K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 16:02   #21
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Hej Bananen

Jo tak, det hjalp. Men samtidig syntes jeg også der var store omkostninger. Bla. andet svedture, hvilket måske er et forfængelighedsspørgsmål. Men når man er en stor gut som mig, så fylder det meget, hvad folk tænker, når vandet bare driver af en ved det mindste, og bliver ved.
Udover det, fik jeg også tør mund. Det tog tænderne skade af. Det kunne have været taget med medicin til formålet. Men der slog jeg bremsen i. Jeg ville ikke ud i at tage medicin mod medicinbivirkninger, så det kunne blive ved.
Det bliver så en dyr regning engang, når jeg ikke kan gå uden om den grød længere.

Værst af alt, så gjorde jeg det man ikke måtte. Jeg holdt med medicinen, uden at aftale det med andre end mig selv. Først blev det til ureglmæssigheder i indtagningen, og så holdt jeg bare. Jeg er også af en utålmodig støbning. Og ville på det tidspunkt bare af med bivirkningerne.

Og lykke skabte pillerne bestemt ikke. De gjorde mig bare ligeglad, jeg mistede evnen til at blive trist eller glad. Hvilket nok også er formålet.

De afholdt mig fra hvil i fred tankerne. Men prisen er for høj at skulle betale igen, for sådan en, i mit tilfælde, lappeløsning. Så aldrig mere vil jeg presses ud i en depression. Om det så er KH resten af livet.

Det jeg virkelig fik noget ud af, var at komme i et langvartigt terapi forløb ved en psykolog. Der fik jeg værktøjer til at leve med og forstå mit handicap. Det var utrolig heldigt at mine forældre havde råd til at give mig det.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 16:06   #22
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Bare sørgeligt at høre om alle dem der er tvunget til at indtage "lykkepiller"... -og har man kræfter(og lyst) til at omgå indtagelsen af pillerne, vil jeg kraftigt opfordre til at al medicin bliver afleveret på apoteket(uden navn)... -vi skal jo og så tænke på de stakkels fisk og resten af naturen

Hold kaeft, hvor bliver jeg glad hvis det lykkedes for Mette Frederiksen at ændre kravet i loven... -det skal følges med spænding ;=)


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 17:33   #23
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg blev også tvunget til at tage lykkepiller af kommunen og BAN. De sendte mig til en fremmed psykiater, der efter 1,5 timers samtale vurderede, at jeg skulle have lykkepiller, ikke fordi han troede, de ville hjælpe mig, men fordi "de var standardbehandling". Min egen læge og psykologen sagde, at jeg ikke ville få noget ud af pillerne. Så fik afslag på ftp med begrundelsen "behandlingsmuligheder ikke udtømte", selvom psykiateren havde skrevet, at han ikke vurderede, pillerne ville hjælpe (men stadig angav detaljeret behandlingsplan), og BANs speciallægekonsulent gav ham ret i, at pillerne ikke ville hjælpe...

Der er nok en vis virksomhed eller to, der gnider sig i hænderne over ASTs afgørelse... Og tror desværre ikke MF sætter en stopper for det...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:07   #24
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
rotter udvikler autisme med ssri:

http://www.dagensmedicin.dk/videnska...me-hos-rotter/

Tyske læger bruger perikon. Det gør jeg også.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:17   #25
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Pyha!

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
rotter udvikler autisme med ssri:

http://www.dagensmedicin.dk/videnska...me-hos-rotter/

Tyske læger bruger perikon. Det gør jeg også.

Ved du hvad Nocturne, det lyder sgu da alarmerende.
Godt nok har jeg selv, forlængst passeret den fødedygtige alder, men det vidner om hvad, det er for noget elendigt ****, man har indtaget hver dag siden 1998.
Er igang med udtrapning for 117. gang, håber det lykkes.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:39   #26
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg har været på 3 forskellige typer gennem 18 mdr.
Alle med bivirkninger.

Det værste var når man drejede hovedet, og hjernen fulgte efter med 5 sek. forsinkelse.

Har dog aldrig haft problemer med at slutte, hvilket jeg gjorde uden nedtrapning.
Artikler om nyfødte uden kranier hjalp nok.

ja - jeg har også mødt løftede øjebryn hos socialrådgiver.
Psykiater bifaldt perikon og nu har jeg brugt det i et år - uden bivirkninger

Lad være med at skylle pillerne ud i wc. De forurener. brug skraldespanden.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:44   #27
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
jeg har været på 3 forskellige typer gennem 18 mdr.
Alle med bivirkninger.

Det værste var når man drejede hovedet, og hjernen fulgte efter med 5 sek. forsinkelse.

Har dog aldrig haft problemer med at slutte, hvilket jeg gjorde uden nedtrapning.
Artikler om nyfødte uden kranier hjalp nok.

ja - jeg har også mødt løftede øjebryn hos socialrådgiver.
Psykiater bifaldt perikon og nu har jeg brugt det i et år - uden bivirkninger

Lad være med at skylle pillerne ud i wc. De forurener. brug skraldespanden.
Brug IKKE skraldespanden.. børn kan finde pillerne og tro at det er slik....derfor skyller jeg dem ud i toilettet....der havner de alligevel før eller siden
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:49   #28
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Jeg har nu aldrig mødt børn i min skraldespand, men jeg er da åben for nye oplevelser.

nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:51   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare aflever medicin og medicinrester på apoteket når man alligevel skal derop, sådan gør jeg selv, efter i åresvis selv at have smidt i skraldespanden og i toilettet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:55   #30
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Jeg har nu aldrig mødt børn i min skraldespand, men jeg er da åben for nye oplevelser.

Du har måske ikke oplevet at børn leger og roder i alt muligt mærkeligt ...men det har jeg ...alene det at muligheden er teoretisk er nok til at jeg ikke smider det i skraldespanden...
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter prøver at tvinge syge til aktivering Takecare Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 10-02-2013 15:00
Kommuner sætter kvoter for syge Webmaster Politik og Samfund 1 25-10-2012 21:45
Ingen må tvinge lykkepiller i arbejdsløse gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-05-2011 19:59
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension