K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 02:29   #61
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Har læst Zuzas indlæg med gengivelse af spørgsmål og svar mellem S og Hjorten med forfærdelse, sorg og væmmelse.

Buster, Viper og jeg var, underligt nok, blevet enige om at skrive til vore respektive fagforeninger i morgen, da jeg læste dit indlæg, og det agter vi så sandelig også at gøre ... dvs. 3F og SL.

Det hèr lovforslag som Hjorten vil fremsætte i næste måned, er så krænkende for vores retssikkerhed at det egentlig burde kunne føre til en sag ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.

Hèr har jeg den ene gang efter den anden, ladet Kommunen indhente lægelige oplysninger osv. i min sygedagpengesag (hvad jeg da synes er slemt nok), og har afgivet personlige oplysninger af samme årsag pga. det var en forvaltningsopgave med dertil hørende retssikkerhed og tavshedspligt.

Nu vil Hjorten med et pennestrøg gøre det lovligt at Kommunen smider MINE/DINE personlige oplysninger rundt blandt private aktører, som JEG/DU har afgivet i tillid til gældende lov ... altså i henhold til nuværende ?!!!!!!!

Nej F...'me NEJ

NU KAN DET VÆRE NOK !!!!!

Viper er da heller ikke i tvivl om, det også kommer til at gælde arbejdsløse osv., da alle jo efterhånden er røget ind under de kommunale jobcentre .... You know .... ganske efter 'salami-metoden'

Så gælder retssikkerheden kun magthaverne og de velbjergede (alle kan jo komme ud for sygdom og arbejdsløshed), og hvis man kigger lidt på hvad der gælder i Tyskland jfr. det link Thelma satte ind fra 'arbejderen' tidligere på dagen, jamen, så har vi fremtidsperspektivet/mareridtet ..... nemlig tilbage til den tid, hvor der var fattighuse og tvangsarbejde ... tvangsarbejdet er jo allerede begyndt at stikke sit grimme hoved frem i form af tvungen arbejdsprøvning for de syge og ligeså tvungen aktivering for de ledige. Var der nogen der sagde stavnsbåndets ophævelse???

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 23-01-2009 kl. 02:39.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 02:52   #62
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det syntes jeg er en genial ide Hyanna og ville ønske at mange flere fulgte jeres eksempel , vi skal klage nu både dem der har fået lavet en ulovlig ressourceprofil og dem som bestemt ikke ønsker at få hele deres liv udlagt til div tilfældige mennesker , hvem sagde retssikkerhed ...

Skriv til jeres lokal politikkere om at nu er der vist vadet nok på de syge skriv til CHF skriv til alle i kan komme i tanke om ..

Hvis ikke vi siger noget eller gør noget så kan vi være evig sikker på at den love går igennem uden noget problem...

hvis vi derimod alle begynder at klage nu over det (også gerne dem der har fået deres pension hvem ved det kan være i skal have en profil i forbindelse med andet på et andet tidspunkt ) så kan det jo være at der er en lille mulighed for at vi bliver hørt og at nogen vil protestere når dagen kommer og de skal behandle det i folketinget...

Det er liggodt satans undskyld mit fransk som man mener fra den her regerings side at alt er i orden og at syge og handicappet bare er noget man kan vade hen over ...

Jeg vil selv se om ikke jeg kan finde energi til at få sendt nogen breve og klager over det af sted og finde ud af hvem jeg kan sende det af sted til ...

jeg sætter mine breve ind i min blog efterhånden som jeg får skrevet og vil foreslå andre at gøre det samme det kan jo være der er noget vi kan bruge i hinandens klager ..

Håber at mange af jer vil være med om ikke andet så bare et par ord til div politikkere så de ser at det ikke bare er tre fire mennesker de har hidset op ...
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 09:22   #63
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det kom vel ikke bag på os, vel?

Jeg følte mig også grundigt trådt på ved det afklaringskursus i 07, hvor alle os på samfundets bund skulle sidde i rundkreds og hælde vores sygdomme, fysiske som psysiske ud lige fra første dag.

Ingen kendte hinanden, det var væmmeligt grænseoverskridende.

Det er egentligt ufatteligt at vi fandt os i det, men vi kender jo konsekvensen, hvis vi går imod.

Men nu er vi da nødt til at gå imod, som Hyanna skriver:

Nu vil Hjorten med et pennestrøg gøre det lovligt at Kommunen smider MINE/DINE personlige oplysninger rundt blandt private aktører, som JEG/DU har afgivet i tillid til gældende lov ... altså i henhold til nuværende ?!!!!!!!
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 10:50   #64
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hjorten siger flere gange:

Citat:
Den sygemeldte kan klage til kommunen over at blive henvist til andre aktører.
Mon det betyder, at man kan NÆGTE at blive henvist til anden aktør, således at kommunen laver opfølgningen?

Sådan læser jeg det.

Han siger om det nye lovforslag, at kommunerne får mulighed for at henvise til anden aktør.... og bruger ordet "kan".

Dvs. kommunerne SKAL ikke.

Men lad os se, hvad der sker, når lovforslaget kommer på bordet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 11:05   #65
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Ang debatindlæh i avis.

kære alle medlemmer på k10.
Jeg har skrevet til avisen Arbejderen om de vil følge sagen i deres avis, de har opfordret mig til at skrive et debatindlæg,

Tak for din henvendelse. Jeg har sendt den rundt til vores faglige redaktion. Vi skriver meget om jobcentre og vil tage jeres synspunkter med i vores overvejelser om hvordan vi dækker området. Du er i øvrigt meget velkommen til at skrive et debatindlæg om problemstillingen til avisen. Det er o.k. at du skriver under Thelma.


Venlig hilsen Ulla, dagbladet Arbejderen

Jeg vil høre om det er ok at jeg kopiere lidt af de indlæg/ mail der er sendt afsted, og prøver om jeg kan brygge et debat indlæg sammen ,som jeg sender til dag bladet Arbejdren jeg skriver selvfølig ikke navn eller noget, ---
hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 12:32   #66
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Talking Debatindlæg i arbejderen

Hej thelma

Både Hyanna og jeg er enige om at du må snuppe lige nøjagtigt hvad du vil fra vores indlæg. Go ahead and knock them dead.

Til Zuza. Hvor længe regner du med at det bare er et "tilbud"? Erfaringen fortæller at kommunerne lynhurtigt vil indrette deres praksis så at tilbuddet er reelt tvang, hvorefter hjorten og hans kumpaner vil lovliggøre tvangen. Det viser historien jo tydeligt. og næste punkt bliver så de arbejdsløse efter salamimetoden som tidligere nævnt.

For som det så ofte er blevet citeret på K10, er den under devisen går den så går den. Det er derfor vi er nødt til at sætte bremsen i koste hvad det vil, for at beskytte vores retssikkerhed og for at stoppe overgrebene på os syge. Vi er jo ikke kvæg.

Vi håber at de arbejdsløse vil bakke op om os, for de er de næste der står for tur hvis lovforslaget går igennem.

Masser af Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 23-01-2009 kl. 12:35.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 14:50   #67
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma du tager bare fra mit hvis der er noget du kan bruge...

Jeg vil ikke smide alle indlæg i tråden her for ikke at spamme den helt til med mine mail

Så mine mail er i min blog hvis der er noget af det du kan bruge, så skal du være velkommen...(skrev en mail til retspolitisk forening i går )

Og Zuza som du skriver Hjorten siger at man kan klage over det .

Ja det kan man her i Køge kommune har de et stykke tid haft nogen andre aktøre de borger der har klaget over at komme over til dem har hver og en af dem jeg har hørt om fået afslag , samtidig er der tvivl er de private aktøre eller er de kommunen ...

alle ulige cpr nummerer kommer til dem alle lige nummerer er i vores jobcenter (kommunale) skal man så ikke som flekser kunne forlange en privat aktør når man har været ved de andre aktøre et halvt år ? det er jo trods alt nogen der skal arbejde med og som kommunen ... sjovt som der hele tiden er u afklarede spørgsmål
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 15:55   #68
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
hej

Hej heideien og Viper.

Tak for respons, jeg *tyvestjæler* lidt af jeres guldkorn i har nedskrevet, det er jo i bund og grund det samme, vi klager over allesammen, jeg har haft svært ved at sammen sætte noget selv uden med forlov at låne mig frem.

Heidien jeg har set dit blogindlæg..GOdt skrevet af dig....5 kokkehuer herfra....he he
jeg skal nok holde jer informeret, og sætte mailen ind.

Kram thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 18:52   #69
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Mail afsendt.

Hej

jeg har skrevet et debatindlæg---ud fra vores tråd og lånt hist og pist, jeg vil som heidien sætte det i min blog,


debatindlæg er sendt til avisen Arbejderen---

hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 22:25   #70
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Viper skrev:


Citat:
Til Zuza. Hvor længe regner du med at det bare er et "tilbud"?
Næ, jeg er ikke optimist, hvad angår vores regerings love... eller forvaltningen af dem.

Men som jeg læser det, kan man klage over, at man henvises... altså som om man kan FORLANGE, at kommunen kører sagen.

Men det er nok for optimistisk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension