K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2010, 15:22   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Paranoia tror jeg de fleste har, som har prøvet at kæmpe med/mod systemet.

Mens jeg var i arbejdsprøvning for nogle år siden, trak jeg altid rullegardinet ned når jeg sad ved pc'en (min pc står ved siden af vinduet), også selvom det var gråvejr.
Den ene værkstedsleder var en l.. .ælling,, som ikke gik af vejen for at bruge ufine metoder, og jeg kunne lige forestille mig hende, stå på den anden side af vejen og lure.

Nej, det er ikke ulovligt for sagsbehandlere at google på div. borgeres navne, du kan jo også google på sagsbehandlernes navne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 18:34   #22
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
Så klappede fælden!

efter lang pratikperiode, hvor jeg forsøgte at sætte arbejdstiden op , hvilket ikke lykkedes, stoppede de så min revalidering.. Kommunen sagde også at jeg ikke skulle have skrevet under på revalideringen, da den ikke lød realistisk.. Men havde jeg noget valg?! NEJ.. Nu står jeg pr 1. dec uden arbejde, uden penge, hevet mine børn ud af pasningsordning og skal så se til mens min mand må slide for at få vores hverdag til at hænge sammen.. Hvor synes jeg bare alt er noget røv og nøgler lige nu... Jeg har nu 3 uger til at anke sagen, men jeg orker det ikke.. For mine børn og mands skyld så skal jeg jo gøre det..men psykisk så hjælper mine depressionspiller sgu ikke lige i øjeblikket... Jeg aner ikke mine levende råd.. hvor starter man?? kan det betale sig at kæmpe mod kommunen? Hvor mange år skal jeg trækkes gennem systemet?? jeg synes nu at 6 år er længe og det har ødelagt min psyke..Hvad fanden skal jeg lære mine børn om udholdenhed, når jeg kan stå og hyle over opvasken.!!. har en fantastisk mand, som tager det stille og roligt, han mener nu at vi bare skal tage det roligt, så går det nok... :-) Ja tak, det er også skønt, men jeg vil så gerne have ro på min sjæl..får man det nogensinde??
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 21:22   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hunden Se meddelelser
hevet mine børn ud af pasningsordning
Har du undersøgt om i kan få økonomisk friplads?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 23:05   #24
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hunden

Du skal lige have et par trøste-

Da din praktik (på revalideringsydelse) ikke har kunnet bringe dig op i tid,

må tiden da snart være inde til at søge om en førtidspension efter §17 på det foreliggende grundlag.

Hvis dette er en mulighed skal du søge om aktindsigt, så du ved hvilke papier kommunen har på dig.

Eller kan de ærede medlemmer her på siden komme med bedre løsningsforslag ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 23:15   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Da din praktik (på revalideringsydelse) ikke har kunnet bringe dig op i tid,

må tiden da snart være inde til at søge om en førtidspension efter §17 på det foreliggende grundlag.

Hvis dette er en mulighed skal du søge om aktindsigt, så du ved hvilke papier kommunen har på dig.

Eller kan de ærede medlemmer her på siden komme med bedre løsningsforslag ?
Eftersom hunden ikke får nogen ydelse pt kan der ihvertfald ikke ske noget ved at søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Så vidt jeg kan se har hunden ikke skrevet hvor mange timer hun kan klare at arbejde, måske det er fleks der skal stiles imod.

Men ofte kan en §17 sparke gang i tingene.
Spørgsmålet er så, om det skal være en §17, på det foreliggende, eller bare en §17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 01:38   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sørg for at optage fremtidige samtaler med sagsbehandler.

Dermed har du dokumentation, for feks sagsbehandler der udtaler sig om urealistisk revalideringsplan!

Det er vel for hulen sagsbehandlers ansvar at rette vejledning gives.

Evt du kan optage næste samtale, og udspørge om, hvad hun mente om den udtagelse, og hvad du burde have gjordt. Dette medtager du i klagesagen, hvis du får sagsbehandler til at komme med en tilsvarende udtagelse.

Ellers bør du klage, evt også over manglende vejledning oa.
Iøvrigt mener jeg ikke at man bare kan fratage revalideringsydelse, uden at stille andet istedet?
(andre der ved mere om dette)?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 06:40   #27
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
revaliderings bestemmelserne er mere klare og enkle end sp loven.

Følges revalideringsplanen ikke standses ydelsen.

Står selv i samme situation pga en dårlig jobplan.

Jeg har ledt grundigt efter om retsikkerhedslovens § 7a ikke galdt i denne forbindelse men ikke fundet noget entydigt.

Jeg ville dog mene man havde ligesåmeget ret til 2 ugers varsel inden ydelses stop og stillingtagen til om andre foranstaltninger kunne være berettiget.

Har også ledt i ankestyrelsens principafgørelser.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 06:53   #28
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
P S

Efter at have fået aktindsigt, kan jeg se at umiddelbart før revalideringen starter matches man til gr 1 dvs tilbagevenden til arbejdsmarkedet er nært forestående.
I princippet holder man så op med at være sygemeldt med mindre man kan opfylde kriterier for at få genoptaget sygedagpenge. Bla dagpengeret og hvis sp er faldet for varighed, at man også opfylder kriterier for forlængelses muligheder.

Muligvis også hvis man bliver syg af noget andet end det der gav revalidering og at man stadig har dagpengeret.

Efter hvad jeg har erfaret skal man passe på med revalidering hvis man går efter flex. Medmindre der er tale om revalidering til flex eller der ligger en aftale om reva mhp at øge i tid og som en anden skrev tidligere, ligger en plan for hvis det ikke lykkes.

I
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:51   #29
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
så fik jeg svar på min ansøgning om flexjob.. NEJ!.. Tak for det Aalborg kommune.! Min private socialrådgiver mener at det er forkert og jeg skal anke sagen.. Orker jeg?.. faktisk ikke, men jeg har stadig 3 børn som skal forsørges..hvilket manden står for nu.. Det slider meget på familien.. hader vores system.. Det er umenneskelig og tortur at være i systemet. Politikerne og kommunen burde skamme sig over ders måde at få folk ned med nakken.. Hvis man ikke er syg nok, så bliver man det. De driver en helt derud, hvor man opgiver og selv forlader systemet, så slipper de for en.. Kan slet ikke udtrykke min frustration og vrede! Man burde melde dem til menneskehedsdomstolen for psykisk tortur ! Det er vildt svært at tænke positivt og komme videre i livet..videre med hvad? Føler ens uddannelser, kurser livserfaringer er spildt..hvis jeg bliver kørt ned af en bil, kan jeg ikke få erstatning, da jeg har papirer på jeg er syg, men ikke syg i følge kommunen..Hvorfor er jeg her? Er mit nummer trukket? thats that? Har mest ondt af skatteborgerne.. i tror i er sikret i gennem jeres skat.. bliv aldrig syge.. i bliver slemt klogere.. der er ingen hjælp...
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 10:04   #30
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
Hvis man ikke er syg nok, så bliver man det. De driver en helt derud, hvor man opgive

Kan kun give dig ret.....fatter ikke at de umenneskelige mennesker der "arbejder" med/mod os kan sove rolig om natten!!!!
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp hvad gør jeg? sussie63 Alt det andet 2 22-05-2013 18:34
Hjælp hvad gør jeg nu???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-03-2013 16:58
Hjælp, hvad skal jeg nu?! PutteHundested Alt det andet 31 21-08-2011 18:51
Hvad kan jeg få af hjælp? Tullepigen90 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 20-08-2010 14:20
hjælp hvad gør jeg ??? bullermus Dit og Dat 8 20-10-2008 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension