K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2009, 19:32   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej til jer derude.

Har i dag fået brev fra sagsbehandler.
Kommunen forlænger mine sygedagpenge til 24-8-09 p.g.a. jeg ikke er blevet partshørt.

Så skriver kommunen atter, da det ikke er muligt at afklare din arbejdsevne inden for de 26 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden. Ved denne vurdering har vi lagt vægt på du er ved at genoptræne knæ indtil september 2009.(jeg slutter ved udgangen af august). Du skal efterfølgende i et dagbehandlingstilbud i 4 - 6 mdr ( det har jeg skrevet til dem det er 2 - 4 mdr.og at det ikke er muligt at iværksætte arbejdsprøvning i behandlingsperioden. Derved er det heller ikke muligt at afklare mulighederne for flexjob eller førtidspension. Du er ikke under eller venter på behandling, der ud fra en lægelig vurdering skønnes , at du vil blive i stand til at genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet varighedsbegrænsningens indtræden.Er sat fra kat. 3 til 2.
Anker selvfølgelig denne afgørelse men, hvordan gør jeg det.
Kommunen skal have anken senest 18-8-09.
P.S. Fagforening er inde i billed men min kontaktperson har desværre ferie.
Modsiger de ikke selv selv??? Du ER da under behandling... lige nu OG du skal også på dagbehandlingstilbud! Eller mener de, at du ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, når de skriver "Du er ikke under eller venter på behandling, der ud fra en lægelig vurdering skønnes , at du vil blive i stand til at genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet varighedsbegrænsningens indtræden." Jeg mener ellers, at de IKKE PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT kan VURDERE overhovedet, om du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet eller ej - netop fordi du er under behandling/genoptræning netop nu.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 19:38   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
ikke er muligt at afklare din arbejdsevne inden for de 26 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
Hvis det efter anke ikke er muligt at forlænge sygedagpenge, så overgår du til forrrevalidering, hvor man arbejdsprøver og ser, hvad du så kan.

Det er samme ydelse, som du kommer fra... altså sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 21:08   #23
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Tak for jeres hurtige svar.
Det er rigtigt som du skriver Curls, de modsiger sig selv. Men hvordan forklarer man dem lige det, for i følge dem, skal jeg når mine sygedagp. og er færdigbehandlet i dagtilbud overgå til beskæftigelsesafd, uden indtægt, da jeg ikke kan få kontanthjælp pga. ægtemands indtægt.

Til dig Zuza
Vil jeg lige skrive kommune skriver det skønnes ikke overvejende sandsynligt, at der vil blive iværksat revalidering, der kan hjælpe dig tilbage på normale vilkår på det ordinære arbejdsmarked. ( Er tidligere blevet revalideret i 2,5 år, ved ikke om det har noget med det, at gøre ) Eller er det fordi de ser det som usansynligt at jeg i det hele taget kommer på arbejdsmarked i fleksjob.
Ja jeg ved det ikke.
Så lige nu er det som at finde en nål i en høstak.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 07:17   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Tak for jeres hurtige svar.
Det er rigtigt som du skriver Curls, de modsiger sig selv. Men hvordan forklarer man dem lige det, for i følge dem, skal jeg når mine sygedagp. og er færdigbehandlet i dagtilbud overgå til beskæftigelsesafd, uden indtægt, da jeg ikke kan få kontanthjælp pga. ægtemands indtægt.
Skal nok prøve at hjælpe dig. Skriver til dig over privat herfra K10, da jeg er nødt til at få svar på nogle spørgsmål, før jeg kan hjælpe dig videre og lave en udkast...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 12:59   #25
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Curls

Hej Curls.
Jeg ved simpelhen ikke hvad der er sket, men har sendt besked til dig.
Hvordan sender man privat. Så må jeg finde ud af, hvor feglen ligger.
Futtefreja
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 13:30   #26
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej Curls.
Jeg ved simpelhen ikke hvad der er sket, men har sendt besked til dig.
Hvordan sender man privat. Så må jeg finde ud af, hvor feglen ligger.
Futtefreja
Hej har fået din private besked, tror du har fundet ud af hvordan...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2009, 13:30   #27
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Curls.
Har sendt privat svar til dig.
Futtefreja
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 17:22   #28
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Futtefreja

Jeg håber du er kommet videre i din sag, men ellers håber jeg du
skriver igen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 22:01   #29
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Tanja

I øjeblikket bliver der arbejdet med en parshøring, der skal afleveres lige om
lidt.
Men fremtiden er på nuværende meget uvis.
Tak for din omsorg.
Kærlig hilsen futtefreja
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 19:09   #30
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Ophør af sygedagpeng.

Hej .

Har i dag talt med kommunen vedrørende min partshøring. Fik at vide mine sygedagpenge ikke blev forlænget og den ville blive sendt til beskæftigelsesnævnet Skal lige have det på skrift, så jeg kan anke denne, og se hvad de bruger som begrundelse.
Sagen vil tage mellem 1/2 - 3/4 år i beskæftigelsesnævnet
Hvad f..... har de tænkt sig, hvad gør man Kan ikke få kontanthjælp.
Skal en hel familie gå ned med flaget, fordi jeg er syg
Ved ikke liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige, hvad vi gøre da det hele virker håbløst lige nu.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension