K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2011, 13:34   #41
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Undskyld ekseleven... men alle dine svar er gennemsyret af had til HKI..

Hvordan dælen kan du tillade dig at skyde alt hvad jeg skriver ned med et "klag til jobcenterchefen" - "eller gå på TV" osv osv

Hendes uger på HKI var en rigtig god oplevelse - hun følte sig ikke spor ydmyget!!!

Og inden du starter med at skrive hak hak hak til det jeg skriver, så får du også lige at vide at hun har en høj uddannelse.. har været leder for mange og har stået med beslutninger, hvor det gjalt liv eller død....

Og jeg har ikke skrevet noget med skumtårne eller spaghetti-bygning - så skal du kommentere mit indlæg, så forhold dig til det jeg skriver.. lad være med at lade dit had til HKI stå i vejen for den intelligens du er udstyret med!!
Jeg påstår ikk du har skrevet noget om skum-fiduser og spaghetti-tårne.
Det er mig som sammenligner det at lave collage med at bygge spaghetti-tårne.

Hvis jeg var en person med høj uddannelse som havde været leder for mange og havde stået med beslutninger, hvor det gjalt liv eller død vil jeg se det som den totale ydmygelse hvis jeg blev sat til at lave collage i en arbejds-prøvning.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 14:13   #42
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Jeg påstår ikk du har skrevet noget om skum-fiduser og spaghetti-tårne.
Det er mig som sammenligner det at lave collage med at bygge spaghetti-tårne.

Hvis jeg var en person med høj uddannelse som havde været leder for mange og havde stået med beslutninger, hvor det gjalt liv eller død vil jeg se det som den totale ydmygelse hvis jeg blev sat til at lave collage i en arbejds-prøvning.


Ekseleven
Jepsen.. jeg var klar over at dit svar ville blive, det du skrev....

Jeg lukke ned for indlæg herfra... for det er svært at tale med en, som har sådan en forkvaklet/ensporet tankegang som dig..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 14:35   #43
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hm - rigtig arbejde. Tråden her indledes med et indlæg hvor rigtig arbejde udført i et afklaringsforløb i køkkenet på HKI beskrives - og det er forkert ifølge trådstarter, for så skulle man have fuld løn for rigtig arbejde og ikke sygedagpenge, revalidering eller KH. Jeg mangler stadigvæk svar på hvad man skal sætte i stedet for, hvis man kun kan arbejde 2-3 timer med 30% arbejdsevne. Trådstarter må jo have et bud på, hvordan systemet så skal være og hvad folk skal leve af imens de bliver afklaret - man kan jo ikke få fuld løn og samtidig sygedagpenge/KH.

Man skal passe på ikke at blande aktivering af totalt raske arbejdsløshedsdagpengemodtager og så syge`s aktivering og afklaring sammen. Skumfidus og spaghetti var raske dagpengemodtagers aktivering, og klart det er pløkåndssvagt at sætte raske mennesker til dèt, men det er lige så tåbeligt at sende folk ud, gang på gang, i aktivering i reelt arbejde - man har f.eks begrebet 4 ugers slaver. Det er folk på dagpenge i deres andet år, som SKAL være aktiveret konstant - enten ved aktiv jobsøgning ala 2oo job på jobnet og flere tusinde på kursus (privat aktør) eller hvis kommunen klarer den selv så sidder folk på selve jobcentret eller i bygninger de har lejet (til formålet). Heldigvis, endnu da, så er det stadigvæk fagforeningerne der f.eks bedømmer om folk står til rådighed. Men kommunerne vil meget gerne have dèn ret, da de jo udbetaler understøttelsen og formentlig gerne vil sanktionere lige så hårdt som de gør over for KH`ere - en enorm besparelse, får de magt som de har agt.

Om folk skal sidde på jobsøgningskursus for 8` gang og søge de samme 200 job på jobnet og være 5 mand om èn pc, eller om de laver skumfidus og spaghetti kommer ud på èt - sagt med lidt humor er det nok sjovere og mere udfordrende at bygge et tårn. Aktivers SKAL folk, sådan er systemet bygget op - manden min, er for 6´ gang aktiveret som 4 ugers slave på en skole, ikke den samme ganske vist, kommunen er stor så der er et par skoler han mangler endnu. Billigt for kommunen, ud med folk i 4 uger og vi sparer skolepedelmedhjælperne væk.

Særligt til Lunasdatter.

Man skal nok selv have været i et forløb som du beskriver din venindes - der er vitterlig så dårlige mennesker, fysisk som psykisk, det bare ikke går at smække ud på en rigtig arbejdsplads hvor tonen kan være rå eller støjen for voldsom, eller tåler man ikke mennesker tæt på, eller ikke kan sige fra - plus mange andre eksempler.

Håber din veninde fik sin fleks eller pension.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 15:18   #44
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Til Ingrid...

Citat:
Særligt til Lunasdatter.

Man skal nok selv have været i et forløb som du beskriver din venindes - der er vitterlig så dårlige mennesker, fysisk som psykisk, det bare ikke går at smække ud på en rigtig arbejdsplads hvor tonen kan være rå eller støjen for voldsom, eller tåler man ikke mennesker tæt på, eller ikke kan sige fra - plus mange andre eksempler.

Håber din veninde fik sin fleks eller pension.
Hun er fysisk syg - har et gigt skrog .. og derfor så var de uger hun var derude rigtig gode.. alle hendes skånehensyn blev tilgodeset...

Og hun nød især de uger med Photoshop - vi begge laver scrapbooking både i Photoshop og i Paint Shop Pro...

Hun fik sin førtidspension.. der gik ikke mere end et par uger fra hun havde skrevet uder på ressourceprofilen til hun fik besked om at den var hjemme... Netop pga hun var afprøvet i de forskellige ting.. så hendes arbejdsevne var nedsat til det ubetydelige i alle erhverv..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 15:39   #45
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jepsen.. jeg var klar over at dit svar ville blive, det du skrev....

Jeg lukke ned for indlæg herfra... for det er svært at tale med en, som har sådan en forkvaklet/ensporet tankegang som dig..
Genkender mønsteret - og det er dårlig stil selvom man er uenig
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 21:15   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Samme historie som med collagen.
Hvad bliver egentlig afklaret og søger firmaerne personale der kan lave sjove billeder med Photoshop?
Hvordan bedømmer man om folk er gode nok til at bruge Photoshop?
Er udtalelsen skrevet af en person med uddannelse inden for grafisk område?
Uanset om det er collage eller photoshop, så vil de f.eks. kunne vurdere om, borgeren kan koncentrere sig, om finmotorikken er i orden og sikkert meget mere, som jeg ikke lige kan sætte ord på.

Min sidste afprøvning foregik i en rigtig virksomhed, på et tidspunkt skulle jeg lave noget på pc, jeg skulle flytte noget fra et sted til et andet, og den dag i dag kan jeg ikke forklare hvad det var jeg lavede, men jeg fulgte den trin-for-trin-vejledning, som min kontaktperson havde lavet til mig.

De ting der skulle flyttes, på pc'en, havde jeg stående på en liste, og hver gang jeg havde gjort en opgave færdig satte jeg et tjek-tegn, for jeg ved, at min hukommelse svigter.
Den sidste dag begyndte jeg, at forstå lidt af hvad det egentlig var jeg lavede, og jeg kunne finde ud af det uden at skulle bede om hjælp.

Ha, da jeg var færdig kunne jeg se, at jeg havde kopieret nogle af tingene 2 gange.

Og sådan ville det sikkert også have været hvis jeg var blevet sat til, at bruge photoshop.

Så jo, man kan vurdere meget ved, at sætte folk til, at lave noget, tilsyneladende, helt åndssvagt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 11:24   #47
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Uanset om det er collage eller photoshop, så vil de f.eks. kunne vurdere om, borgeren kan koncentrere sig, om finmotorikken er i orden og sikkert meget mere, som jeg ikke lige kan sætte ord på.
Hvis man kan vurdere folks arbejds-evne ud fra hvor gode de er til at ’arbejde’ med collage eller Photoshop så kan man vel osse lade folk prøve kræfter med papmache og bygge hus af legoklodser.

Så behøver vi slet ikk at sende syge til jobfirmaer for at blive arbejds-prøvet. De kan i stedet blive sendt til en børnehave og prøves af om de har evner som børn på 5 år.

Hvis voksne mennesker bliver sendt til et jobfirma for at ’arbejde’ med collage eller Photoshop så er forklaringen meget enkel: De skal opbevares i aktiverings-karusselen – ikk spor andet.

En ekstrem nedværdigende behandling af svage mennesker.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 20:43   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
ekseleven, hvis nu du prøvede, at lægge din negative holdning til HKI lidt til side, så kunne det være, at det kunne komme en fornuftig debat ud af det her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hvis voksne mennesker bliver sendt til et jobfirma for at ’arbejde’ med collage eller Photoshop så er forklaringen meget enkel: De skal opbevares i aktiverings-karusselen – ikk spor andet.
Hvis man er i en arbejdsprøvning (hos HKI eller et hvilket som helt andet sted), så har det intet med aktivering at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 21:22   #49
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Hvis man kan vurdere folks arbejds-evne ud fra hvor gode de er til at ’arbejde’ med collage eller Photoshop så kan man vel osse lade folk prøve kræfter med papmache og bygge hus af legoklodser.

Så behøver vi slet ikk at sende syge til jobfirmaer for at blive arbejds-prøvet. De kan i stedet blive sendt til en børnehave og prøves af om de har evner som børn på 5 år.

Hvis voksne mennesker bliver sendt til et jobfirma for at ’arbejde’ med collage eller Photoshop så er forklaringen meget enkel: De skal opbevares i aktiverings-karusselen – ikk spor andet.

En ekstrem nedværdigende behandling af svage mennesker.


Ekseleven
Hvad nu man IKKE kan arbejde i en børnehave??? Du er vel klar over, at ikke alle syge kan klare at være i en børnehave med 50 børn, som løber rundt og larmer helt vildt.. Der er sandelig forskel på de forskellige steder. Kender du selv til de menneskers baggrunde for overhovedet at skal være på et arbejdsprøvningssted hos privat aktør? Der må vel være en særlig grund til, de ikke kan arbejde et andet sted såsom i en børnehave??

Det handler ikke om, hvor gode de er til det ene og det andet. Det handler udelukkende om, hvordan deres arbejdsevne er, altså hvor meget de kan holde til at arbejde i det hele taget. Hvis folk har LYST til at eksperimentere med photoshop, så er det vel fint? (og ok hvis du ikke ville synes om det). De er der til afklaring for deres nedsatte funktionsnedsættelse - og det har ikke noget med at blive sendt ud i aktivering, fordi man er ledig....

Det er bedre overhovedet at lave noget og være sammen med andre mennesker end at sidde foran en skærm i et hjem alene og brokke sig i et forum.

Prøv lige at lægge din vreden omkring HKI på hylden...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 12:54   #50
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Når folk taler om aktiverings-karrusellen eller aktiverings-møllen er det fordi de bruger noget som kaldes billed-sprog.
Begreberne dækker over at folk i aktivering/arbejds-prøvning bliver sendt videre til et nyt forløb så snart det de er i gang med afslutter.

Håber at du nu forstår hvad ordene betyder.


Til curls
Man må sandelig godt arbejde i en børne-have.
Som du selv skriver ”er det ikke alle syge kan klare at være i en børnehave med 50 børn, som løber rundt og larmer helt vildt”. Men man finder først ud af om de kan klare det når de arbejds-prøves i en børne-have med 50 larmende børn. Ikk ved at lege med collage og Photoshop i et jobfirma.

Jeg kender udmærket til de menneskers baggrund da jeg selv har været igennem en revalidering på grund af mine helbreds-problemer. Det var endda på HKI jeg fik uddannelse på revalidering.
Dengang blev man heldigvis ikk behandlet som evne-svag der skulle lege med collage eller legoklodser.

Din kommentar til at jeg ’brokker’ mig over jobfirmaet HKI står helt for din egen regning curls.
Hvis du går ind på hjemmesiden http://www.dagpengeland.dk/ eller på Google søger efter ’jobfirmaer’ så kan du se at jeg ikk er den eneste som brokker sig over jobfirmaerne.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Avis: Skandalen i jobfirmaet HKI ekseleven Politik og Samfund 11 03-09-2012 12:10
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Ida Auken besøgte jobfirmaet HKI ekseleven Politik og Samfund 12 02-12-2011 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension