K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2012, 21:05   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kommunerne er ikke vore fjender. Kommunerne er samfundet og dermed os alle.
Det kan nogle gange være lidt svært at få øje på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 21:18   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kommunerne er ikke vore fjender. Kommunerne er samfundet og dermed os alle.
Hvad i Hede Hule H...... mener du med det ?

De fleste mennesker har en arbejdsgiver relateret pension, nogle er bare så uheldige, at deres pensionskasse IKKE har tænkt sig om, da de satte betingelserne.
Det har man så udnyttet i kommunalt regi i forhold til folk på kontanthjælp.
Det er bare ikke i orden !
Folk straffes for, at de har været på kontanthjælp, langt ind i alderdommen
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 14:14   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg er udsat for det samme krav, - men jeg har ikke fundet ud af, hvordan jeg skal overskue, hvorfra jeg skal skaffe dokumentationen.
De gav mig ekstra frist til imorgen, men ingen råd om, hvad jeg skulle og hvor, og først nu, i kraft af denne tråd har jeg forstået hvad jeg skal skaffe.
Selvfølgelig kan de ikke kontaktes efter 13, - og selvfølgelig har jeg haft travlt med jurister og skriverier netop i Ydelsesservices åbne tid ((
Nu har jeg bedt SKAT om at sende dokumentation på min studiegæld...76.300!!! Den var ellers betalt ned til ca. 30.000 da jeg ikke kunne afdrage mere fordi kravene til det månedlige afdrag steg, og mine penge skrumpede.
En kopi af min bankgæld skal de vel også have....

Sidst redigeret af mukke; 04-10-2012 kl. 14:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 14:42   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kommunerne er ikke vore fjender. Kommunerne er samfundet og dermed os alle.
Meget muligt kommunen ikke er fjender, men de er så afgjort heller ikke venner.

Og hvis de kun kan dreje på de håndtag der knækker den enkelte, i deres iver på at redde masserne, så springer jeg fra.....ALLE mennesker er noget værd og skal behandles med respekt. Og ikke blot ud fra lovgivning og hjemmestrikkede teser. Og med ussel mammon for øje.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 18:27   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
hmmm, - man kan se bort fra 50.000....det må vel betyde, at jeg kan beholde 50000 og "aflevere" 42.000.... mon ikke?
Dokumentationen er skaffet, - Puha!.... men, jeg får den tanke, at de måske tvinger mig til at afstå fra alle 92000 fordi det er over 50000??? Det ku lige passe.
Jeg går ud fra, at de pludselig har så helvedes travlt fordi jeg skal til at gennemgå revalidering. Så kan pensionen nemlig ikke røres.
Umuligt at beskrive mine følelser.

Sidst redigeret af mukke; 04-10-2012 kl. 18:30.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 23:19   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
hmmm, - man kan se bort fra 50.000....det må vel betyde, at jeg kan beholde 50000 og "aflevere" 42.000.... Mon ikke?
Dokumentationen er skaffet, - puha!.... Men, jeg får den tanke, at de måske tvinger mig til at afstå fra alle 92000 fordi det er over 50000??? Det ku lige passe.
Jeg går ud fra, at de pludselig har så helvedes travlt fordi jeg skal til at gennemgå revalidering. Så kan pensionen nemlig ikke røres.
Umuligt at beskrive mine følelser.
så træk da tiden alt det du kan hvis du er ude af kontanthjælp om en måned eller lign
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 23:36   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så godt går det nok ikke.
Lige nu kæmper jeg for at få lov til at bruge min reva på at skaffe mig erhvervsmuligheder, istedet for bare at være et år på bevidstløs virksomhedspraktik (59 år, skånebehov, mangeårigt arbejdsløs, ufaglært, - ik godt).
Alene at finde en praktik kan jo tage år og dag, da loven siger, at virksomheden skal stille ansættelse i udsigt, - og hvor finder man lige en, der vil det?
Nej, kommunens mål er ikke at få mig i arbejde, men at gå efter reglerne, så de selv har ryggen fri og fortsat kan forhale min sag, som de har gjort i årevis. Nu skal jeg også mejes ned økonomisk.

Næ, jeg har sendt dokumentation på både indestående og stats- og bankgæld afsted og er parat til at aktivere ombudsmanden, - og så vil jeg gå til retshjælpen og bede om at få min sag trævlet op.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 23:21   #18
Menneskebarnet
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 18
Styrke: 15
Menneskebarnet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
hmmm, - man kan se bort fra 50.000....det må vel betyde, at jeg kan beholde 50000 og "aflevere" 42.000.... mon ikke?
Dokumentationen er skaffet, - Puha!.... men, jeg får den tanke, at de måske tvinger mig til at afstå fra alle 92000 fordi det er over 50000??? Det ku lige passe.
Jeg går ud fra, at de pludselig har så helvedes travlt fordi jeg skal til at gennemgå revalidering. Så kan pensionen nemlig ikke røres.
Umuligt at beskrive mine følelser.
Kære Mukke

Ydelsesservice København har afgjort, at jeg minimum skal hæve pensionsopsparingen minus de 50.000 og bedt mig sende min 'beslutning' om hvor meget jeg ønsker at hæve.

Jeg vil lige høre dig, om de helt af sig selv bad om dokumentation for gæld? Det gjorde de ikke i mit tilfælde. Jeg måtte selv gøre opmærksom på mine kreditorer.
Menneskebarnet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 10:54   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ne, de bad bare om så megen dokumentation for indestående og skatteforhold m.m. inden en bestemt dato, - så de fik det hele, - studie-gæld, bankgæld og det hele. Studiegælden er overgået til SKAT.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsopsparing ? Humlebi07 Spørgsmål ang fleksjob 12 04-02-2013 14:19
Boligstøtte og udbetaling af pensionsopsparing Perlen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-02-2012 18:36
Pensionsopsparing som fp? flora Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 07-02-2012 14:20
HJÆLP/Udbetaling af pensionsopsparing Vægten At søge førtidspension 1 06-07-2009 12:09
Pensionsopsparing Krammemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-11-2006 11:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension