K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2009, 06:52   #1
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
forhøjet bolig tilskud

hej jeg har en ven som blev arbejdsløs i januar og røg på kontanthjælp og blev bevilget ekstra hjælp til høj husleje
nu har han så fået et brev hvor der står at han her 1 måned tilbage af hjælpen så lukker de for de ekstra penge

er der nogen der ved noget om dette da han har en meget høj husleje og vil være nødsaget til at stoppe at betale husleje og blive smidt på gaden

han tror han har fået en § 34 og som jeg læser den står der ikke noget om tidsbegrænsning og at de skal prøve at skaffe ham en billigre bolig

er der nogen der er mere inde i regler som kan hjælpe så min ven ikke skal bo på gaden

mvh lilleper
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 09:08   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Jeg får også §34...og hver 6 månede får jeg et brev fra den økonomiske sagsbehandler,hvor jeg skal kunne dokumenterer for alle mine udgifter...

det så bolig,lys,vand og varme...telefon..fagforening...bil hvis det er nødvendigt at have en dådanne hvis man skal kunne komme frem og tilbage til jobafprøvning og sårn...indboforsikring.

Så regner hende i økonomiske afdeling ud om jeg forsat er berettiget til § 34.

Der er så bare det ved det.....at det blir regnet ud fra den sats man får....og det er før skat......og kommer det brev ike retur til den økonomiske sagsbehandler i rette tid...ja så smækker kassen og § 34 ryger sig en tur.

Så bed ham om at få på skrift hvorfor de tager § 34 fra ham ...

men vent til en af de virkelige dygtige piger/drenge herinde kommer på banen...de har sikket et godt bud på hvad han skal gøre.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 10:08   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Efter 6 måneder på kontanthjælp ryger man på kontanthjælp med loft.

Det betyder, at der er loft over, hvor meget man kan få sammenlagt af kontanthjælp, boligsikring og §34.

Der er dog grænser for, hvor meget man må nedsætte hjælpen efter de 6 måneder.

Kommunen skulle i JANUAR have undersøgt, om man kunne finde en billigere bolig og ikke true med at fjerne støtten UDEN videre.

Citat:
Særlig støtte

§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:


1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.


Stk. 4. Personer, der får nedsat hjælpen efter § 25, stk. 5-10, § 38 a og § 39, får særlig støtte med det beløb, der ville have været udbetalt, hvis de pågældende ikke havde været omfattet af nedsættelsen.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for beregningen af støtten efter stk. 1, herunder regler om begrænsning af støtten og fradrag for indtægter.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596

Men tjek, om kontanthjælpen hører under de nævnte paragraffer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 12:06   #4
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Man kan ikke stoppe § 34

Hej Lilleper

Man kan ikke bare stoppe § 34 når den først er bevilliget.

Få det på skrift, med hvilken lov (paragraf) de mener der berettiger dem til det.

Hvis Kommunen syntes hans husleje er for høj....skal de sige det FØR de bevilliger hjælpen.
De skal tilbyde ham en aden lejlighed.
Tager han ikke den...(for det står ham frit for)
kan de sætte hjælpen efter den tilbudte lejlighed
Aldrig stoppe den.
Men alt dette skal være sket FØR hjælpen ydes.
Han må straks anke.

Jeg er i samme situation (læs indlægget: "Tvangsflytning under arbejdsprøvning")

Kontakt LA
De samler på historier om dette.
Syntes at være en ny trend kommunerne er igang med og JA man ender på gaden.


Med venlig hilsen
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forhøjet kontanthjælp Blueeyez Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 02-04-2013 06:58
Forhøjet kh med tilbagevirkende kraft? Jaffa Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 13-07-2012 20:54
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Forhøjet kontanthjælp SoLost Alt det andet 24 30-08-2010 23:14
Forhøjet kontanthjælp som flekser lomo Spørgsmål ang fleksjob 9 12-08-2009 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension