K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2010, 16:40   #11
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Tænkte at brevet og bilag kom til at se sådan ud, der er ikke rette stavefejl, men det er heller ikke det vigtigeste.

Citat:
Til ledelsen af socialcenters handicap afd København. Socialministeriet. Borgmesteren og kommunalbestyrelsen.

Dette er et nødråb fra en handicappet borge.

Jeg var ikke handicappet før d 06.10.08 der var jeg en hård arbejder pædagog. men den dag fik jeg en meningitis fra den ene time til den anden, lå i koma, og sener viste det sig at jeg også havde haft en blodprop.

I begyndelsen af dette år var jeg til forundersøgelser på center for hjerneskade, den rapport blev sendt til jer d 13.04.10 hvor der blev ansøgt om et 12 ugers genoptrænings forløb på center for hjerneskade.

Ind til nu har jeg ingenting hørt fra jer, jeg har talt i tlf. med en der hedder Lotte, i jeres afd. Jeg fik desværre ikke fat i efternavn da jeg har kunstig hørelse, hun bekræfte at I havde modtaget rapporten, men ikke kunne forstå hvorfor, da det var en afd for handicappet borge, jeg blev så paf og forvirrede, at jeg slet ikke kunne samle mig om noget som helst.

Jeg lyder måske lidt forvirrede i dette brev, og det er jeg også, men kort om mine handicap, miste hørelse, blodprop i hjernen, svære skader på balancecenter, senhjerneskade, er altid meget svimmel, daglig hovedpine og voldsom tinitus anfald, bliver meget hurtig træt og forvirrede. Ovnen i har jeg svær astma.
Jeg er lige blevet førtidspensionist fra d 01.09.10.

Mit liv i dag, da jeg INGEN genoptræning har fået overhoved for mine skader, går det kun ned ad bakke med f.eks. min balance den eneste træning jeg har fået er hører træning for at lære at bruge min kunstige hørelse.

Med genoptræning på center for hjerneskade vil jeg kunne trænes op til at have en tålelig hverdag.

Jeg håber med denne mail at der er nogle der vil kikke på min sag, og tage mig alvorligt, og at jeg får den genoptræning jeg skulle have haft lige da jeg blev udskrevet.

Jeg ved at xxxx Socialrådgiver i Dansk Handicap Forbunds Rådgivning. xxxxx Socialfaglig konsulent Den uvildige konsulentordning på handicapområdet hovednummer xxxxx. direkte xxxxx. Og xxxxxx Visitator Center for Hjerneskade
Københavns Universitet Amagerfællevej 56 A 2300 København S Tlf.:xxxxxx

Alle har skrevet til jer, men ind til nu uden resultat.

Med venlig hilsen



Bilag.

Social loven Kapitel 16

Personlig hjælp, omsorg og pleje samt plejetestamenter

§ 83. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde
1) personlig hjælp og pleje og
2) hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet.
Stk. 2. Tilbuddene efter stk. 1 gives til personer, som på grund af midlertidigt eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan udføre disse opgaver.

Stk. 3. Tilbuddene efter stk. 1 kan ikke gives som generelle tilbud efter § 79.
Stk. 4. Kommunen skal ved tilrettelæggelsen af pleje og omsorg m.v. for en person med en demensdiagnose så vidt muligt respektere dennes vejledende tilkendegivelser for fremtiden med hensyn til bolig, pleje og omsorg (plejetestamenter).

§ 84. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde afløsning eller aflastning til ægtefælle, forældre eller andre nære pårørende, der passer en person med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Stk. 2. Kommunen kan tilbyde midlertidigt ophold til personer, der i en periode har et særligt behov for omsorg og pleje.

§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

§ 86. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde genoptræning til afhjælpning af fysisk funktionsnedsættelse forårsaget af sygdom, der ikke behandles i tilknytning til en sygehusindlæggelse.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp til at vedligeholde fysiske eller psykiske færdigheder til personer, som på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer har behov herfor.


§ 87. Kommunalbestyrelsen skal sikre, at de opgaver, der er nævnt i §§ 83-85, i fornødent omfang kan varetages døgnet rundt.

Retssikkerhedslov
§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 16:58   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej meget fint brev.
Vil bare lige nævne, at socialministeriet går ikke ind i sager. Kommunen har selvstyre, hvor de skal behandle efter loven fra ministeriet. Kommune har pligt til at behandle sager.

Men jeg går da ud fra, at du har en sag der, men måske er de bare ikke nået så langt endnu. Forstår sandelig godt, at du har ventet længe.

Borgmesteren er iøvrigt også en del af kommunalbestyrelsen/byrået.

Tænkte på, at du måske også i brevet kan skrive, at hvis de ikke vil give dig optræning, så forlang SKRIFTLIG afslag.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 17:53   #13
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej meget fint brev.
Vil bare lige nævne, at socialministeriet går ikke ind i sager. Kommunen har selvstyre, hvor de skal behandle efter loven fra ministeriet. Kommune har pligt til at behandle sager.

Men jeg går da ud fra, at du har en sag der, men måske er de bare ikke nået så langt endnu. Forstår sandelig godt, at du har ventet længe.

Borgmesteren er iøvrigt også en del af kommunalbestyrelsen/byrået.

Tænkte på, at du måske også i brevet kan skrive, at hvis de ikke vil give dig optræning, så forlang SKRIFTLIG afslag.....
Tak curls

jeg tror nu nok at jeg bare sender brevet til alle sammen, så må der vel være en mellem som er menneskelig

Jeg vil skrive det i brevet med skriftlig afslag.

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 10:06   #14
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Lige en lille kommentar.

Du kan i dit brevhoved stil brevet til de personer, der skal have den f.eks. Borgmesteren, Byrådet, Den der er leder for Handicapområdet og så videre. Så behøves du kun at aflevere et brev i din borgerservice.

Husk at nummerere siderne i dit brev.

Når du så aflevere brevet i borgerservice, så bed dem om at stemple at de har modtaget dit brev, det skal være på forsiden af brevet ikke på konvolutten, se at de gør det. Derefter skal du bede om at få en kopi af forsiden af dit brev, så du har et bevis for de har modtaget brevet.

Det har jeg gjort med de klager, indsigelser og aktindsigt, så har jeg bevis for kommunen har modtaget brevene.

Held og lykke med din sag.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 19:30   #15
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Sker lidt

Det hjælper at råbe lidt op, nu har jeg sørma fået en sagsbehandler i handicap afd

Og lige nu er jeg i tæt samarbejde om sagen sammen med en rådgiver i DUKH som gør et kæmpe arbejde Hun har fået aktindsikt, den har jeg lige fået med posten, og i den kan jeg læse hvordan jeg er blevet kaste rundt til de forskellige afd.......

Det viser sig at min sag er blevet kaste rundt til forskellige afd og ingen af dem ville kendes ved min sag, den er så endt hvor den begyndte i social centers handicap afd.

Jeg har sendt det hele til socialrådgiveren i center for hjerneskade, og hun mener at der meget snart vil falde en afgørelse, om det falder ud til min fordel ved vi jo ikke men det håber jeg virkelig meget så jeg kan få den genoptræning jeg skulle have haft for 2 år siden....men ellers klager vi.....
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mail fra lægen faro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 28-01-2011 14:06
Mail til Karen hr.luko Alt det andet 3 14-07-2009 07:52
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28
Mail til SF Maj-Britt Politik og Samfund 26 01-11-2008 20:17
Hov mail fra DF Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 16-09-2007 21:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension