K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2007, 19:02   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fem år i klemme mellem læger og det sociale system

Citat:
Lægeattest får sagen til at kæntre
Socialrådgiver Jutta de Place fra Gigtforeningens telefonrådgivning ser sagen som eksempel på, at to systemer ikke forstår hinanden.
- Sharon Winks er kommet i klemme mellem læger, som ikke kender den præcise ordlyd, der skal til for, at sagen kan komme videre, og så det sociale system, der ikke kender nok til sygdommen, siger Jutta de Place.
En statusattest fra 2004 belyser sprogforbistringen. I attesten skrev overlæge Jan Pødenphant:
’Som tilstanden er i dag, er det mit skøn, at det kan blive vanskeligt inden for overskuelig fremtid at få patienten i en bedre stand. Jeg vil derfor foreslå, at man tilkender hende en pension for en kortere periode med revurdering om f.eks. to eller tre år.’

- De to til tre år skrev han, fordi jeg er så ung, og fordi han ved, at jeg mest af alt ønsker at arbejde igen. Derfor er jeg så glad for ham som læge – han opgiver aldrig håbet, siger Sharon Winks.
Men i afslaget fra Københavns Kommune blev sætningen til: ’Det fremgår af statusattesten ..., at man evt. kan forvente en effekt af de igangværende behandlinger inden for en kortere periode på to til tre år.’
Læs hele artiklen her:

http://www.gigtforeningen.dk/3C87274...1DE791F1.W5Doc

Man kan blogge med Sharon Winks på www.gigtforeningen.dk

Hun har fået sin førtidspension nu.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Forsker kritiserer det danske sociale system buster Politik og Samfund 2 30-12-2010 18:26
Bliver de unge udsat for diskrimination i det sociale system? gittedl De Unge 18 21-08-2008 11:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension