K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2009, 15:33   #11
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej EntenEller

Livet er på flere måder nok lettere i andre specialer, hvor lægerne med rimelig sikkerhed kan sige, om der er gået betændelse i blindtarmen. Men den dag kommer nok også, hvor det bliver celleprøver, gentests og scanninger, der kan afgøre hvilken fejltagelse man er behæftet med, og hvilke nye gener, hjælpeceller, nanochips etc., som man derfor har brug for. Bare jeg ikke skal teste flere prototyper.

Et problem med konstant at justere sine doser er måske, at det kan være problematisk at isolere dette fra andre begivenheder og udviklingen i ens tilværelse, medmindre virkningen ligefrem er overvældende positiv og langt overgår, hvad kalktabletter kan formodes at præstere?

Ellers er jeg også stor tilhænger af at arbejde aktivt med sig selv (!), hvilket desværre er sort snak indenfor den del af systemet, som jeg har mødt. Her handler det primært om medicin på samlebånd, faggrænser og vanetænkning eller om, hvorvidt patienten selv har råd til at betale 1.000 kroner pr. time for nogle seancer med Freud ud af flasken.

Fra mit første ophold tilbage på lagkage sanatoriet har jeg også kun få positive erindringer, men husker dog rengøringspersonalet, som nogle personer, det virkelig var værd at tale med. Ellers har jeg gennem tiden mødt mange patienter, der var urokkelige i troen på, at medicinen hjælp dem. Desværre var det som oftest mennesker, der var medicineret til grøntsager.

For resten kan jeg med sikkerhed sige, at jeg i almindelig tale selv oplevede at blive en anden under et forsøg. Men igen, så skal jeg absolut ikke råde andre til at droppe medicinen på egen hånd. Man skal være meget varsom med at ændre på ”suppen” uanset hvilken vej og uden opsyn eller støtte.

Måske nogle former for medicin er mindre risikable. Det er vel også muligt at checke for mulige bivirkninger og de pt registrede sandsynligheder?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 20:23   #12
steffeno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Stevns
Alder: 48
Indlæg: 2
Styrke: 0
steffeno er ny på vejen
Jeg har prøvet Seroplex to gange, kun med dårlige erfaringer..
Fik 10mg førstegang, imod angst og depression, syntes ikke jeg fik noget ud af det, overhovedet ingen virkning, så jeg droppede det. Har generelt noget imod at tage medicin...
Dog kunne jeg godt selv se at jeg ikke fik det bedre, lige ved nytårstid (vinter og mørke), så jeg bed i det syre æble og gik til lægen og fik 20 mg seroplex.
Efter 2-3 uger kunne jeg godt mærke jeg havde mere ro og mindre angst i kroppen, men jeg følte mig også som en zombie hele tiden.. sløv, træt og havde bare lyst til at sove hele tiden, ingen lyst til noget som helst, særligst sexlivet som var mere uddødt end dinosauerne.
Efter godt 2 mdr kunne jeg ikke holde det ud mere, jeg følte faktisk at jeg havde det værre på medicin end uden, jeg kunne ihvertfald bedre leve som jeg havde det førl.

Så begyndte det værste, nedtrapning og afvænning af medicinen !!
det tog yderligere 2 mdr hvor jeg bare havde det RIGTIGT skidt med kvalme, svimmel og generelt ubehag pga abstinenser fra medicinen. Jeg fik bekræftet mine værste anelser om medicinsk behandlig, det ****er hjernen totalt...

Jeg skal ALDRIG mere ha noget af den slags lort, det er 100%, så hellere drikke mig ihjel :-p

Tænk dig RIGTIGT godt om inden du fylder dig med kemikalier du ikke ved hvad gør ved dig..

Det var så mine erfaringer med antidepressiv, og mit første indlæg her på K10 *smil*
__________________
MVh/
Steffen Olesen
steffeno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 20:40   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har været gennem alle lykkepillerne i en laaang periode - kan ikke huske om det er 15 eller 17 år.

Og de virker desværre ikke på mig. Faktisk får jeg det markant værre!

Jeg lider af OCD, flere former for angst, socialfobi, psykoser, depressioner mm.

Nogle af pillerne blev jeg direkte aggressiv af - gik ind i folk med vilje, kørte ind i folk med indkøbsvognen, og smadrede til sidst min lejlighed. Derfra fik jeg nogle andre lykkepiller, som gjorde at jeg bare synes livet var én stor festdag, så den stod på druk fra morgen til aften - men humøret var i top, grænsende til det hektiske.
Så fik jeg nogen der gjorde mig endnu mere angst end jeg var, så fik jeg nogen der overhoved ikke virkede på noget, men som bare gav en masse bivirkninger....lige som elektriske stød i baghovedet.

Jeg har prøvet

- Cipramil

- Zoloft

- Remeron

- Seroxat

- Fontex

- Nozinan (anti psykotisk)

- Cipralex

- og 3-4 andre mærker jeg ikke lige kan huske hvad hedder.

Så pillerne har ikke kunne gøre noget for mig.

Af bivirkninger kan jeg nævne

- følelsen af elektrisk stød

- aggressivitet

- tvangs gaben

- rystende hænder

- kulde fornemmelser, specielt i armene

- manglende sexlyst

- hovedpine

- træthed, sløvhed

ect
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 22:17   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Puha, Helene, jeg troede at du var på ferie i det gode vejr

Ja jeg ved at du ikke er på medicin og hatten af for det, jeg ville være p.... for at blive indlagt eller .. Vi er jo nok meget forskellige hvad angår virkninger og bivirkninger. !! Jeg tager 40 mg. seroplex (kopi præperat af cipralex) og har det fint, bedre og trives. Skøønt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 22:35   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej , undskyld, jeg har stor respekt for dem der ikke tager medicin, men ville blot ikke være foruden, for det har jeg været.

Så måske handler det om at prøve det, man har jo ikke nøde at skabe så store erfaringer som dig Helene, for det må da have været noget af en kamp af komme af og på de forskellige præperater ?. Jeg tør ikke engang trappe op for så at trappe ned igen, jeg ved ikke om det er umagen værd for hvad hvis man fik det værre ved at trappe op og så ned igen.. !!??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 22:59   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja kommunen kunne i hvertfald ikke komme og sige at jeg manglede medicinsk behandling, for at komme en afklaring nærmere!

Og godt jeg har prøvet det hele, og dermed fik udtømt dén kategori!!

Selv har jeg aldrig takket nej til medicin, for jeg vil til hver en tid hellere end gerne, kunne få lagt en dæmper på mange af mine diagnoser. Der er bare ikke flere muligheder tilbage.

Skulle der i fremtiden komme en ny pille, jamen så vil jeg da også tage dén i håbet om en større livskvalitet.

Pillerne har på ingen måde skræmt mig, men de har skuffet mig!

Er man syg, så synes jeg man skylder sig selv (og familien) at forsøge at komme i bedring. Jeg synes det er lidt egoistisk IKKE at i det mindste gøre forsøget.

Der er jo millioner af mennesker overden over, der via lykkepillerne ENDELIG er blevet sig selv igen efter årevis med svingende humør, og hvor de har følt sig halv deprimeret, energiløse, angste mm. Og hvor lykkepillerne har rejst dem op igen, så de atter har fundet livsglæden, modet og glæden tilbage. Uden at skulle trække sig selv op ved hårrødderne dagligt. For ikke at tale om dém, der rent faktisk har kunne pakke flere af deres diagnoser væk efterfølgende (depression, OCD, spiseforstyrrelse og angst)....

Grunden til at de ikke virker på mig er, at jeg får de der psykotiske anfald - lidelsen er for stor og dyb til at en lykkepille kan dæmpe den, og resten er så indgroet, at jeg ikke har erindringer om et liv uden psykiske lidelser.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 23:26   #17
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Skulle der i fremtiden komme en ny pille, jamen så vil jeg da også tage dén i håbet om en større livskvalitet.
Apropos prøve noget nyt og større livskvalitet....
Fik du prøvet ideen med en kondicykel?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 13:57   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Gadefejer
Du nævner tidligere indbildte dæmoner, prøv at skrive under søgeord
dæmoners indflydelse, og på hjemmesiden til højre står der Gratis betjening
mod al sygdom, prøv at klikke der. OCD en besættelse?
Interessant læsning.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 15:11   #19
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Hej Tanja,

Ikke helt forstået. Mente du denne side om kristen helbredelse?

http://glaedesbud.dk/index.php?id=50000&article_refno=6

Med udtrykket (indbildte) dæmoner tænkte jeg blot på en slags fællesbetegnelse for hvad man nu kan opleve på den store adrenalinpumpe når kæden hopper af hårrejsende spændingsafsnit med jagtende kanylelæger, systemhåndlangere, fascistisk plejepersonale på den lukkede, agenter fra okkulte dimensioner, inkarnationer af Mengele, Hitler, radio/tv’s hemmelige kodesprog, der kan betyde hvad som helst i et skjult diktatur med overvågning, radiobølge manipulationer, stille tortur eller krigen for at overleve de næste sekunder inden velfærdsministeren træder ind af døren med en motorsav.

Ellers tror jeg generelt ikke på noget. Men OCD lyder da afgjort som en slags besættelse. Kender du det?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 16:30   #20
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg læste det om OcD på siden om kristen helbredelse, jeg
kender en præst som har hjulpet en person, som hørte stemmer
det startede efter at personen havde deltaget i ånden i glasset,
Men det at man hører stemmer kan komme på mange måder, f.eks
hvis man er alkoholiker, pga. medicin, jeg har nok lidt OCD, når
jeg bliver stresset kan jeg godt tjekke gadedøren, kaffemaskinen,
og ting flere gange, måske kender flere det, men jeg har ikke den
diagnose, og kan selv styre det, mht. Thomas Theilgaard, så mener
jeg han blev fyret, da han var under uddannelse som psykiater, fordi
han anbefalede en person at søge hjølp hos en præst, da personen
mente hun var besat?
Mht. tråden, om hvorvidt man skal tage medicin eller ej, så synes jeg
man skal være meget opmærksom på, at noget medicin er afhængigheds
skabende, andet kan man godt prøve sig lidt frem med og ophøre
rimeligt let med, hvis medicinen menes at forbedre folks livssituation,
og også gør det, så er det nok det rette.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Erfaringer med medicin til Borderline. Lotus1 Alt det andet 10 25-02-2012 15:37
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension