K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2016, 08:18   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Ved du så tilfældigvis, hvad jeg gør med en rest feriepenge fra sidste job, når jeg nu overgår til pension? Kan jeg mon bare få dem udbetalt? Jeg har jo selv tjent op til dem.
Dem kan du få udbetalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 16:01   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Vedr SUP:
Der er meget forskel på om det kan betale sig.
Hvis man er forholdsvis ung og ikke har andet, kan det være et udmærket lille supplement til folkepension. Hvis man har andre pensioner, kan det i mange tilfælde ikke betale sig.

Da jeg blev tilkendt pension, undersøgte jeg det, og det så ud som en rigtig dårlig 'forretning' for mig. Jeg ringede og spurgte (tror det var Udbetaling Danmark) om det var rigtigt opfattet - og det var det. Jeg blev egentlig lidt forarget, da informationen udelukkende fremstillede det som en fordel.

Her er en udmærket tråd om dette emne:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24107
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 19:14   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Betale sig og betale sig .

Jeg tænker mere på - jo mere jeg kan spare op.

jo mindre skal jeg have fra samfundet og det ser jeg som positivt
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2016, 20:53   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er jeg helt med på. Jeg tænker mere i forhold til min private invalidepension, som jeg jo selv har sparet op til. Det giver ikke mening at spare op og så få modregning her. Det er jo et lille beløb og der er administration.

SUP'en bliver sparet op af førtidspension, som er en overførselsydelse, så det hele kommer fra samfundet.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 08:57   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også en privat .

økonomi rådgiveren jeg var ved mente det var en go ide med både privat og Supp...

Men ingen er ens og heller ikke folks situationer .

Nogle er enlige . Nogle er gifte og får måske kun grundbeløbet til den tid .

jeg lader dem begge stå

Har ikke tænkt mig at droppe nogen a dem

Men man skal bar huske - hvad er godt og rigtig for 1 . Er ikke sikkert er godt og rigtig for en anden .

ha en skøn solskinsdag

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2016, 08:38   #16
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dem kan du få udbetalt.
Tak for svar

Tak for synspunkter vedrørende supp. Jeg har som sagt meldt mig til, da jeg udfyldte pensionsskema til udbetaling Danmark. Jeg synes godt nok, at der er mange ting, som man skal være opmærksom på. Jeg har skullet udfylde mange skemaer vedr. overgang til pension. Jeg kan ikke lade være at tænke på, at det for nogen kan virke uoverskueligt. Så forhåbentligt er der hjælp at hente, hvis der er behov. Og igen så godt med K10. :-)
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2016, 21:57   #17
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Til Strandpigen

Er det ikke dig der ofte anbefaler indbetaling på ratepension, som du er blevet anbefalet af din revisor eller er din mands revisor, eller husker jeg forkert?

Hvorfor mener du og den ansatte i Udb. Danmark ikke, at det kan betale sig for netop dig at få indbetalt 4020 kr. på sin pensionskonto af staten mod selv at skulle indbetale 2004 kr. (bruttobeløb)?

Personlig mener jeg nemlig ikke, at man behøver en udvidet ledvogtereksamen for hurtigt at kunne se, at det kan svare sig for alle uanset alder.

Men der er sikkert noget jeg har misforstået, men kan ikke lige se hvad det skulle være på stående fod.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2016, 06:11   #18
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Moreo, nej det er ikke mig. Jeg indbetaler ikke længere til noget, jeg lever af det jeg allerede har indbetalt, og jeg har ingen revisor.

Grunden til at SUP ikke kunne betale sig for mig er, at udbyttet, den månedlige SUP-pensionsudbetaling, ville blive meget lille (vist nogenlunde på størrelse med min indbetaling), og at den ville blive modregnet andre sociale ydelser. Men som sagt kan det jo godt være en fordel for andre.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 19-09-2016 kl. 06:26.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2016, 23:01   #19
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Kære Strandpigen

Du skrev således i en tråd den 3.7. d.å.:

"Stribe, jeg tror også, at jeg vil gøre det. Jeg droppede mine indbetalinger for nogle år siden pga livstruende sygdom, afskedigelse, pensionssag etc. ( og jeg ikke vidste om jeg overlevede ;-)) Og fordi jeg ikke længere betaler topskat. Men I har ret - det må jo trods alt alligevel være en win - win at genoptage indbetalingen. Jeg vil alligevel pga min arbejdsmarkedspension kun kunne få folkepensionens grundbeløb, og så må det alt andet lige være godt med en ratepension. Den er lige nu ikke så stor."

Det harmonerer ikke rigtigt med det du skrev i morges. Her skrev du at du ville blive modregnet, hvis du oprettet en SUPP-Aftale, men når du i sommers skrev, at du kun er berettiget til folkepensiones grundbeløb, så ligger din indkomst jo allerede over, hvorfor der ikke sker modregning. Eller hvorledes skal det forstås?

Endvidere mener du, at du kun ville få udbetalt det samme som du har indbetalt. Her skal du jo så huske, at hvis du kun foretager indbetaling nogle få år pga. din alder, så bliver det årlige beløb selvsagt ikke så stort, men udbetales til gengæld i mange flere år, hvis man da lever længere end indbetalingsperioden.

Til eksempel vil en person, der har indbetalt til ATP fra starten i 64 allerede have fået sine indbetalinger hjem efter godt 2 år på pension

Det undrer mig også, hvis en ansat i halvoffentlig forvaltning som Udb. Danmark skulle begynde at udtale sig om det nu kan betale sig eller ej.

Summa summarum: Med andre ord ville det godt kunne svare sig for dig og enhver anden FP.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2016, 14:19   #20
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
I mit tilfælde ville beløbet blive for lille. Og så vidt jeg husker, kunne jeg først få det udbetalt når jeg blev 67. Jeg har ret stor risiko for tilbagefald af kræft, så det spiller også ind. Min ratepension kan jeg hæve nårsomhelst pga min førtidspension.

Medarbejderen sagde ikke direkte, at det ikke kunne betale sig. Hun bekræftede blot at det beløb jeg havde regnet mig frem til var rigtigt ( det svarede så vidt jeg husker nogenlunde til den månedlige indbetaling).. Jeg er 55 år.

Det spiller også ind i mine overvejelser at min livsvarige invalidepension er temmelig pæn. Jeg har ikke brug for mere.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension