K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 08:24   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror at du har misforstået indholdet i tråden...

Der er ikke nogen her der siger at det ikke kan være nødvendigt at tage medicin...

Det kan være helt i orden at tage medicin...

Det vi er imod...er at kommunen skal kunne tvinge en til det....evt ved at tage ens levegrundlag fra en...

Det må og skal være ens eget frie valg om du vil have medicin eller ej.....

Det eneste tidspunkt hvor man ikke bør respektere dette er hvis man er til farer for sig selv eller andre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 11:04   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Jeg fik godt nok engang ordineret "Orap"- hvorfor ved jeg ikke, da jeg i minoptik var deprimeret (selvmordsforsøg) og sådan- ikke spor psykotisk.

Mange år senere fik jeg en tur med lykkepiller- og de hjalp. At min dr. Pille så kom med underlige, i mine øren lumre (jeg er meget blufærdig) spørgsmål om mit kønsliv- forstod jeg slet ikke?! Ja, han ville vide om jeg fik underlige oplevelser ifb med pillerne, men det gjorde jeg så ikke. Og han kunne skuda spørge ordenligt!
Når jeg er deprimeret, jeg fik det så som en bivirkning af p-piller, så HAR jeg ikke noget kønsliv! Det var strengt. Jeg vandt også en meget grim hovedpine (som at få en økse knaldet i panden). Jeg er ret sikker på, det var de skide p-piller!

Senere i mit liv har jeg fået Zoloft, og det hjalp ikke.
Da jeg så var til den sidste dr Pille, der skulle lave en psykiatrisk vurdering, sagde han, at jeg ikke trænger til medicin. Måske hvis jeg bliver deprimeret, men det ville ikke hjælpe på min situation.

Han burde fame få en flagdag!
Der er IMO mega forskel på, om man selv vil tage medicin, eller om man skal TVINGES til at tage medicin..

Når man tager medicin kan der være et utal af bivirkninger, men de er lige som lettere at acceptere hvis man selv er indforstået med risikoen og stadig har sin frihed til at stoppe behandlingen.

Er man tvunget til medicinering, så er bivirkninger endnu mere uacceptable, da man jo så kommer ud i en forværring af forskellige symptomer. Og her bliver det så andre der skal beatemme om man må stoppe eller ej.

Jeg er imod tavng af enhver art. Med mindre vi taler om sygdom hvor man er til fare for sig selv og andre!

PS

Hov! havde ikke set Web havde skrevet noget tilsvarende.

Sidst redigeret af Ninja; 09-03-2012 kl. 11:05. Årsag: et ps
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 12:34   #43
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I Orientering på P1 forleden var der et fantastisk indslag af Jesper Tynell, hvor han interviewede Kirsten Ketscher, professor i socialret ved Københavns Universitet om netop ASTs afgørelse.

Kirsten Ketscher var lodret uenig i ASTs afgørelse bl.a. fordi behandling med ssri er eksperimentel og omdiskuteret, og fordi vi i DK har en meget stram lovgivning om tvang i psykiatrien, og det måtte AST ikke tilsidesætte. Hun mener derfor, at ASTs afgørelse ikke ville kunne holde i Højesteret. Hør det

Citat:
Juraproffessor: Ulovligt at kræve piller for pension
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../07/180844.htm

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:17   #44
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hold da op se det kunne være sjovt hvis en gad at kører sagen ; )
Det lyder lovende ; )
PS: Er der nogen der ved hvad man skal gøre for at høre selve indslaget, for kan ikke installere den pluin eller hvad det er ;(
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:36   #45
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmm er jeg helt forkert på den.. eller er det ikke egen læge eller psykiater der har skrevet at lykkepiller svt. kunne forbedre et eller andet og kommunen så siger haps....

For det er jo stadig sådan her i DK at det er lægerne der udskriver medicin... og at det er lægerne der afgør om det er brug for medicin.. ikke i nogen af tilfældene er det kommunerne der af sig selv ord. medicinen...

Men jeg er med på at alm prak læger udskriver alt for mange recepter på lykkepiller og for hurtigt ....
... man skal jo bare ha slået en skid forkert, så er de der med en recept...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:51   #46
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
... man skal jo bare ha slået en skid forkert, så er de der med en recept...
Hier er svaret på, hvorfor.
http://www.sydbank.dk/investering/an...&servlet=Stock

http://videnskab.dk/krop-sundhed/lun...va-og-selvmord

Sidst redigeret af Karo; 09-03-2012 kl. 17:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:31   #47
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg fornemmer, at samfundet bevæger sig baglængs og væk fra humanisme og etik.
Vildt.

Et brev til Mette Frederiksen fra Stig Langvad vedr. kommunal tvangsordination af antideppressiva og ETC.

Linket fra Danske Handicap Organiisationer/Handiklip:

http://www.handicap.dk/handiklip/nyh...il-elektrochok
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 18:07   #48
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kort og godt formuleret brev af Stig Langvad. Men jf Kirsten Ketcher er det jo allerede i strid med dansk lovgivning... Og JA, kunne være en interessant retsag at køre. Desværre har de fleste, der er part i sådan en sag nok ikke økonomisk og helbredsmæssigt overskud til det. Men dét har kommunerne nok luret...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 18:36   #49
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
ja et offentligt system, der både er diagnosticerende, behandlende lovgivende udøvende og dømmende magt...........jo jo det skal nok gå godt ..not
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter prøver at tvinge syge til aktivering Takecare Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 10-02-2013 15:00
Kommuner sætter kvoter for syge Webmaster Politik og Samfund 1 25-10-2012 21:45
Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-05-2011 19:59
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension