K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2015, 11:46   #1
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Svært at klare både job og familieliv

Hej K10

Jeg skriver til jer herinde, fordi jeg ikke helt er klar over, hvordan jeg skal hjælpe min mand bedst i pågældende situation.

Det drejer sig om, at min mand, formentlig tilbage til 2006 begynder at blive stresset. Han ændre personlighed, bliver irritabel (eller en meget rolig og afbalanceret mand), nedtrykt til tider, husker intet og kan ikke koncentrere sig osv. I 2010 ryger han så akut ind med forkammerflimmer og en puls på langt over 200. Vi bliver spurgt om min mand kunne være stresset, hvilket vi ikke synes. Men må sige, at vi er blevet klogere. For det er jo nok det, der har spøgt i så mange år. Efterfølgende har han haft moderate og svære depressioner. Hans arbejdsgiver er meget hård ved ham og det tangere til chikane.

Han har kun været sygemeldt en gang pga. stress/depression (2013) og der blev han truet med fyring fra dag et og en trussel om, at de fremadrettet, vil holde meget øje med om han får gjort sit arbejde ordentlig. Han er kommunalt ansat.

I 2014 får vi et lille barn mere og min mand vil udnytte sin barsel. Da arbejdsgiver ikke er tilfreds med det, begynder den chikane jeg skrev om tidligere. De begynder pludselig og fortælle ham, at han ikke kan finde ud af sit arbejde, de tager ansvarsområder fra ham (hvilket nok er godt nok, for at lettet presset... men det er måden de gør det på). Han får og vide, at han får indtil hans barsel begynder til at bevise at han er hans stilling værdig.

Han helt mistet gejsten. I alle årene har han kæmpet sig igennem arbejdet, for at gøre alle tilfredse og ikke blive sygemeldt. Han har ikke magtet ret meget hjemme og er efterhånden bare så træt, slap i kroppen og har ingen energi og lyst til at lave noget...

Jeg står bare på sidelinien og ser på. Han er så træt, allerede inden middagstid, at han egentlig ikke orker mere. Men han bliver på jobbet (for det skal man jo) og når han kommer hjem, så orker han ikke mere. Jeg synes han skulle sygemelde sig. Men hvad skal det ende med? Er der ikke noget hjælp og hente nogen steder? Kan det virkelig passe at man skal tage på arbejde og håbe på, at arbejdsgiveren ikke opdager, at man ikke magter jobbet? Og at man skal komme hjem efterfølgende og stort set ikke kunne noget?

Jeg har i lang tid spekuleret mig gul og grøn på, hvad vi skal gøre. Jeg tænker, at hans stresstilstand og tilbagevendende depressivitet nok ikke kommer til at ændre sig. Skal jeg bare affinde mig med, at det er jobbet, der får alle vores fars kræfter? Vi har desværre ikke råd til, at han bare går ned i tid ...

Håber der er nogen, der har nogle kloge ord....

Mange hilsner

En frustreret kone og mor til tre mindre børn.
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension