K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 21:21   #1
Marie1983
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Marie1983 er ny på vejen
Tvungen medicinering?

Jeg håber der er nogen herinde der måske kan hjælpe mig med hvilke rettigheder jeg har.

Jeg har siden oktober været sygemeldt med stress. Det har udløst angst anfald og formentlig også en middel til svær depression. Jeg er formentlig ikke på vej tilbage i job med det samme, og er sandsynligvis nødt til at tage ny uddannelse da arbejdspresset har været for højt i gennem lang til og i flere forskellige job (køkken). Dertil kommer en række fysiske problemer med arme og ryg som jeg har haft de sidste par år, men har dog passet mit arbejde.

Jeg har gået til psykolog siden sygemeldingen, har gennem jobcenteret blevet tilbudt træningsforløb jeg har sagt ja til og har fulgt igennem en måned. Jeg har været henvist til en psykiater (som har fastslået det med depressionen) hun anbefaler et udvidet depressionsforløb gennem region hovedstaden, som jeg har taget imod. Hun ville også gerne have at jeg begynder at tage antidepressiver og det er her mit problem er.

Min psykolog og læge mener begge at det er lidt tidligt at begynde medicinering og jeg vil selv helst undgå det, har aldrig været tilhænger af piller.

Jeg kan mærke træningen virker, er i gang med at lægge min kost om, og har fået taget prøver så jeg kan se hvad jeg mangler. Siger ja til alle former for terapi.

Min sagsbehandler antydede kraftigt, dog uden at sige det ordret at hvis jeg ikke vil tage medicin så modarbejder jeg behandlingen og det kan jo give problemer.... Med andre ord hvis jeg ikke vil spise piller vil hun tage dagpengene fra mig. Kan hun det??

Ved det blev lidt langt og håber i forstår mit spørgmål.
Marie1983 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 07:50   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er kun ved læge og psykolog du kan blive mediceret, så ingen panik, hvis lægen siger nej, så vil du jo ikke kunne få medicin.

Det er værer, hvis lægen siger ja og du siger nej, så siger du nej til behandlings muligheder og så kan dine sygepenge stoppes men din sagsbehandler har intet, at sige på det punkt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 08:23   #3
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er kun ved læge og psykolog du kan blive mediceret, så ingen panik, hvis lægen siger nej, så vil du jo ikke kunne få medicin.
......
Her må jeg lige rette dig, så der ikke opstår misforståelser eller forvirring.

En psykolog kan IKKE udskrive medicin, det er en psykiater der kan det.
Og i Maries tilfælde er det jo netop psykiateren, der gerne vil have, at hun begynder på antidepressiv medicin.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 08:34   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Og fordi psykiateren siger, lykkepiller er en behandlingsmulighed, kan kommunen godt stille krav til dig om, at du afprøver det... Desværre... Har selv været i samme situation, hvor jeg endte med at blive tvunget til at tage pillerne (og blev syg og dårlig af dem) for at kunne blive afklaret...

http://www.denoffentligesektor.dk/pr...pa-lykkepiller

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 09:27   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Risa hun siger jo, at psykiateren siger ingen piller, og så kan hun jo heller ikke få dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 09:57   #6
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Risa hun siger jo, at psykiateren siger ingen piller, og så kan hun jo heller ikke få dem.
Nej, hun siger, at psykiateren mener medicin er en behandlingsmulighed. Psykiateren vil gerne (og kan) udskrive medicin.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 12:19   #7
Marie1983
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Marie1983 er ny på vejen
Det er den psykiater jeg har været hos en enkelt gang der foreslog medicinering mens min psykolog mener at det ikke er det jeg har brug for.

Men jeg kan se at jeg risikerer ikke at komme uden om at begynde på antidepressiver.

Tusind tak for hjælpen :-)
Marie1983 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 12:55   #8
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Medicinen kan kickstarte at du får det bedre..så prøv det..jeg vil dog foreslå dig at finde roden til din stress og får det sorteret fra evt. begynde at meditere..Mindfulness meditation er gratis og giver hurtigt gode resultater..men prøv medicinen og får du ubehagelige bivirkninger siger du bare fra igen..Knæk og bræk
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:06   #9
Vita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2011
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vita er ny på vejen
Prøv medicinen. Det var da noget af en udmelding at komme med Buddha, når forskningen har vist at de såkaldte lykkepiller ikke virker bedre en snydepiller (placebo) og desuden giver forøget risiko for hjertestop.

Forskere: "Lykkepiller" virker ikke
http://jyllands-posten.dk/ditliv/sun...cle3927455.ece


Hvis din sagsbehandler og psykiater ønsker at du skal tage disse piller, så gå med til det og smid dem så efterfølgende ud i skraldespanden. Du kan så efter et stykke tid sige at du ikke kan tåle dem.

Vh Vita
Vita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:16   #10
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vita Se meddelelser
Prøv medicinen. Det var da noget af en udmelding at komme med Buddha, når forskningen har vist at de såkaldte lykkepiller ikke virker bedre en snydepiller (placebo) og desuden giver forøget risiko for hjertestop.

Forskere: "Lykkepiller" virker ikke
http://jyllands-posten.dk/ditliv/sun...cle3927455.ece


Hvis din sagsbehandler og psykiater ønsker at du skal tage disse piller, så gå med til det og smid dem så efterfølgende ud i skraldespanden. Du kan så efter et stykke tid sige at du ikke kan tåle dem.

Vh Vita
Skulle vi lige huske at hun var syg...Vita du lugter langt væk af én af dem der gør det svært for folk med reelle diagnoser at blive taget seriøst i systemet..nej man siger ikke én ting og gør en anden hvis man er helt ude at skide,man indgår derimod i en åben dialog med læger/psykiatere etc.om medicin og/eller alternativer...istedet for at lytte til selvbestaltede båtnakker der googler sig frem i tilværelsen.

Sidst redigeret af Buddha; 13-12-2012 kl. 20:24.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension