K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2009, 19:45   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der findes noget, der hedder §56, som er ved forventet mange sygedage.

Den har din kommune åbenbart heller ikke nævnt for dig.

Du kan læse om den her:

Citat:
Kapitel 21

Aftale om refusion af sygedagpenge ved langvarig eller kronisk sygdom m.v.

§ 56. En arbejdsgiver kan ved aftale med en lønmodtager opnå ret til fra kommunen at få refusion med et beløb, der svarer til de sygedagpenge, som lønmodtageren har ret til fra arbejdsgiveren i de første 2 uger af sygefraværet. Refusionen kan dog højst ske med det beløb, som lønmodtageren har ret til efter § 50, stk. 2.

Stk. 2. En aftale efter stk. 1 kan indgås,

1) når lønmodtagerens sygdomsrisiko er væsentligt forøget på grund af en langvarig eller kronisk lidelse og fraværet på grund af lidelsen skønnes at medføre mindst 10 fraværsdage inden for 1 år,

2) når lønmodtageren skal indlægges eller behandles ambulant på sygehus eller tilsvarende behandlingsinstitution og indlæggelsen eller behandlingen var besluttet på ansættelsestidspunktet, eller

3) når arbejdsgiveren under det bestående arbejdsforhold allerede har udbetalt sygedagpenge eller løn i 2 uger for samme lidelse inden for de seneste 12 måneder før indlæggelsen eller behandlingen.

Stk. 3. Aftalen skal være skriftlig og indeholde oplysning om arbejdsgiverens og lønmodtagerens navn og adresse samt sygdommens art. Aftalen skal godkendes af lønmodtagerens opholdskommune.

Stk. 4. Aftalen kan indgås for 2 år ad gangen og vedrører kun fravær på grund af den lidelse, der er omfattet af aftalen. Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det seneste år ikke har medført mindst 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 19:48   #22
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Jeg føler at jeg er havnet i "nowhere" fordi systemet ikke mener de kan gøre mere for mig, men jeg er for god til fleks. Der er altså ingen alternativer...

Ja, jeg arbejder på fuldtid, dog med mange sygedage og INGEN kræfter og energi efter arbejdstid.
Det er da også en værre historie. Hvad sker der hvis du sygemelder dig igen og helt? Er det drøftet??
Jeg bliver noget så harm på dit fagforbund.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 22:07   #23
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Jeg har en §56-aftale, men det er bare ikke den bedste og en varig løsning.

Jeg er medlem af HK, men de har været meget passive i min sag, desværre.

Som det er nu ender det også med en sygemelding igen - enten delvis eller heltids. Men det er bare hårdt at det skal nå så langt ud, før systemet måske fatter det...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 23:49   #24
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hvad sigde din læge.

Din læge må kunne hjælp. Hvis han har sendt dig til dvs. undersøgelser som beviser at du ikke kan arbejde mere end 20-25 timer om ugen.

Så skulle du jo kunne få fleksjob.

Har de set på din ressurseprofil. Man kan da ikke bare opgive at gøre noget for dig.

Når du for afslag så er det fordi man ikke har undersøgt hvor slemt dit helbred endlig er og hvad det betyder for dit liv og fremtid.

Så må de på den igen.

Du må bede om at få en meget udførlige begrundelse. For hvorfor de ikke kan hjælpe. Også en udførlige begrundelse for hvorfor du har fået afslag.

De må jo ikke sådan stoppe midt i det hele. Ikke før de har udtømt alle mulighederne.

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 25-03-2009 kl. 00:01.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 20:31   #25
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Jeg har ikke snakket med min speciallæge siden jeg fik afslaget i sidste uge fra Beskæftigelsesankenævnet. Men problemet er, at mit største problem er træthed, som kommer af sygdommen. Men trætheden kan ikke dokumenteres af prøver, undersøgelser eller andet. Man ved bare, at trætheden stammer fra tarmsygdommen.

Det er også dét som jeg har efterlyst ved Jobcentret - det med andre muligheder, men de mener som sagt ikke, at de kan gøre mere på den front og at der ikke er noget til hinder for, at jeg kan arbejde på fuld tid.

Det er som at tale til en mur!!
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 20:37   #26
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
- meld dig syg ...det ville jeg gøre dit helbred er vigtigst..så må jobcenter gøre noget det skal de...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:15   #27
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Ja, det har jeg også overvejet at gøre, for det er for strenge med fuldtid. Så måske en deltidssygemelding, hvor jeg tænker på mig selv og ikke presser mig op i tid for arbejdets skyld. Jeg ville være ked af en fuld sygemelding.

Men kan jeg deltidssygemelde mig - det er kun 2 mdr. siden Jobcentret stoppede mine sygedagpenge.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:27   #28
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
- det er jeg ikke sikker på...vent lige til andre svarer...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:54   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, du skal tage en snak med din læge... og hold jævnlig kontakt med ham/hende.

Skriv en dagbog over, hvad du magter og ikke magter i løbet af dagen. Skriv den i mindst 2-3 uger.

Træthed, smerter, opgaver du ikke magter, nattesøvn, rengøring... ALT, hvad du kan og må opgive.

Og så viser du din læge den... evt. få den lagt i din sag på kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 22:02   #30
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Zuza

Ja, det er en god idé. Men jeg har skrevet dagbog i en periode fra december til og med januar. Men hverken kommunen eller beskæftigelsesankenævnet gør noget ved dét som jeg ikke kan derhjemme, selvom min dagbog har været med begge steder... De fokuserer kun på timerne på jobbet.

Men ja, jeg vil prøve at give det til lægerne.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension