2011 22:11
Anbefaling af psykiater med viden om ADHD Sjælland Bitsch Alt det andet 13 12-09-2011 16:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension