K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 16:28   #1
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Flytning og kontanthjælp

.. jeg er lige flyttet til en ny kommune her pr. 1 juni.

I den gamle kommune var jeg på kontanthjælp pga håb om fleksjob godkendelse.

Idag har jeg så været nede på den nye kommune, og fik af vide at jeg skulle søge kontanthjælp forfra - altså med ansøgningskema + bankudskrifter m.m. - jeg har været på kontanthjælp i 1½ år denne gang, så finder det noget mærkeligt at man ikke "bare" kan blive overflyttet, med takst og det hele

Er det godt nok måden det kører på, eller har de fået noget galt i halsen nede på kommunen?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 18:22   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Whattodo.

Læs følgende og udlever til dine kommuner: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...handle+kommune

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 14:11   #3
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hej Peter - jeg kan ikke umiddelbart finde svar på mit spørgsmål i den skrivelse? Mig, som misforstår skrivelsen?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 14:29   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har aldrig skulle starte forfra når jeg har flyttet, men kan ikke udelukke om reglerne er blevet lavet om siden jeg sidst flyttede kommune, for 9 år siden....

Dog skulle jeg op på kommunen og melde kulør og skrive under på nogle papirer, resten klarede de selv....

Det var kun boligsikringen der skulle strates forfra, da boligsituationen jo var en anden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 14:48   #5
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Har du afleveret kopi af akt indsigter til din nye sagsbehandler/ social rådgiver osv.?

Går ud fra du indhentede akt indsigt fra tidligere kommune før du flyttede, er eneste måde du kan sikre dig at alle oplysninger bliver videregivet til tilflytter kommune.

Hvis tilflytter kommune intet modtager og tidligere kommune ikke vil behandle din sag videre, så er der kun en løsning og det er at starte helt forfra. Medmindre du selv kan fremlægge sagsakter, fra akt indsigt.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 17:02   #6
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Min gamle sagsbehandler har indvilligt i at sende papirerne til den nye kommune (hun mangler dog en folkereg. adresse ændring for at kunne lukke sagen - det har trukke ud pga valget åbenbart) .. samtidigt har jeg skrevet under på i den nye kommune at de må indhente oplysningerne ved den gamle kommune - så på det punkt burde der ikke være problemer ... det som undre mig er bare at det økonomiske er, som at starte forfra - burde man så bare få 6 nye mdr uden at blive ramt af kontanthjælpsloftet, som tak derfor haha
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 17:51   #7
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
under alle omstændigheder bør du bede om en aktindsigt, så du er sikret at ingen oplysninger går tabt.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 85 - Flytning ? TBQ Alt det andet 3 03-06-2013 12:29
Flytning. lisapigen Alt det andet 9 08-03-2011 08:15
Flytning. boowam Alt det andet 1 16-11-2010 12:07
Flytning og overførsel af kontanthjælp. Yasmin Din historie 3 29-06-2010 08:54
Flytning dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 20-05-2010 21:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension