K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 14:35   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Mangl. svar ved klage

Hej
Jeg har fået afslag på nogle ting vdr merudgift.

Jeg sendte en klage. Der står de så har 4 uger til at genvurdere...

De er jo så gået-og jeg har stadig intet hørt!
På trods af at jeg HAR ringet og gjort dem opmærksomme på tiden er udløbet.

De lover hver gang at en anden skal ringe, men vedkommende gør det aldrig. Hvad gør jeg?

MVH supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 14:53   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Sender et hav af mails afsted til den ansvarlige, og kimer dem ned i et væk.... Som regel gør de noget når de er blevet tilpas trætte af at man henvender sig hele tiden :-)

Det er mit bedste råd. Håber snart du hører noget.

Kram Mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 16:00   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
.... Og hvis det heller ikke hjælper, kan du med sindsro sende din anke selv til den sociale ankestyrelse, idet det er at betragte som et fornyet afslag af Kommunen

Sidder selv og venter forgæves på at få besked om min kommune har tænkt sig at genvurdere sagen eller sende den videre til Beskæftigelsesankenævnet (de har haft godt og vel 5 uger nu ), og får de ikke snart fingeren ud af en vis legemsdel sender jeg den selv til Beskæftigelsesankenævnet

Held og lykke Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 06:28   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ventede

også på svar om en genvudering af afslag på fleks...den kom....med fastholdelse af afslag....(hvilket jo ikk overrasker ).....Men sagsbehandler har så "glemt" at sende klagevejledning med...

Men til Beskæftigelsesnævnet det skal klagen da...så det yderliger 6-8 måneder's ventetid...på yderlig et fastholdelse af afslag...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 21:59   #5
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hmm har stadig intet hørt trods henvendelser.... Hvordan sender man sin egen klage videre?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 22:25   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
hej søde, Du har formodentlig stadig både selve ankeskrivelsen samt bilag, som du sendte til kommunen vedrørende afslag på din ansøgning.

Alt det kopierer du endnu en gang, og skriver følgende:

Til den Sociale ankestyrelse (dato)

Ang. anke over afslag af (det du ansøgte om)

Idet jeg endnu ikke har modtaget brev fra (kommunens navn), trods 4-ugersreglen er langt overskrevet, tillader jeg mig hermed at betragte det som et afslag om ændret afgørelse af X kommune, hvorfor jeg beder det Sociale Ankenævn om at optage min sag, da jeg opfatter min kommunes manglende respons som afslag på at genoptage min sag.

Følgende er hvad jeg har sendt til min kommune (Se bilag)

Med venlig hilsen

Dig og dine persondata.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 23:04   #7
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
tak for det, det må jeg lige få gjort i morgen:-) Jeg har stadig klagen, hvor dato står på. Jeg har desværre ikke dato på hvornår det er modtaget, men min kontaktperson har talt over sig, så ved de har den, er det ikke nok?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 23:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo det burde være nok, men for god ordens skyld og til en anden gang , så husk at skriv til kommunen og gør dem opmærksom på at du mangler svar og at de har overskredet tiden ... telefon opringninger kan de lyve sig fra ..

Når du rykker for svar 2 gang (gør det hver uge ) så send 3 rykker som en klage over sagsbehandling og send en kopi til borgmesteren sådan at også sagsbehandler kan se at du har sendt den ....

Disse ting skal så også med til ankenævnet så er der overhovedet ingen tvivl om hvem det er der gør hvad ...
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 00:17   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se her hvordan de burde behandle din klage....kommunen http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3430

Alt efter hvad det er du søger...så er det henholdvis beskæftigelsesankenævnet eller det sociale nævn der tager sig af klagen...

Du kan se her hvordan Beskæftigelsesankenævnet behandler din klage.. http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3428

Du kan se her hvordan Det Sociale Nævn behandler din klage.. http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1500

Hvis ikke kommunen kan nå at behandle din klage indenfor de 4 uger...ja så skal du have besked om det og de skal fortælle hvornår de så kan nå det...

Du bør selvfølgelig klage skriftlig til kommunen over at de ikke overholder tidsfristen...og det skal du gøre til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Du kan også kontakte Beskæftigelsesankenævnet eller Det Sociale Nævn for at høre om de har modtaget sagen da kommunen har overskredet tidsfristen...

Du kan finde dit lokale beskæftigelsesankenævn eller sociale nævn her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=693

Til sidst....

Gør alt skriftligt...aldrig over en telefon....

Få kvittering på alt du aflevere på kommunen...

Det er ris til egen r*v i sidste ende hvis man ikke overholder dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 00:24   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan også klage til borgmesteren over sagsbehandlingen - så plejer der at ske noget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar ? hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-05-2012 20:37
Svar fra speciallægen Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-10-2011 22:34
svar på klage jailbird Alt det andet 5 08-11-2010 20:18
svar fra lægekonsulenten frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 22-06-2009 12:34
svar fra kommune vedr.klage Mai-Britt Dit og Dat 2 29-05-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension