K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 14:30   #1
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
depression eller bare borderline?

Hej alle... Jeg har borderline.. Lang historie, har været igennem arbejdsprøving hele vinter/forår/sommer, og er nu blevet godkendt til fleks, men er fredet i to år, for at se om min arbejdsevne kan komme derop hvor man kan bestride et fleksjob, for det kan jeg ikke nu. Er alene med 3 børn.
Jeg er en glad, livskraftig og humoristisk pige med mange resurser, men de sidste måneder synes jeg det er gået tilbage for mig. Har trukket mig mere og mere, synes ikke jeg har brug for nogen mere, har bare mine børn, er ligeglad med alle andre, det rager mig hvem der evt. falder fra, dater ikke mere, gider bare ikke, ikke engang bare for at få et knald, jeg gør kun det allermest nødvendige i huset, så her er til at være for børnene og jeg, jeg kan hygge og smile, men når jeg er alene forsvinder humøret, som regel er jeg ligeglad, jeg er jo vant til at have det sådan her, vant til tomheden og tristheden, men nogle gange går det op for mig hvor tragisk det er, fx som i går hvor jeg tog Goldbergs depressionstest og scorede 78, de enste der ikke gik i top var dem om selvmord, for det vil jeg ikke gøre pga mine børn og min stolthed... svær depression.. men jeg tager 5 slags medicin allerede mod borderline og migræne, skal jeg snart tåle mere medicin, for 3 år siden tog jeg ingenting???
'
jeg tror ikke nogen kan mærke det på mig, at jeg har det sådan..jeg er frisk og frejdig til familiesammenkomster, men har jo også altid været god til at virke normal.. og har altid haft godt humør, ellers var jeg sgu død for længe siden.

Er jeg svært deprimeret eller er det bare borderline?

Undskyld slåfejl
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 14:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er klart du er nede når man er i systemet
det er vi alle sammen

hvis du er svært deprimeret. så tror jeg ikke på du kan holde den fine facade du har opbygget.
men havde bestilt en tid hos egen læge eller din psykiater

ingen på K10 kan stille diagnoser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 18:19   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Den test har jeg også taget. Scorede "kun" 74 point.
Var til samtale hos min læge, og hun mente det var noget latterligt fis. Hvorefter jeg så snakkede med min psykiater, som sagde akurat det samme.
Jeg har så også problemer med at forklare hvordan jeg egentlig har det, så det er nok svært for dem at hjælpe mig.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 19:30   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu er det tilfældigvis sådan at langt de fleste psyk-ting deler symptomer med dep (og border er altså en af de psyk-ting som deler en del med dep, og derfor kan vi der har noget i forvejen ikke bruge de test til en flyvende prut, og til alle andre er det KUN! en vejledning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 20:17   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Nu er det tilfældigvis sådan at langt de fleste psyk-ting deler symptomer med dep (og border er altså en af de psyk-ting som deler en del med dep, og derfor kan vi der har noget i forvejen ikke bruge de test til en flyvende prut, og til alle andre er det KUN! en vejledning.
kan kun være enig,

har også prøvet nogen af de test, du kan ikke bruge dem til en meter
ud over man måske lige skulle snakke med en læge
når man er psykisk syg i forvejen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:03   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tal med din læge/psykiater om det, for der er også en masse medicin der giver følelsen af depression og modløshed. Så måske er det bivirkninger fra medicinen.

Når jeg er deprimeret, så kan jeg intet - hverken børn, venner, familie eller andre. Jeg kan KUN ligge i min seng, og kan absolut hverken smile eller virke frisk på kommando. Er nærmest bare en levende død.

Den tilstand du beskriver, er mere sådan jeg har det når jeg er ved at komme oven på igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 08:36   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er borderline og blev deprimeret da de prøvede at proppe antidep medicin i mig. Mener ikke selv jeg var deprimeret før. Da de startede mig på antidep gad jeg hverken børste tænder eller gå i bad og blev total ligeglad med alt.

Så synes også du skal tale med din læge om det kan være en bivirkning.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 09:00   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal tale med en psykiater om det, og blive testet.

Det kan være mange ting...

Ud over en depression, kan det også være et resultat af en længerevarende belastning, og du har jo sikkert været gennem et langt forløb allerede i den kommunale vridemaskine... og selv om du har fået to års fredning, så er det ikke sikkert at din krop har fundet ro endnu.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 10:15   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Efter min mening skal du være ekstremt kritisk mht medicin.

Prøv at læse i indlægssedlerne til det du får nu. Der er garanteret mindst et der har depression som mulig bivirkning.

Jeg er også en af dem der har oplevet at tage medicin i lang tid, som viste sig at gøre situationen værre.

Du kan evt. se indlægssedler på www.indlægsseddel.dk hvis det er mere overskueligt end dem i papir.

Du nævner kun din læge og psykiater. Du skal til en psykolog så du kan få den hjælp der er essentiel i behandling af borderline.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression og angst - hash eller medicinsk cannabis Allina Politik og Samfund 31 07-02-2017 09:54
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension