K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2009, 02:06   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nøvsen he he ja selvfølgelig det er jo klart Nå men vi kan ikke altid være lige vågen tak for forklaringen
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 17:53   #12
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Førtidspension, ny ordning....

Arbejde og førtidspension

Du må gerne arbejde i et vist omfang, når du får førtidspension under ny ordning.

Kommunen kan frakende dig din pension, hvis din arbejdsevne bliver væsentlig forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.

Kommunen kan gøre din pension ’hvilende’, hvis kommunen er i tvivl om, hvorvidt du kan arbejde og forsørge dig selv. Du kan også selv bede kommunen om få din pension gjort hvilende.

At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder. Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

Link.: https://www.borger.dk/Emner/Pension/...yordning.aspx?

Meksen
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:08   #13
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Meksen Se meddelelser

Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.
På hvilket tidspunkt, Kommunen så beslutter sig for at frakende dig pensionen i stedet for.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:22   #14
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
På hvilket tidspunkt, Kommunen så beslutter sig for at frakende dig pensionen i stedet for.
Sorry!..

Du har taget citatet ud af sit sammenhæng, det kan man ikke!…

Du kan også selv bede kommunen om få din pension gjort hvilende.

At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder. Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

Overnævnte høre sammen… ikke det foregående!…

Meksen

Sidst redigeret af Meksen; 22-01-2009 kl. 20:45.
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:56   #15
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Meksen Se meddelelser
Sorry!..

Du har taget citatet ud af sit sammenhæng, det kan man ikke!…

Du kan også selv bede kommunen om få din pension gjort hvilende.

At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder. Men du kan få din pension udbetalt igen ved at henvende dig til kommunen, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

Overnævnte høre sammen… ikke det foregående!…

Meksen
Jaja, rolig nu.
Mit indlæg var ment som en lille joke. (læg mærke til brugen af emoticons)
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 14:13   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
På hvilket tidspunkt, Kommunen så beslutter sig for at frakende dig pensionen i stedet for.
Øhe ja hvad ellers??? de kan spare penge, så hvorfor ikke?

Ej har nu en fornemmelse af at de på det område (endnu da) ikke er så firkantede og groteske, men det er da nok bare et spørgsmål om tid, før din kommentar ville være uhyggelig realistisk, hovsa der er noget at hente der, ud i møllen med dem, undskyld DK, at vi ikke kom i tanke om det noget før.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 10:10   #17
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
jeg har arbejdet en del som vikar og er på "den gamle" pension, og boligstøtten bliver modregnet uanset hvor lidt eller meget jeg tjener, og som vikar er de 58000kr ikke meget på et år,så ringer telefonen ikke så meget, hvis der er tvivl om jeg kan, og husk at det er B indkomst så 48% bliver trukket + nedslag i boligydelse, så jeg har sagt stop for arbejde, skal jeg arbejde gratis så hellere være frivillig.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 10:14   #18
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
glemte at servicekortet bliver inddraget pmgående og der skal betales fuld TV licens.

så ens pension til alle
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 23:50   #19
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Så fik jeg lige nogle brochurer, da "lønsedlen" kom med oplysning om pensionsbeløbet for 2009.

Der var en folder for dem på den gamle pensionsordning - hvor meget de må arbejde mm.
Der var en folder for folkepensionister - hvor meget de må arbejde mmm.
Der var en 3. folder, som jeg ikke husker hvad gik ud på (muligvis hvor meget efterlønnere må arbejde.)

Var der en folder, hvor jeg kunne læse om, hvor meget jeg må arbejde??? NEJ - jeg blev fakkertalt en smule forarget over at os med pension efter den nye ordning nærmest er usynlige
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister tvinges i arbejde beha Politik og Samfund 47 07-10-2010 18:59
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension