K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2009, 17:00   #11
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Puha tak for en masse nyttige svar

Jeg skal til lægen i næste uge og så må hun simpelhen kontakte kommunen om at vi skal have mine timer sat ned.

Tænkte på om jeg skal have fat i min fagforening også?

Ved I om de kan hjælpe med dette??????
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 17:40   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, ja og ja, din fagforening SKAL på banen.
De har pligt til at hjælpe dig. Det kan kun gå for langsomt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 19:29   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er det RENE VRØVL når sagsbehandlere siger, at det er vigtigt man bliver de aftale antal timer, for ellers kan man ikke blive afklaret.
Den eneste afklaring der kommer ud af dét, er at sagsbehandleren siger, jamen det gik jo fint med de timer...

Aklaringen ligger netop i, at man skal finde ud af HVAD man kan, og HVOR LÆNGE man kan. Er aftalen 3 timer om dagen, så kan det være at afklaringen ligger i, at man kun kan være der 1,5 time om dagen.

Ellers ville arbejdsprøvning og pratik jo være fuldstændig ligegyldig, hvis kommunen bare siger et antal timer, og så klare klienten dem....for ellers kan de ikke blive afklaret TÅGESNAK!!!!!

Som de andre siger, så må man ALDRIG ALDRIG!!! Overdøve sine smerter for at tilfredsstille kommunen - det bliver ris til egen R** i sidste ende, for så har de jo ikke noget korrekt afklaringsgrundlag. For de er ligeglade om du skal trille ind på morfin og rulles hjem på en båre, for kan du være der 4 timer, jamen så kan du være der fire timer!!!
Man må søreme tage skeen i egen hånd og passe på sig selv, for der kommer ingen fra kommunen og trøster efterfølgende. Det er DIT ansvar at passe på DIG. Og det ved de også godt på kommunen, de kan altså ikke plukke håret af en skaldet, og kan klienten ikke, jamen så kan klienten ikke. Færdig.
Men melder klienten ikke ud, jamen så tror de jo at alt er vel forvaret....

Så kan du risikere at du bliver sendt til en ny arbejdsprøvning med lidt flere timer, for det gik jo så godt første gang.

Træd varsomt!!
Jeg er helt enig i ovenstående, og sådan burde det også være, men faktum er, at flere og flere får afvist deres sager i visitationsteamet, hvis man er mødt for lidt op og i for kort tid.
Jeg selv blev udsat for det samme. Incita gjorde dog meget ud af at fortælle, at det ikke drejede sig om, hvor mange timer, man var der, men også om hvor effektiv man var osv.
Det er svært, for hvad der er logik for os andre, er det ikke altid for kommunen. Ville bare med dette sige, at hvis man ikke gør som de siger, kan man altså også risikere at komme i gentagne arbejdsprøvninger, og det er så et spørgsmål hvor længe man kan holde til det..
Nej, det er slet ikke nemt! Men mit råd vil helt klart være, som en anden også skriver; mød op. Om det så er for et kvarter eller hvad, så de med egne øjne kan se, hvordan man har det, og det kan blive skrevet i rapporten.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
virksomhedspraktik ottosen47 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-10-2011 16:45
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik boteis Alt det andet 6 13-02-2009 21:25
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension