K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 13:56   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..............tror faktisk at §17 i de mange tilfælde, ofte drejer sig om at vinde lidt tid, så man liiige kan få tænkt sig om, samtidig med at kommunen får styr på sagen og senere kan komme med en mere konkret handleplan. At den også kan bruges til at forlænge sygedagpengene, er jo bare ærgeligt for kommunen. Og skulle §17 gå igennem, jamen så er det jo fordi man er berettiget.......

Hvis man er syg, og har en sag, så skulle man kunne søge den!
Dog ved jeg at folk der ikke har nogen sag og som er nyligt syge ikke 'bare' kan søge en §17, da der ikke er noget videre grundlag at søge på, hvorfor de giver afslag stort set med det samme...

I MineBørnsMor's sag vil jeg da helt bestemt mene at en §17 vil være oplagt! Der ligger jo arbejdsprøvninger bag, hun er under udredning, læge og psykolog mener ikke hun må stresses, der er vævende dianostisering som endnu ikke er klarlagt mm.
Den vil nok aldrig gå igennem. Men hun kan få ro til at komme afklaringen og en diagnose nærmere, og i enden få et konkret handleforløb alt efter hvad diagnoserne og fremtidsudsigterne bliver.....+ at hun kan bibeholde sine SDP, som ekstra bonus.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 18:41   #22
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Ih, damer! I er altså fantastiske...det er bare så svært for mig at få et overblik over mine muligheder. Jeres hjælp er bare guld!

Jeg har idag fået meldt ud til ham der leder kurset at det her kunne jeg ikke holde til. Og fik ham fortalt at jeg normalt kan klare noget 2 dage pr uge, og ellers nogle få timer hver dag. Men eftersom det kursus kræver at jeg får børnene sendt i institution tidligt, når en bus, og kommer afsted, så har jeg allerede brugt min kvote når jeg ankommer....så det med få timer hver dag er ikke en løsning.
Han sagde at for hans skyld, så kunne jeg sagtens komme en eller to dage i ugen. Han sagde at han ville presse mig til at forsøge at komme 3, men hvis jeg ikke kunne, så skulle jeg bare melde ud! Så nu var jeg der 3 timer i går og 2½ time i dag. Og så skal jeg derind på fredag. Også igen en 3 timer satser jeg på...! Desværre skal jeg så til læge på torsdag, så fridagene bliver meget begrænsede alligevel i denne uge, men det er da bedre udsigter end i går!!!


Men i forhold til min fremtid er det vel også ok løsning? Det viser jo netop at jeg har en grænse ved max 10 timer pt. Og det er jo det jeg hele tiden har gættet på: to dage af 5 timer eller 2 timer hver dag...
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 22:22   #23
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Nå, måske skulle jeg lige give en update herinde...

Jeg er nu igennem mit 4 ugers forløb. Det har været ret fantastisk. Ene og alene af den grund at ham kursuslederen var en stjerne uden lige!!! Jeg fik meldt ud hvad jeg kunne klare og ikke kunne klare. Han sagde god for at jeg arbejdede hjemme og kun kom derind lidt, da selve turen derind brugte mine kræfter op så jeg intet var værd derinde. Han havde stor forståelse for min situation og har nu skrevet en afrapportering til sagsbehandleren.

Han skriver at jeg har brug for ro, og at jeg, idet min stress ikke er bedret i 2½ år må anses som varigt skadet og bør have ro (FTP). Han har desuden ringet til min tåbelige sagsbehandler og talt med meget store bogstaver om at det her ikke nytter, at jeg ikke skal ud i lignende ting da det forværrer min tilstand i høj grad, og at hvis det er et krav jeg skal ud i noget lignende, så kan jeg komme ned til ham igen til et individuelt tilpasset forløb! Min max-belastning er sat til 6-9 timer ugentligt. Og dermed for lavt til flex, men det skal jo sikkert testes

Jeg har været til neurolog, og skal forbi min læge for at få taget blodprøver og skal til neurologisk undersøgelse til september. Skal også ha snakket med min læge om at komme til psykiater. Ham fra kurset sagde at hvis en psykologisk-neurologisk undersøgelse bekræfter mig i det jeg siger om min tilstand, så er jeg pensionsberettiget! Lige nu lyder det meget meget tiltalende. Taget i betragtning hvor meget det her forløb har fyldt og hvor meget jeg har set frem til dets afslutning til trods for det har varet 4 uger med 1-3 dage om ugen af 2-3 timer....kan slet ikke rumme tanken om arbejdsprøvning i måneder!!! Men den tid den sorg! Lige nu ved jeg ikke helt hvor jeg er. Jeg har fået forlænget mine SDP, men ved ikke hvor længe. Må nok kontakte ham sagsbehandleren og høre...
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-11-2010 18:05
Min historie Nikke Din historie 5 06-02-2007 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension