K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2015, 01:03   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er desværre den virkelighed vi befinder os i..

Kære venner

Formanden for KL, Kommunernes Landsforening, borgmester i Kalundborg kommune, er lige meldt til Tilsynet.

Ulovlige og manglende sagsbehandlingsfrister.

Her er et svar fra min tidligere socialchef i Dragør kommune , embedskvinde som nu er flyttet til anden kommune, som har taget sig retten til selv at fastsætte disse frister, trods det er kommunalbestyrelsens ansvar.

Albertslund kommune

"Kære Peter Hansen

Tak for din mail.
Du ramte lige ned i et ømt punkt, - vi har ikke en let tilgængelig beskrivelse af sagsbehandlingsfrister på vores hjemmeside. Mange af dem er gemt lidt væk i kvalitetsstandarder og lignende.

På baggrund af din henvendelse, vil vi snarest muligt få fristerne lagt let tilgængeligt på kommunens hjemmeside.

(Retssikkerhedsloven vedtog Folketinget i 1998 og skærpet i 2010)

Nedenfor ser du svar på dine konkrete spørgsmål:

1. Angående ventetid for vedligeholdelsestræning:
Inden for 10 hverdage efter borgerens henvendelse herom, vil der ligge en afgørelse om berettigelse til vedligeholdelsestræning.

Indenfor 3 hverdage (oftest 1.dag) derefter kontaktes borgeren for en aftale om en startdato senest 14 dage senere.

2. ang. invalidebiler:
Borgeren får en reaktion på sin henvendelse indenfor 14 dage. Selve behandlingen af bilsager kan variere fra 3 måneder til godt et år.
"

Da denne embedskvinde sad i min kommune var der heller ikke orden i tingene. Helt private tolkninger af Folketingets love.

Det kan man fortsætte med, da der ingen konsekvens findes for ulovligheder.

Jeg ved godt hvilke partier jeg ikke stemmer på fremover.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-02-2015 kl. 01:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 01:59   #32
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Flot at du "orker" at tage kampen op Peter.

Og ja - jeg forstår ikke hvorfor at Socialministeren kaster skylden videre til de respektive kommuner. Det er jo tydeligt udfra svaret, at Socialministeren ikke føler at det er Socialministeriets ansvar.


Virkeligheden er barsk. men det ser godt ud på papir..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension