K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2009, 19:15   #31
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
troede heller ikke man skulle sendes i aktivering, når det netop er et af kriterierne for at få fleksjob er, at alt er afprøvet for at vende tilbage til det ORDINÆRER arbejdsmarked også aktivering, men jeg er sendt i 25 timers aktivering for ledig kontanthjælpsmodtager med jobplan, hvor det er et særligt tilrettelagt forløb som er med henblik på at sende "os" i ordinært arbejde og det er uden der er nogen der på noget tidspunkt har spurgt til mine skånebehov som fleksjobvisiteret på kontanthjælp, og et af mine skånebehov er nedsat tid ca. 15 timer i ugen, har så på eget initaitiv fået det nedsat til 15 timer i ugen

Så jo, de skalte og valte stadig med ens liv og helbred OGSÅ efter man er blevet godkendt til fleks. ja, jeg fatter simpelthen ikke systemet, og er meget tæt på bare at melde må helt ud af det og så tage livet som det kommer, for gider sgu snart ikke det lorte system mere
hej ...det er godt du har på eget initaitiv fået det nedsat til 15 timer i ugen.
Efter reglerne burde du slet ikke være i aktivering på den måde ...


Du skriver


jeg er sendt i 25 timers aktivering for ledig kontanthjælpsmodtager med jobplan, hvor det er et særligt tilrettelagt forløb som er med henblik på at sende "os" i ordinært arbejde og det er uden der er nogen der på noget tidspunkt har spurgt til mine skånebehov som fleksjobvisiteret på kontanthjælp.
citat af dig

De har pligt til at revurdere dig i en 3 mdr praktik eller arbejdsprøvning for at tjekkee om du stadig kan arbejde i et fleksjob ...du må ikke arbejde mere end de 15 timer og dine skånehensyn skal skrives I kontrakten der skal stå dato for begyndelse og dato for afslutning...

Du skulle tage og klage over den aktivering de har givet dig for den nytter jo intet for dig fordi meningen er at du skal i et fleksjob og det skal de hjælpe dig med..

Klag til beskæftigelses ankenævnet

Eller klag til din borgmester .

helst begge og skriv det du har skrevet her.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 22:00   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

Efter gældende regler skal kontanthjælpsmodtagere, der er visiteret til fleksjob, stå
til rådighed efter de regler, der gælder for personer, som har andre problemer end
ledighed.
.
Det er det spørgsmål jeg har inde ved arbejdsmarkedsudvalget lige pt , stella hvor fandt du det henne der er ikke noget link, vi kan vel lige så godt komme igang med en klage til ligestillingsrådet for så er det jo i den grad forskelsbehandling på flekser...

en lov for dem på ledighedsydelse og en for dem på kontanthjælp ...

A og B kan fejle nøjagtig det sammen men ikke have de samme muligheder det må sq da være diskriminering så det batter så Stella meget gerne et link

Sorry hvis det er der og jeg har overset det .. har lige en del andet end hjerne i hovedet pt
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 01:45   #33
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
et er det spørgsmål jeg har inde ved arbejdsmarkedsudvalget lige pt , stella hvor fandt du det henne der er ikke noget link, vi kan vel lige så godt komme igang med en klage til ligestillingsrådet for så er det jo i den grad forskelsbehandling på flekser...
citat


JEP !


her er en af de skrivelser

http://www.fagligtansvar.dk/upload/att/Probes.pdf

http://www.brmidtjylland.dk/sw10046.asp

" forsøget " det er her


hejdien her er det...
HER HER HER ER DET LÆS om sanktioner straf og pisk.

http://regionmidtjylland.bm.dk/graph...oner%20_3_.pdf

Efter gældende regler skal kontanthjælpsmodtagere, der er visiteret til fleksjob, stå
til rådighed efter de regler, der gælder for personer, som har andre problemer end
ledighed.

Sidst redigeret af Stella; 25-01-2009 kl. 02:05.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 14:04   #34
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
HEJ.
Faldt over en artikel i Fagligt Ansvar.

Om aktiveringen af syge mennesker ,sygedagpengeretten osv.,


http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1418

Thelma.
Rigtig godt link Thelma
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 03:05   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg fik lige lyst til at hive det her frem igen.

Det er alvorligt syge mennesker, man koster rundt med.

Se her:

Citat:
Revisionen har set på 18 tilfældigt udvalgte sager, og i de 17 blev der fundet fejl i sagsbehandlingen


To af borgerne er i dag på revalideringsydelse,

tre er i fleksjob,

to har fået en førtidspension,

en er raskmeldt,

seks er stadig på sygedagpenge

og én er død.
Linket virker desværre ikke længere, men læs evt. her på k10 http://www.k10.dk/showpost.php?p=38372&postcount=1

http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...c5%2c4&count=1



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevise udgift Stueplanten Dit og Dat 32 13-04-2012 07:55
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Beskæftigelsesforsøg med sygemeldte skal standses Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2009 17:50
Meget syge slipper for møde på jobcentre Webmaster K10 Nyheder 0 19-02-2009 09:21
Sygemeldte fleksjobbere - og andre sygemeldte zuza Nyt om loven 1 05-11-2007 22:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension