K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2009, 18:30   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Merudgifter hvis man flytter?

Hvis man er tilkendt merudgifter efter serviceloven og så flytter til en anden kommune, skal man så møllen igennem igen eller flyttes merudgifterne automatisk med?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 09:48   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig
men håber nogle af de andre kan så prøver lige at hive dig frem i lyset

God søndag
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 13:38   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer nok an på hvad merudgifterne handler om.

Man bliver jo ikke mere rask af at flytte kommune!

Hjælpemidler og den slags følger borgeren, så har man fået rolator og forhøjning på toilettet i København, så tager man det med og sætter det op i Esbjerg.

Får man noget til feks medicin, så følger det også borgeren.

Har det noget med bolig at gøre, så skal det nok tages op igen, da ikke to boliger er ens.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 14:07   #4
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Merudgifter efter serviceloven er en kontant beløb man får hver måned, hvis man er godkendt til det. Dvs. hvis kommunen er enig i at man har de merudgifter pga. sin sygdom, det er ikke sådan lige at få bevillget, derfor er jeg bange for det er møllen om igen hvis jeg flytter kommune
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 17:11   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
_Det er forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vurderer personkredsen.

Så uanset alle gode argumenter, så har jeg hørt om personer der får den frataget ved flytning. Ligesom jeg har hørt om folk der kan få den i ny kommune.

Men SKULLE du få den frataget, vil jeg anbefale dig at skrive til Socialudvalget.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 17:22   #6
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
_Det er forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vurderer personkredsen.

Så uanset alle gode argumenter, så har jeg hørt om personer der får den frataget ved flytning. Ligesom jeg har hørt om folk der kan få den i ny kommune.

Men SKULLE du få den frataget, vil jeg anbefale dig at skrive til Socialudvalget.
Åh crap var netop bange for det var sådan det forholdt sig. Det har jo temmelig meget at sige mht. ens økonomi, så selve det at flytte og lægge et nyt budget afhænger jo temmelig meget af om jeg får dækket mine merudgifter i den nye kommune.

Men tak for opklaringen :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 19:39   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mariepigen, jeg mener også, at de skal vurdere i den nye kommune, for den anden kommune kan vurdere den anderledes. Din situation kan også have ændret sig.

Hvis du søger allerede lige, når du er flyttet til den nye kommune, kan du søge merudgifter med det samme. Skulle du så blive bevilget ydelsen, kan de jo betale ydelsen i tilbagevirkende kraft fra omkring det tidspunkt, du har søgt.

Merudgifter § 100 bliver alligevel revurderet hvert år, så sådan er det. Situationer kan ændre sig, derfor.
Men det du kan gøre er, at feks. skrive til den nye kommune, at de har lov til at indhente sagsakter hos din tidligere kommune, på den måde kan sagsbehandlingen sikkert gå meget hurtigere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 20:13   #8
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Mariepigen, jeg mener også, at de skal vurdere i den nye kommune, for den anden kommune kan vurdere den anderledes. Din situation kan også have ændret sig.

Hvis du søger allerede lige, når du er flyttet til den nye kommune, kan du søge merudgifter med det samme. Skulle du så blive bevilget ydelsen, kan de jo betale ydelsen i tilbagevirkende kraft fra omkring det tidspunkt, du har søgt.

Merudgifter § 100 bliver alligevel revurderet hvert år, så sådan er det. Situationer kan ændre sig, derfor.
Men det du kan gøre er, at feks. skrive til den nye kommune, at de har lov til at indhente sagsakter hos din tidligere kommune, på den måde kan sagsbehandlingen sikkert gå meget hurtigere.
Jeg ved godt de skal revurderes hvert år, men frygter det ikke så meget. Jeg mener hvis de er bevilliget og min situation er uændret og mit behov for økonomisk hjælp til merudgifterne heller ikke ændrer sig så har jeg svært ved at se at jeg ikke skulle få dem bevillget igen :-)

Men jeg tør bare ikke lægge budget efter at den nye kommune også godkender det, det bliver jo en økonomisk kattepine af format jeg sætter mig selv i hvis den nye kommune siger nej. Ærgeligt fordi hvis jeg vidste jeg ville få merudgifterne dækket ville jeg kunne søge en fx. større og bedre lejlighed.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 09:33   #9
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Bare fordi udgifterne og situationen er uændret, så kan man ikke være sikker på at få merudgifter i en ny kommune. Årsagen er den meget kryptiske målgruppe. I nogle kommuner er det næsten kun multihandicappede kørestolsbrugere med døgnpleje der vurderes omfattet af målgruppen og i andre kan personer med fibromyalgi komme ind i varmen.

Så de argumenter din nuværende kommune har lagt til grund for at du er omfattet af målgruppen er ikke nødvendigvis de samme som din nye kommune vil nå frem til efter gennemgang af samtaleskemaet.

§ 100-udbetalingen fortsætter dog frem til ny kommune har truffet afgørelse, men du skal søge med det samme du flytter til ny kommune.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 12:05   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
Jeg ved godt de skal revurderes hvert år, men frygter det ikke så meget. Jeg mener hvis de er bevilliget og min situation er uændret og mit behov for økonomisk hjælp til merudgifterne heller ikke ændrer sig så har jeg svært ved at se at jeg ikke skulle få dem bevillget igen :-)

Men jeg tør bare ikke lægge budget efter at den nye kommune også godkender det, det bliver jo en økonomisk kattepine af format jeg sætter mig selv i hvis den nye kommune siger nej. Ærgeligt fordi hvis jeg vidste jeg ville få merudgifterne dækket ville jeg kunne søge en fx. større og bedre lejlighed.
Alternativt kan du måske ringe til ''tilflytter kommunen'' og spørge dem ad. Måske kan de - rent proforma - give et godt bud på, om du også dér kan få merudgifterne dækket. Måske kan du sende de nødvendige akter til dem for vurdering og mulig på forhånds godkendelse.
Det ved jeg da andre med fordel har gjort.
Og alle må da kunne forstå, at man ikke bare kan flytte, uden at kende sin fremtidige økonomiske situation.

Så dét ville JEG da prøve hvis det var mig.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man flytter til en forældre? kongnabonid Alt det andet 4 26-02-2010 16:43
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
Sag køre videre hvis jeg flytter? Klund Dit og Dat 2 31-03-2009 20:29
Hvis man flytter til en ny kommune petima66 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-03-2007 18:38
Hvad sker der hvis jeg flytter kommune? Marianne Spørgsmål ang fleksjob 3 18-07-2006 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension