K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 22:49   #21
Salina56
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 6
Styrke: 0
Salina56 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Hvis du er i et fleksjob pt., så mister du vel ikke noget, før du evt. måtte blive opsagt eller selv skiftet til et andet fleksjob. efter d. 1-1-13 Er det ikke sådan de nye regler skal forstås?
Jeg forstår det som at tilskudsreglerne gælder alle, men håber da jeg tager fejl.

Men har svært ved at tro at de vil regne tilskuddet ud på forskellige måder i mange år fremover, desværre.
Salina56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 22:50   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- præcis, det gælder også for dem over 40 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:01   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salina56 Se meddelelser
Jeg forstår det som at tilskudsreglerne gælder alle, men håber da jeg tager fejl.

Men har svært ved at tro at de vil regne tilskuddet ud på forskellige måder i mange år fremover, desværre.
Det står på side 25, at hvis man er allerede fleksjobber og er i job, vil ændringen kun ske, når man skifter job (det har de også tit sagt før).

Det står i denne aftale, som er blevet offenliggjort her i dag:
http://www.bm.dk/~/media/BEM/Files/D...ftale_fop.ashx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:30   #24
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Lige et lille sidespring...
Så lige på News et af de argumenter der blev brugt for at nedsætte flex ydelserne.
Mette Frederiksen sagde at det jo ikke var retfærdigt at man kunne arbejde på nedsat tid og stadig få en almindelig månedsløn.
Det er da et vandvittigt argument. Folk får jo ikke flexjob fordi de ikke gider arbejde fuld tid og jeg tror langt de fleste hellere ville have haft et fuldtidsjob uden de problemer der nu har ført at de har flexjob.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:48   #25
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Lige et lille sidespring...
Så lige på News et af de argumenter der blev brugt for at nedsætte flex ydelserne.
Mette Frederiksen sagde at det jo ikke var retfærdigt at man kunne arbejde på nedsat tid og stadig få en almindelig månedsløn.
Det er da et vandvittigt argument. Folk får jo ikke flexjob fordi de ikke gider arbejde fuld tid og jeg tror langt de fleste hellere ville have haft et fuldtidsjob uden de problemer der nu har ført at de har flexjob.
Gud fader!!! hun har jo intet fattet! Det handler sgu da ikke om retfærdighed, men om anstændighed, om at vi havde et velfærdssamfund, hvor der blev holdt en hånd under de, der af den ene eller anden grund havde brug for hjælp.
Det er sgu da heller ikke retfærdigt at blive ramt af sygdom

For pokker, hvor er det irriterende og ødelæggende med politikere, der intet andet har prøvet i livet end at modtage akedemiske uddannelser af velfærdssamfundet. Vi trænger til nogle ægte mennesker, med ægte erfaringer...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:49   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og så skulle de måske prøve en ægte sygdom med ægte smerter og ægte frustrationer!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:59   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Der kan først visiteres til et ressourceforløb, når alle andre relevante muligheder for en aktiv indsats i den ordinære beskæftigelseslovgivning er afprøvet eller vurderet formålsløse. Alle muligheder i beskæftigelseslovgivningen, herunder revalidering, skal således være udtømte." citat fra reformen.

Dette virker noget bekrymrene. For hvad hvis kommunen IKKE mener, at man vil få noget ud af dette?

Og herudover ikke kan tilkendes førtidspension, på de nye vilkår?

Der er nogle gode tiltag, i reformen, men..

Håber IKKE, at man vil passivisere, syge, uden feks diagnose, uden behandlingsmuligheder, der genskaber arbejdsevnen, på kontanthjælpssats, bare fordi man IKKE mener at den syge vil få noget ud af Ressourceforløb.

Gigtpatienter og lign. grupper kommer også i alvorlig klemme i disse regler, ligesom de er idag!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 02-07-2012 kl. 00:07.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 00:03   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Der kan først visiteres til et ressourceforløb, når alle andre relevante muligheder for en aktiv indsats i den ordinære beskæftigelseslovgivning er afprøvet eller vurderet formålsløse. Alle muligheder i beskæftigelseslovgivningen, herunder revalidering, skal således være udtømte." citat fra reformen.

Dette virker noget bekrymrene. For hvad hvis kommunen IKKE mener, at man vil få noget ud af dette?

VH Popiae
Ja dér har de været smarte - nu kan alle dem med førtidspensionssager der IKKE blev afklaret her i 2012, ryge DIREKTE over på et ressourceforløbet.......de sager er jo nærmest selvskrevne til et sådan forløb
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 00:14   #29
Ginger64
Elsker at være her på K10
 
Ginger64s avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 79
Styrke: 15
Ginger64 er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og så skulle de måske prøve en ægte sygdom med ægte smerter og ægte frustrationer!
Helt enig med dig, helenekr!

Jeg har så Papir på, at jeg ikke kan gå ind under Revaliderings- /Omskolingsreglerne!

Jeg har brugt rigtig meget energi på idag at følge med i debatten her på K10 og finde Konkrete Oplysninger om, hvad AFtalen om Fleksjob- og Førtidspensionsreformerne kommer til at betyde for mig.

Jeg blev Sygemeldt primo 2006, overgik til Kontanthjælp i 2009 efter Afslag på Fleksjob (20 Timer pr. Uge) med efterfølgende Klage til BAN, som gav Kommunen medhold i Afslaget.

Jeg har nyligt været i ny Afklaring, som blev afbrudt med Sygemelding via egen Læge, fordi min Krop og Psyke reagerede voldsomt på presset ved at være på Arbejdsmarkedet igen. Kunne max. klare 7½ Times reelt Arbejde med alle Skånehensyn.

Er henvist til Lokalpsykiatrien, som jeg jo nok først får svar fra efter Sommerferie-perioden er overstået, hvilket også gælder både min Sagsbehandler og Jobkonsulent.

Så jeg ser migselv blive sat mellem 2 Stole igen igen.

Jeg er ikke fuldt udredt og dermed kan "Systemet" trække min Sag ud, så jeg forbliver på Kontanthjælp i det uendelige.
Ginger64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 00:27   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ginger, jeg ønsker for dig, at du kan blive udredt her i 2012, jeg er også rigtig bange for, at rigtig mange mennesker nu vil lande mellem de to stole du der nævner.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt om reformen? Olsen22 Politik og Samfund 18 28-04-2012 23:05
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension