K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 14:05   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Hvad kommer der til at ske med mig, når jeg sygemeldes fra mit job?

"kort" information:

Jeg går i udredning for sygdom i mit nervesystem. 3 neurologer er helt enige om, at der er sygdom i mit nervensystem. Jeg har hyper reflekser i venstre side, min kraft i venstre side er vurderet nedsat til 4+, jeg har nedsat følelse i venstres side, jeg har et eller andet de vist kalder rumberg ( staves) samt babinski syndrom. Ydermere har en undersøgelse af synsnervebanen påvist, at jeg har haft min en betændelse på synsnerven og der er her varigt skade i form af, at jeg mangler et stykke af mit synsfelt på venstre øje. ( Hvilket jeg dog på ingen måde er generet af)

Jeg oplever selv, at jeg har store følelsesforstyrrelse. Ind imellem så slemt, at jeg f.eks. ikke kan holde en kartoffel og skrælle den. Men i de mellemliggende perioder, hvor det ikke er galt, så har ejg det overordnet godt. Dog er jeg ulidelig træt . og nu til problemet, jeg tåler IKKE STØJ. Når jeg bliver udsat for støj, værst børn der leger, råber og hviner som børn nu gør, så bliver jeg så konfus. Kan ikke huske, tænke og det er helt umuligt at bearbejde en information. Derfor er det ret udelukket, at jeg kan vende tilbage til mit job ( er pt på barsel) som pædagog blandt 120 glade og "larmende" børn.

Endnu forelægger der ingen diagnose, men jeg går til diverse undersøgelser.

Men hvad vil der ske med mig, når jeg bliver sygemeldt? (hvilket jeg ved, at lægen gerne vil gøre) Og hvad sker der, hvis jeg selv siger mit job op? Jeg tænker selv, at noget arbejdsprøvning sikkert er nødvendigt, men er dette automatisk på egen arbejdsplads? ( jeg ved, at min leder vil være der for mig og hjælpe mig, men alligevel har jeg ikke lyst til, at det skal være der - selvom jeg ikke helt kan sætte ord på hvorfor)

Jeg har aldrig været arbejdsløs elelr sygemeldt i længere tid, så jeg aner intet om, hvad jeg kan forvente!!!

Jeg overvejer at tage en ny uddannelse, da problemet med støj har været der i næsten 5 år, hvor jeg første gang fik et "angreb" med følelsesforstyrrelser. Det er så bare blevet værre og værre siden, for nu at være umuligt for mig at være i. Men jeg tror, at jeg må erkende, at jeg får svært ved at holde til et pædagogisk arbejde. Dog synes jeg også, at det bliver dyrt at skulle på su igen. Og indrømmet så frygter jeg for, hvis der kommer et nyt angreb, for under disse har jeg så svært ved at huske, hvorfor jeg frygter, at jeg får svært ved at gennemføre en uddannelse.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:19   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, indefor de første 6 uger skal man indkaldes af jobcentret til et orienterende møde omkring reglerne ved sygedagpenge, også selvom man har et job. Og efter dette møde er der et lille personligt møde med en sagsbehandler, som spørger til forskellige ting omkring hvad der skal ske i fremtiden, hvordan man har det og lign. og så efter et stykke tid modtager man en plan for hvad der skal ske fremover, om man evt. kan klarer at vende tilbage til job, evt.aktivering(også selvom men er i job), og indhentning af lægepapirer, og hvis jobcentret vil have nogle bestemt undersøgelser fra læge systemet...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 18:09   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
"kort" information:

Jeg går i udredning for sygdom i mit nervesystem. 3 neurologer er helt enige om, at der er sygdom i mit nervensystem. Jeg har hyper reflekser i venstre side, min kraft i venstre side er vurderet nedsat til 4+, jeg har nedsat følelse i venstres side, jeg har et eller andet de vist kalder rumberg ( staves) samt babinski syndrom. Ydermere har en undersøgelse af synsnervebanen påvist, at jeg har haft min en betændelse på synsnerven og der er her varigt skade i form af, at jeg mangler et stykke af mit synsfelt på venstre øje. ( Hvilket jeg dog på ingen måde er generet af)

Jeg oplever selv, at jeg har store følelsesforstyrrelse. Ind imellem så slemt, at jeg f.eks. ikke kan holde en kartoffel og skrælle den. Men i de mellemliggende perioder, hvor det ikke er galt, så har ejg det overordnet godt. Dog er jeg ulidelig træt . og nu til problemet, jeg tåler IKKE STØJ. Når jeg bliver udsat for støj, værst børn der leger, råber og hviner som børn nu gør, så bliver jeg så konfus. Kan ikke huske, tænke og det er helt umuligt at bearbejde en information. Derfor er det ret udelukket, at jeg kan vende tilbage til mit job ( er pt på barsel) som pædagog blandt 120 glade og "larmende" børn.

Endnu forelægger der ingen diagnose, men jeg går til diverse undersøgelser.

Men hvad vil der ske med mig, når jeg bliver sygemeldt? (hvilket jeg ved, at lægen gerne vil gøre) Og hvad sker der, hvis jeg selv siger mit job op? Jeg tænker selv, at noget arbejdsprøvning sikkert er nødvendigt, men er dette automatisk på egen arbejdsplads? ( jeg ved, at min leder vil være der for mig og hjælpe mig, men alligevel har jeg ikke lyst til, at det skal være der - selvom jeg ikke helt kan sætte ord på hvorfor)

Jeg har aldrig været arbejdsløs elelr sygemeldt i længere tid, så jeg aner intet om, hvad jeg kan forvente!!!

Jeg overvejer at tage en ny uddannelse, da problemet med støj har været der i næsten 5 år, hvor jeg første gang fik et "angreb" med følelsesforstyrrelser. Det er så bare blevet værre og værre siden, for nu at være umuligt for mig at være i. Men jeg tror, at jeg må erkende, at jeg får svært ved at holde til et pædagogisk arbejde. Dog synes jeg også, at det bliver dyrt at skulle på su igen. Og indrømmet så frygter jeg for, hvis der kommer et nyt angreb, for under disse har jeg så svært ved at huske, hvorfor jeg frygter, at jeg får svært ved at gennemføre en uddannelse.
Du bør under ingen omstændigheder opsige dit arbejde. Af flere grunde hvis du f.eks. skal arbejdsprøves, kan det (hvis du på det tidspunkt kan holde til det) måske arrangeres at den bliver på din nuværende arbejdsplads, herunder en evt. afklaring til f.eks. fleksjob.

Når du siger ny uddannelse, er det så fordi du tænker revalidering? Kan godt se du nævner SU, og den kommer nemlig ikke i spil HVIS du kan godkendes til revalidering.

Du skal jo også huske at der er andet arbejde for pædagoger end lige iblandt 120 skrigende og glade unger. Dette kunne jo også overvejes.

Men uanset hvad handler det alt sammen om hvad dine læger kommer frem til. Og hvilke behandlingsmuligheder der så er.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kommer der til at ske ? Skytte Alt det andet 5 16-09-2012 09:39
Hvad kommer der til og ske? ? jylle26 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-07-2012 17:28
Hvad kommer der til og ske?? jylle26 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-07-2012 15:14
sygemeldes, igen? Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-03-2011 09:39
Hvad kommer først? zuza Dit og Dat 11 08-11-2008 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension