K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 17:55   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Flextrafik

Kære alle på K10.
Vi har før fået hjælp her på siden og nu er vi her igen.

Det drejer sig om min mand, som fik en blodprop i hjernen den 15/7-11.

Han blev godkendt til pension pr. 1/9-12.

Kommunen havde opgivet hans genoptræning i foråret 2012, men siden har vi via hjernesagen fundet ud af at han har ret til både privat fysioterapi samt ridefysioterapi.
Desuden er han godkendt til 8 ugers genoptræning på vejlefjord neurocenter, hvor han skal op i november.

Jeg har idag- på min mands vegne- ringet til kommunen for at spørge om proceduren i at søge flextrafik men fik at vide -af en arrogant dame- at han ikke var berettiget fordi han ikke havde et gang-hjælpemiddel.
Jeg spurgte om ikke hans kognitive problemer havde noget at sige, da han ikke kan færdes selv med offentlig trafik, men det har det ikke.

Siden har jeg fundet ud af at man ikke må bruge flextrafik i forbindelse med træning eller genoptræning, men kun til private formål.

Men er der nogen af jer som kender reglerne for at kunne modtage flextrafik (fredericia kommune)?

Hjernesagen og hjerneskadens socialrådgivere har efterårsferie nu og derfor kan jeg ikke kontakte dem.

Men min mand har brug for transport når han skal til vejlefjord først i november.
Ligeledes har han brug for transport til den handikapridning som kommunen har bevillget ham, da jeg ikke har mulighed for at køre ham hver gang.

Vi orker næsten ikke at kæmpe med systemet og håber at nogen kan hjælpe med nogle paragraffer, for så bliver det trods alt lidt nemmere når vi skal gå videre.

Han har en hjemmevejleder men hun ved ikke rigtig noget om emnet.
Han har netop fået en ny socialrådgiver fra voksenteamet, men han aner heller intet og har direkte sagt at han ikke vil gå ind og undersøge videre når visitationen har sagt at min mand ikke er berettiget.
Jeg har intet af dette på skrift, for det var jo bare en forespørgsel. Jeg har ingen mail på hans nye sagsbehandler.

M.K.H. os fra fredericia
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 20:31   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her kan du læse om flex-trafik: http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/F...ages/flex.aspx

Prøv bl.a. at læse om kommunal-visiteret kørsel, ude til venstre.

Ellers synes jeg, at du skal sende en mail til kommunens hoved-mail med dine spørgsmål, så er det op til dem selv, at finde den rette medarbejder til at svare dig, og du bør få et skriftligt svar.

Den med, at din mand ikke kan benytte flex-trafik fordi han ikke har et gang-hjælpemiddel lyder lidt mystisk i mine ører.

For nogle få år siden fik min mor afslag på en el-scooter og de henviste bl.a. til, at hun kunne benytte flex-trafik og min mor har ikke nogle gang-hjælpemidler.
Efter en anke fik min mor sit køretøj.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 04:52   #3
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hej Vovse.
Det er ikke de samme regler som gælder hos os. Her i området bruger de sydtrafik.
Men jeg har tænkt mig at arbejde videre i sagen på en eller anden måde.

For hvis selve flextrafikken ikke må bruges til at køre til behandling, så må der da være en anden mulighed for at køre min mand til behandling.
Håber bare der er nogen som kender systemet bedre end jeg.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 07:17   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
For hvis selve flextrafikken ikke må bruges til at køre til behandling, så må der da være en anden mulighed for at køre min mand til behandling.
Håber bare der er nogen som kender systemet bedre end jeg.
Måske det der kommune visiteret kørsel?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 07:54   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
flextrafik må ikke køre, hvis det er til læge eller sygehus, men de må gerne køre hvis det er tandlæge, kiropraktor, fysioterapi osv. og så hvis du skal ud og handle, men bare ikke dagligvarer, men hvis det er tøj osv. er det ok.

Da jeg blev visiteret skulle de vide om jeg kunne tage offentlig transport og så skulle lidelsen være varig dvs. i deres verden, den skulle vare over 1 år
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 08:17   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte behandlingsstedet, de kender sikkert alle mulighederne.....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 15:55   #7
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Til de kommunale behandlinger bruger vi jo brand og redning til de borgere, der ikke selv kan transportere sig grundet fysiske eller kognitive vanskeligheder. Jeg ville nok - som allerede foreslået - snakke med hhv VejleFjord og ridefyssen, hvad der er af muligheder for transport.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 01:02   #8
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
transport

Jeg har fundet et sted på nettet hvor der står at fredericia kommune IKKE bevillger transport til vedligeholdestræning.

Altså hvis min mand ikke havde mig og vores bil, kunne han ikke gå til ridefys.

Men vi afventer og snakker med vejlefjord i næste uge hvor han skal starte deroppe. Tror ikke der er så meget at gøre.

Men det er lidt grotesk at han ikke ville kunne komme til vejlefjord hvis ikke jeg kunne køre- det er jo en sygehusindlæggelse.

Øv hvor er det træls at reglerne er så besværlige.

Tak for jeres indlæg :-)
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 11:04   #9
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, det er rigtig trælst, at det er så bøvlet .
Jeg var af sb og ergoterapeut blevet anbefalet at søge flekstrafik, men da jeg så, at det ikke gælder til behandling, tænkte jeg det kunne være lige meget.
I morgen starter jeg i et længere forløb, der ligger ca 40 km fra mit hjem. Jeg har store problemer med at finde ud af, hvordan jeg fremadrettet skal transporteres til og fra. Kan ikke køre selv og heller ikke tage offentlige transportmidler. Min mand tager fri fra arbejde i morgen for at køre mig, men det er bare ikke holdbart i længden, så håber inderligt, at jeg finder en løsning. Havde nok i min naivitet regnet med, at der var hjælp fra det offentlige, men ser ikke sådan ud
Håber I finder en løsning!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 11:20   #10
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Nej det er der desværre ikke.
Man kan købe et kørsels abbonement hos falck, men de har lavet nye regler
og jeg synes der stod at man ikke måtte være syg når man oprettede abbonementet.

Og så koster det 2500 for maks 12 ture. Og så er man jo ligevidt, for det er jo kun til 6 gange træning.

Godtnok kan man så få psykologhjælp og sådan noget indbefattet i abb
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension