K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 15:14   #121
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg må sige at jeg heller ikke er enig. jeg kan godt forstå det du skriver og retningslinierne og hvad der er meningen med loven. MEN, da det ikke er "borgeren" der forhaler processen, men derimod socialrådgiveren og lægerne. Så mener jeg at sygedagpenge burde stoppe den dag sagen er afgjort. Dvs. kan man blive visiteret til flex eller FP, så skal sygedagpenge først stoppes når det er afgjort.
Og så må det jo være op til socialrådgiverne at skynde sig. Evt. må der komme nogle love (hvis der ikke allerede er det) som gør at lægerne skal svare indenfor en bestemt frist.
Men at borgeren rammes så hårdt er urimeligt.
For mit vedkommende sidder vi i et stort hus, og vi mister alt hvis jeg ryger ud af sygedagpengesystemet/ledighedssystemet.
Jeg så hellere at vi alle "betalte" til dette som en forsikring, ligesom ved dagpengesystemet. Men at vi så hellere ikke skulle ryste i bukserne for at være skyld i at ødelægge vores egen familie, med flytning af barn, sælge hus/tvang - som jo også er et sted manden holder af.

Knus
Nilla
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 16:44   #122
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
kære andersine....

kan du se ......"esset" havde ret..... hvordan kunne du dog tro du IKKE var velkommen i dette herlige/hjertelige/uundværlige, forum.....

jeg mente jo nok du ville få et par spørgsmål eller 3.

mvh eders ace dk... som også syntes om din tilstedeværelse...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 17:40   #123
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså, ace, æææælsker din måde at sige tingene på

-og du har da så ganske ret, vi er ALLE velkomne på denne side, til gengæld skal man jo nok forvente -bare en gang imellem- at rode sig ud i nogle debatter, på både godt og ondt

-sagt af en temmelig fatsvag langt de fleste dage
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:42   #124
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Huldra:
Sygedagpengesystemet er IKKE lavet til, at man skal være på den i mange år. Så er det forsikringen udløber, og så må man nøjes med kontanthjælp, som er en overlevelsesydelse og derved kun begrænset ift. dit behovher vil jeg understrege, at jeg fortsat betaler fuld pris for både akasse og fagforening,

jamen det er da også en god ting, det har bare ikke noget med sygedagpenge at gøre!

Det er fint, at der er en deadline, for især førhen hvor begrænsningen ikke blev taget så alvorligt (altså inden regeringen virkelig fik øjnene op for sygedagpengeafdelingerne) så var der rigtig mange der gik i lang tid, hvor der bare ikke skete noget.
Så er det trods alt bedre, at der sker en endelig afgørelse, så man kan komme over på den ydelse/hjælp, som man har brug for.Jeg har sk.. ikke rigtig brug for at være kontanthjælp uden endelig afg.


Nej det kan jeg godt forstå, og jeg synes da heller ikke at det er optimalt! men synes ikke det er løst med at gøre sygedagpenge til en evighedsydelse, men gerne ved at gøre den f.eks. et år længere, og med mere fleksible løsninger ift. fleksjob og pension.

Og for nogle (læs enlige forældre) så er der faktisk flere penge at hente på kontanthjælp, end på sygedagpenge (og så er der ligesom også noget galt ikke!)den tror jeg ikke på, hvordan skulle det forekomme?

Den er faktisk god nok. Fordi man får forhøjet kontanthjælp som enlig forsøger, samt tilskud til dagpleje/børnehave mv og boligsikring og alt sådan noget.

Alt i alt griber dette system altså heldigvis langt de fleste, og med resten, så er det faktisk meningen, at kontanthjælp skal være løsningen.Hvordan kan det være rimeligt, at det er meningen at som arbejdsskadet, tidligere flittig arbejdstager, at man skal miste helbred,indkomst, alt man har opsparet bare fordi man bliver syg og syltes i kommunen??

jamen det synes jeg bestemt heller ikke at det er, men desværre er det sådan at det er lige nu.

Multe:

Jaaaa, det er helt utroligt, her har vi en sagsbehandler der vil have os i kasser/bokse... -på KH når sygedagpengene ophører... -påstår hun/de ikke kan hjælpe med fx psykologhjælp... osv. osv. osv.

jeg har ikke sagt at jeg tænker noget som helst, men jeg har sagt at systemet gør det, og derved også tvinger mig til det gennem lovgivningen.

Og psykologhjælpen, fandt hun jo så ud af, hun alligevel kunne hjælpe med... -hun skulle bare lige hjælpes ligesom alle de andre sagsbehandlere

nej, det gjorde jeg så ikke, læs mit indlæg igen.


Jeg mener, med min bedste overbevisning, at Andersine85 kun skriver på vegne af systemet... -så dermed: Tak for kaffe...


jeg skriver ikke på vegne af andre end mig selv, men jeg FORSØGER at FORKLARER hvorfor systemet nu engang fungerer som det gør. det er sku ikke for at genere nogen!

SKÅL!

Buster.
Hjælp mig lige med hvilket spørgsmål det er jeg mangler at svarer på
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:09   #125
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Så er det forsikringen udløber,
Jeg synes ærligt talt at det virker lidt underligt at du bliver ved at kalde sygedagpenge for en forsikring.
Hvis sygedagpenge var en form for forsikring burde borgerne jo have en police på den forsikring, så de ikke var afhængige af at finde frem til f.eks. K10 for at lære at gennemskue reglerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:16   #126
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes ærligt talt at det virker lidt underligt at du bliver ved at kalde sygedagpenge for en forsikring.
Hvis sygedagpenge var en form for forsikring burde borgerne jo have en police på den forsikring, så de ikke var afhængige af at finde frem til f.eks. K10 for at lære at gennemskue reglerne.
Du har fat i noget der :-)

Sidst redigeret af Maj-Britt; 09-04-2010 kl. 23:19. Årsag: Igen igen........tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:19   #127
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Når nu man er syg og måske for evigt, så ville det da være passende at man kan få en ydelse om den hedder sygedagpenge eller førtidspension er jo ligegyldigt. For det handler jo om at man som syg ikke kan arbejde uanset man gerne vil. Og det handler i den grad om at regningerne ikke forsvinder fordi man er syg. Det handler i høj grad også om, at man gerne vil troes på, at man gerne vil tages alvorligt, og så er jeg sku ligeglad om regler og love kan tolkes som at det bare er sådan lige pt.. så må det jo laves om, så at mennesker bliver behandlet værdigt. du har kontakt med dine syge borgere i din arbejdstid, og kan lægge det fra dig og gå hjem.. så klart at en boks eller to ikke genere dig. men jeg og andre er altså syge 24-7-52 og kan ikke lægge det fra os. vi kan ikke engang få fred til at lære at leve med det. fordi vi ikke har en afklaring eller ved hvad vi bliver pålagt næste dag/uge. Vi er i live, men vi lever ikke.

Ja, du må sk. meget undskylde dine intentioner er nok fine nok, jeg er bare træt af ikke at blive troet på, ikke at blive "hørt".. efter 4 år 2 mdr og 16 dage som sygemeldt.

Hvor finder man satsen på forhøjet kontanthjælp som enlig forsørger?
boligsikring får man jo ikke i eget hus. så det er nok ikke mange som ligefrem tjener penge på at være syg på kontanthjælp. tilskud til dagpleje og børnehave er jo muligt for alle med lav indkomst. det gør ikke meget forskel når man kommer fra lavtlønsområdet i forvejen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:22   #128
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes ærligt talt at det virker lidt underligt at du bliver ved at kalde sygedagpenge for en forsikring.
Hvis sygedagpenge var en form for forsikring burde borgerne jo have en police på den forsikring, så de ikke var afhængige af at finde frem til f.eks. K10 for at lære at gennemskue reglerne.
ja, man kan jo også sige at når man finder det rimeligt at folk som ikke har betalt til akassen, ikke skal have kontanthjælp eller ikke har fortjent den, så bør vi som har betalt til a kassen jo have adgang til sygedagpenge al den tid vi ikke kan jobbe pga sygdom, indtil det afgøres om man er for syg varigt og kronisk og hvilke betegnelser der nu skal til.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:26   #129
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, man kan jo også sige at når man finder det rimeligt at folk som ikke har betalt til akassen, ikke skal have kontanthjælp eller ikke har fortjent den, så bør vi som har betalt til a kassen jo have adgang til sygedagpenge al den tid vi ikke kan jobbe pga sygdom, indtil det afgøres om man er for syg varigt og kronisk og hvilke betegnelser der nu skal til.
Næ, måske har de ikke betalt til en A-kasse, men de har givet betalt til fælleskassen, skat og fælleskassen har bare at udbetale ved sygdom, så folk ikke mister både hus og hjem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:32   #130
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, man kan jo også sige at når man finder det rimeligt at folk som ikke har betalt til akassen, ikke skal have kontanthjælp eller ikke har fortjent den, så bør vi som har betalt til a kassen jo have adgang til sygedagpenge al den tid vi ikke kan jobbe pga sygdom, indtil det afgøres om man er for syg varigt og kronisk og hvilke betegnelser der nu skal til.
Jeg forstår udmærket hvad du mener Huldra, men der er jo tale om 2 forskellige forsikringer.

Den ene forsikring er A-kassen, med dens regler, som mange af os kender.

Sygedagpengesystemet er den anden "forsikring", hvor kun de færreste kender reglerne før de finder K10 eller områdets lovgivning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Principafgørelse: overordnet formål og tidsanvendelsesområde af § 27, stk. 1, 2 gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 24-07-2011 08:48
Sygedagpenge ..så lidt??? Leduce Alt det andet 15 20-04-2010 23:37
Sådan! Risa Politik og Samfund 7 24-10-2008 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension