K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2009, 19:30   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Kan jeg eje en bil uden kørekort?

Hej alle.
Vi står i den situation, at vi snart skal have ny bil. Svigermekanismen vil gerne smide en slat i, så vi kan få en lidt bedre bil (weeee)

Nu kan min jo ikke eje en bil med 'værdi', da han har gæld. Han er i RKI.. ( han var uheldig med et hus, som han endte med at skylde rigtig mange penge på, da det blev solgt.. Hans gæld er pt ca 700.000kr med 45.000 i renter om året. Det kan vi ikke betale, og han blev rådet til og lade være med og betale...)

Så tænkte vi om jeg kan stå som ejer af bilen, når jeg er førtidspensionist?

Jeg har intet kørekort. Kan han stå som bruger og lave forsikringerne, mens jeg står som ejer?

Og kommer det til og betyde noget for min pension? ( Det er ikke nogen ny bil, ca 40-50.000 kr)

Kan vi det uden og gøre noget ulovligt?

Jeg betaler jo det meste, så er det vel i reliteten min bil?

Men kan jeg det når jeg intet kørekort har, og kan han forsikre den i hans navn og stå som bruger?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 19:53   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
At du er ftp´er forbyder dig ikke at have bil.!

Inden jeg fik taget mig samme til at tage mit kort stod både min kæreste og jeg som ejer af bilen, uden at der var nogen problemer der.

Men om det vil kunne kaldes et forsøg på undragelse af gæld ved jeg ikke, men hvis du kan bevise at det er dig der betaler for den. Vil jeg ikke mene der er noget at komme efter.

Her er et par gode råd
http://xn--gld-yla.net/phpBB2/viewto...4bcd20a1b33e66

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 20:03   #3
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmmm den skriver bare, at jeg er blevet udelukket og at jeg skal kontakte webmaster eller forummets administrator for information...

Men jeg kan ikke gøre noget som helst?(for at kontakte dem?)

Har du en ide?

Ja jeg ved jo ikke om der gælder det ene eller det andet... Jeg vil bare være træt af, hvis de vil tage en bil, som jeg er med til og betale

Kan du hjælpe mig ind på siden?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 20:12   #4
R.Harder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
R.Harder er ny på vejen
Thumbs up eje en bil uden at have kørekort

Hej supercarla ja du kan godt stå som ejer og ham som bruger du kan også bare stå som ejer jeg ved ikke lige med ftp men det andet kan godt lade sig gøre
Mvh R.Harder
R.Harder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2009, 23:52   #5
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Supercarla.

Du kan godt begynde at glæde dig

Du kan godt stå som ejer uden et kørekort og lade din mand stå som registreret bruger på registreringsattesten uden de kan tage bilen fra jer.

Jeg står som reg. bruger på vores og min kæreste som ejer og jeg er også i RKI, så det er intet problem.

Med hensyn til om du må eje en bil som ftp er der mig bekendt ingen der kan blande sig i det.

Til gengæld er der visse forsikringsselskaber der ikke vil lave forsikringen i brugerens navn men kun ejerens. Men det vil jo helt klart være en fordel forsikringen står i din mands navn, da du ellers ville komme til at betale en formue nu du aldrig har haft kørekort.

Held og lykke med det.

Hilsen Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 07:10   #6
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Ja du kan som de andre skriver sagtens eje bilen, det med forsikringen er meget forskelligt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. Dengang min mand og jeg fandt hinanden, havde jeg aldrig ejet en bil og var under 25 år. Mit eget forsikringsselskab ville ha 25.000 kr i forsikring på årsbasis (vi snakkede dengang om en Citroën C3), mens min mands forsikring kun ville have 4.800 kr idet jeg gik med ind under husstanden. I dag er vi i et helt tredje, hvor vi kunne gøre samme nr, dog er vi imellemtiden invalide bilister. Tag en snak med jeres forsikringsselskab og undersøg evt. med andre selskaber.
Det får jo kun betydning for førtidspensionen, såfremt det kan ligestilles med en formue, men bilen er jo allerede mindre værd når den ruller ud over kantstenen, hvorfor jeg ikke kunne forstille mig, det får betydning. Spørg evt. på kommunen.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 07:56   #7
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Det var da dejligt

Skulle bare lige høre, for min mands forsikringselskab sagde, at man overhovedet ikke kunne eje en bil udenkørekort......

Så kan vi godt gå i gang med kiggeriet

Det eneste problem vil så være om forsikringen vil have i ejerens navn eller brugers navn, sådan som jeg ser det?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 08:39   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig må man eje biler selvom man ikke har kørekort, lige så vel som man må købe og eje en motorcykel selvom man ikke har nogen arme og kan køre den.....

Det mest logiske vil nok være at det er brugeren af køretøjet der står for forsikringen, da det jo er denne der kan komme ud for ulykkerne/skaderne....

Men det er nok mere en formssag.

Jeg kan kraftigt anbefale jer at tale lidt med GF forsikring - de er, efter mine undersøgelser, de billigste og mest fair - også når skaden er sket!!

Og så deler de altid deres overskud med kunderne, hvilket jeg synes er en god egenskab.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 09:53   #9
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Sjovt du siger det, vi snakkede faktisk om GF i går Vi har Vejle Brand nu...

Det kom da også som et chok, da hun sagde at man ikke kunne eje en bil når man intet kørekort har...

kunne jo bare ikke liiige finde noget lovstof omk det....-ss-

Men det kan vi sagtens uden nogen kan gøre noget ved det....?

Det var da dejligt....! Nu glædede vi os også sådan, men der kom da alvorlige skår i glæden, da forsikringsdamen sagde det i går.....


tusind tak for hjælpen!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 10:06   #10
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Supercarla

Vi har selv GF og kan ikke klage over pris eller service. Vi fik endda godt 1000 kr tilbage ved overskudsdeling.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til kørekort? Supercarla Hjælpemidler til handicappede 13 26-08-2014 17:00
medicin og kørekort dadi1145 Dit og Dat 32 08-09-2009 23:52
hjælp til kørekort knudsen Alt det andet 5 09-03-2009 23:50
§100 / fornyelse af kørekort ? perbeer Alt det andet 17 19-01-2009 16:28
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension