K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2012, 16:57   #11
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Den kontanthjælp du får udbetalt den 30 marts er for hele marts. Du er berettiget til kontanthjælp fra den dag du søger, men det betyder ikke du får udbetalt kontanthjælp fra den dag du søger.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:54   #12
cf13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
cf13 er ny på vejen
Tror du misforstår sagen defrost.

De siger at jeg ikke kan nemlig få kontanthjælp før 1/4 og dermed har første udbetaling ultimo april.

At jeg ikke er berettiget pga jeg har fået SU udbetalt for marts selvom jeg ikke var berettiget, og skal betale den tilbage.
cf13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 20:30   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hvad fik du udbetalt da du fik su første gang? Su er jo forudbetalt og tidligere havde du fået??? som var bagudbetalt ???
Man skal huske at lægge den første SU fra, for alle havner i det "hul" når man ikke længere er berettiget til SU.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 20:58   #14
cf13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
cf13 er ny på vejen
Hvis man ser på det sådan Maja så ville min SU fra februar være min sidste SU, så 1/3 ingen indtægt, og så 30/3 kontanthjælp bagudbetalt. Så ville det hele gå op for bagudbetalt, og forudbetalt. Det ville jeg kunne leve med da jeg har en ok luftig budgetkonto.

Men så sneg der sig lige en uberettiget SU for marts som gør at kontanthjælp bliver rykket en måned frem, plus SU'en skal betales tilbage. Så får jeg godt nok en engangshjælp, men det er ikke meget at skulle klare to måneders "hul" på.
cf13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:15   #15
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Har du fået udbetalt noget kontanthjælp idag?
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 19:46   #16
GitteThor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Lokation: Fyn.
Alder: 47
Indlæg: 14
Styrke: 13
GitteThor er ny på vejen
Som jeg forstår tråden, har man sagt at du ikke er berettiget til engangsydelsen i marts, da du har fået udbetalt SU. Man tager ikke højde for at SU ydelsen skal tilbagebetales.

Du har undret dig og bedt om en redegørelse, hvilket jeg synes er den rette tilgang. Derudover ville jeg undersøge hvornår jeg skulle tilbagebetale SU ydelsen.

Jeg ville helt klart også anke kommunens afgørelse og sørge for at jeg vedlagde dokumentation for SU styrelsens tilbagebetalingskrav. Dertil ville jeg så undre mig over, hvad kommunen lagde til grund for deres afgørelse og bede om en forklaring på, hvad kommunen mener du bør leve af i marts 2012.

Du burde have engangsydelse at leve for i marts og så have 1. kontanthjælpsydelse udbetalt 30.marts for perioden 1-31. marts, som du skal leve for i april måned.

Jeg håber du får svar på dine spørgsmål hos kommunen. Ellers synes jeg, at du skal blive ved med at undre dig.
__________________
Mange venlige hilsner
Gitte Thor
Privat socialrådgiver
www.gittethor.blogspot.com
Det vigtigste for mig er, at gøre en forskel der hvor det virkelig gælder.
GitteThor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 08:36   #17
cf13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
cf13 er ny på vejen
Hejsa. Det er kommet lidt opdateringer i sagen. Jeg skrev et brev til min ydelsessagsbehandler med de samme spørgsmål som jeg har stillet her. Og kort fortalt fik jeg kontanthjælp hvis jeg kunne dokumenterer at min SU skulle betales tilbage (havde jeg allerede gjort til samtalen, men gladeligt ville gøre igen).

Dog har jeg først fået den her 1/5 grundet udbetalingssystemmet, hvilket også er derfor at jeg først giver besked nu.

Tusinde tak for opbakningen fra jer alle sammen. Det var rart at have nogle at vende den her sag med.
cf13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad hvis man ikke længere er berettiget til kontanthjælp?? hboegelund Alt det andet 19 17-11-2011 15:46
Berettiget til fleksydelse eller ej Siv Spørgsmål ang fleksjob 4 02-08-2011 15:23
tidsfrister ved afgørelse om du er berettiget til flexjob kimj Spørgsmål ang fleksjob 6 19-04-2009 00:59
Udregning af om man er berettiget til sygedagpenge gittedl Alt det andet 9 21-05-2008 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension