K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2007, 18:05   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
FEDT NOK...det var da også på tide at det bliver meddelt til DF...vi har jo ikke alle de rabatter og boligtilskud og så får vi en lavere ydelse end andre dagpengemodtagere så det er rigtigt godt du har skrevet Hejdien nej jeg mener den bruger der har skrevet...nu får vi at se hvad hun vil svare på det.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
tuxon jo det burde man, men for min del kan jeg oplyse at jeg ikke tror at politikere kan multitaske og da slette overskue to problem stillinger af gangen ...

Jeg har lige fået en mail fra en bruger jeg sætter den i en anden tråd på et andet tidspunkt men du kan lige få den her så du kan se at du bestemt ikke er alene om tanken ...

godt nok er det ikke om modregning i ledighesydelse men mere om alt den snak fra DF om at man skal give førtidspensionister og pensionister mere fordi de har for lidt nu...

Jeg må sige med det samme at jeg er fuld ud enig i at de skal have mere og jeg tror at DF ville kunne lide mig for jeg har valgt i solidaritetens navn ikke at råbe op om ledighedsydelse selv om guderne skal vide at den heller ikke er til at leve eller dø af

Kære XXXXX

Tak for din mail, som jeg har videregivet til Pia Kjærsgaard til orientering. Jeg har samtidig tilladt mig at sende en kopi til Dansk Folkepartis arbejdsmarkedsordfører, MF Bent Bøgsted, som er den rette person til at besvare dit spørgsmål om fleksjobs.

Med venlig hilsen
Kathe Andersen
Sekretær



Sendt: 13. september 2007 14:16
Til: Dansk Folkeparti
Emne: Fleksjob

Hej Pia

Jeg har lige et enkelt spørgsmål , for jeg kan ikke se at I har tænkt på alle de mennesker som er på ledighedsydelse, for de er jo klar til et fleksjob men kan ikke komme ud i fleksjob da arbejdsgiverne ikke vil have alt det besvær med at udfylde de skemaer for at få refusion, og vi kan heller ikke holde hus, medicin m.m for en bruttoløn på 13.400 kr. hvoraf vi også skal betale skat.
Personlig har jeg et underskud på ca. 8000 kr. om måneden når jeg har betalt alt og jeg mener alt ( mad, medicin, husleje, og forsikringer, telefon, licens m.m.)

Jeg ville høre om evt. DF vil se på hvordan de mennesker som er vistite til fleksjob kommer ud i fx. job eller får noget mere at leve af.?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:16   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er sgu på tide vi der får ledighedsydelse råber lidt op også ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:22   #13
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jo - jo, Heidien.
Men tag nu én der er på pension, som lever sammen med én der er på flexydelse - så modtager personen der er på flexydelse for meget til at førstnævnte kan få mere end grundbeløbet.
Der er en tilbøjelighed til at man "glemmer" dem der i gennem livet ikke selv har kunnet spare op til pensionen ! (prøv f.eks. at regne på hvem "ældrechecken" kommer til gode) ! Det er da rent til grin !
Vi gider da slet ikke nævne dem der er på kontanthjælp !
Derfor mener jeg at det er lidt af et egotrip - når man starter med førtidspensionen !
Det er jo ikke fordi jeg ikke støtter sagen - den er bare for énøjet !

Sidst redigeret af tuxon; 13-09-2007 kl. 19:08.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:28   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Enig Tuxon...jeg er enig den er for enøjet, det er det der er problemet , de forskellige grupper på overførsel tænker kun på sig selv...
men vi kan jo bruge den underskriftindsamling til at opdage at vi selv har brug for at råbe op...SAMMEN.

og ældrechecken...den er en joke for de gamle der får ATP...min mor får under det halve af den fordi hun får lidt ATP men til gengæld så er det dem der aldrig har arbejdet der får fuld ældrecheck..som hjemmegående husmødre.

Ældrechecken går til de velbjærgede ( skriver man det ord med æ eller e ?) eller og ikke de fattige folkepensionister.

Sidst redigeret af Stella; 13-09-2007 kl. 18:35.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:28   #15
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Undskyld - i ovennævnte mente jeg ikke flexydelse - men ledighedsydelse !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:50   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
her til aften kommer det så frem at DF vil donere flere penge til FTP på den laveste ydelse efter gammel ordning.

Nu skal det lige siges at DF vil give flere penge til FTP fordi FTPere i stor stil er deres vælgere. ( underligt nok og ærgerligt efter min mening)

Ikke alle heldigvis...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 19:00   #17
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
"DF vil donere flere penge til FTP på den laveste ydelse efter gammel ordning."
Jep - det er som med ældrechecken - blålys - hvor mange er der på den ordning ? - men det lyder sg. da som om man vil gøre noget :-)
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 20:22   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jo jo alle burde have mere og ingen burde være afhænig af deres samleveres indtægt..

Jeg er selv på ledighedsydelse men jeg tror at man skal starte et sted, derfor ville jeg aldrig sætte spørgsmålstegn ved at man vil give den ene svage gruppe noget og ikke den anden ....

I mine øjne er det faktisk sådan at dem der behøver aller mest hjælp , så er det kontanthjælpsmodtagerne ..

Hvis man vil give ftp noget, og det skal være en milliard , hvad så med at gøre så man ikke er afhængig af sin ægtefælle/samlever ...
og at man ikke havde forskellige ydelser alt efter hvornår man er blevet ftp..

også syntes jeg også det er værd at nævne at en kontanthjælpsmodtager og en på ledighedsydelse trods alt har en lille mulighed for at blive selvforsørgende frem for at se frem til årvis velvidende at man IKKE kan forøge sin indtægt men er henvist til regering og kommunes og medborgers nåde...

Her mener jeg ikke de gamle ftp men de nye efter 2003 for dem jeg kender har vitterligt så lille en restevne tilbage at de ikke kan tage selv det letteste skånejob hvis det fandtes ...

Jeg er helt for at man skal løfte alle i bunden...

men jeg vil ALDRIG være med til at misunde dem der får når jeg ikke får, jeg vil heller bakke op om dem, få orden på deres forhold også gå i gang med vores egne bagefter...

de eneste vi gavner med misundelse på de andre grupper er regeringen for hvis ikke vi kan bakke op om hinanden hvem har vi så ...

regeringen ville glemme alt om at gøre noget for nogen af os, for vi har alt for travlt med at kævles indbyrdes kontra at gøre regeringen opmærksom på at vi altså også har brug for mad på bordet og tag over hovdet ...
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 21:17   #19
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Er gjort
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 22:25   #20
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Heidien.
"men jeg vil ALDRIG være med til at misunde dem der får når jeg ikke får, jeg vil heller bakke op om dem, få orden på deres forhold også gå i gang med vores egne bagefter... "

Sikker på at du ikke går ind for regeringens skattepolitik ? ;-)

Rolig nu ! - lidt fis skal der vel være plads til !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Støt Buy Nothing Day lørdag den 26. november! nocturne Politik og Samfund 5 27-11-2011 00:35
Bedre vilkår for førtidspensionister jomfruen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 08-03-2009 22:12
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde? Trine Nyttigt at vide for Førtidspensionister 12 16-07-2008 17:41
Bedre vilkår for pensionister, der vil arbejde @PerChr Politik og Samfund 4 03-03-2008 10:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension