K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 10:00   #11
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg prøver lige at trække sagen op.

Tilstanden er stationær og behandlingsmulighederne udtømte.

Hun må kun afprøves, hvis hun kan fortsætte behandling og træning, som er iværksat for at holde det nuværende funktionsniveau så længe som muligt. Hun er afprøvet ud fra disse anvisninger, men dog afprøvet efter reglerne.

Hun er indstillet til pension efter §18 og 20 af sagsbehandler i hendes kommune.

Pensionsteamet har givet afslag på at begynde en pensionssag med den begrundelse, at hun ikke er afprøvet nok.

Måske har jeg fundet grunden til afslaget. Når jeg får journalmateriale fra sygehus og kommune, vil jeg kunne se, om jeg har ret i min mistanke, for efter sagsbehandlerens mening er der ingen tvivl om, at kun skal have pension.

Tak for hjælpen.

Jørgine





.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:44   #12
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Pensionsteamet har givet afslag på at begynde en pensionssag med den begrundelse, at hun ikke er afprøvet nok.
.

Kommunen må ikke give afslag på at påbegynde pensionssag med den begrundelse, idet man jo efter §18 skal undersøge ALT der er at finde før man træffer en beslutning...

Jeg tænker på, om de ikke bare trækker tiden ud med vilje. Måske fordi man tænker på statestikken over tildelte pensioner for dette år.
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:52   #13
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Måske kender jeg grunden... Indenrigsministeren har sendt en erklæring ud til alle kommuner om, at de helst skal undgå at give folk flex og pension i 2010.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 14:58   #14
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg ved ikke, hvad den reelle grund er. Kan kun forholde mig til teksten på afslaget, og det er, at hun ikke er nok afklaret. De bruger nogen fantastiske ord, men meningen er der ikke tvivl om.

Som jeg tidligere skrev, har jeg måske fat i noget. Skal lige have de sidste akter. De kommer nok i næste uge.

Og jo, det er vist lovligt at give afslag på at begynde en pensionssag, selv om sagsbehandleren har indstillet efter §18 og 20, og alt er gennemafprøvet efter reglerne. Der er jo mulighed for at klage.

Nu må vi se, hvad der der sker, når de sidste papirer kommer fra hendes kommune og hospital.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 19:31   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej hvor må det være dejligt for jeres venner og veninder og have sådan nogle som jer som bisiddere. I har jo været der før og kender systemet. Jeg skal selv have en veninde med, men hun "tror" jo stadig på systemet og kan ikke forstå hvad problemet er i min sag for at jeg bare får pension.

Hun er slet ikke naiv eller for åben mundet, men "andre" ved bare ikke hvordan systemet er og hvor langt de går for at vinde deres sag. Jeg ved stadig ikke om jeg er købt eller solgt, om min sagsbehandler er på min side eller ej, det er frygteligt. Jeg tror først på mit når jeg har min pension.

Det kunne være dejligt hvis K10 dannede et korps af bisiddere . Hvis der er nogle der gerne vil, så er det da ærgerligt ikke at udnytte hjælpen og kompetencen på det område. Faktisk da jeg tænkte på at få min veninde med i min sag igen, tænkte jeg også på dig Helene, for jeg ved at du tidligere har været bisidder og jeg tænkte, du har været der hvor græsset ikke gror og ved hvad det handler om.

Nu tager jeg min veninde med, men trækker det ud kunne det være rart med en fra K10

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 21:18   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser

Og jo, det er vist lovligt at give afslag på at begynde en pensionssag, selv om sagsbehandleren har indstillet efter §18 og 20, og alt er gennemafprøvet efter reglerne. Der er jo mulighed for at klage.
Du har vistnok ret i, at de kan give afslag på at starte en pensionssag, men dette afslag kan du ikke klage over.
Men du kan søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så skal de starte en pensionssag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 23:25   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, man kan/skal klage videre til statsforvaltningen!

Det bør I, selvsagt, men det er ingen hindring, at be/ansøge efter §17, NU!

Det minder om Hillerøds fremgangsmåde, at besvare/give afslag på. Uden begrundelse.

Man kan ikke mene at borger ikke er nok afklaret, uden at begrunde hvorfor, og hvad der måtte mangle.
Men dette smuthul, har Hillerød brugt i årevis.

Håber I klager, da dette hul bør lukkes, og det svineri ophører, men manglende argumenter, som så efterlades hos sagsbehandler, som jo mener at sagen er dækkende.

Jeg ville klage ovar, at sagsbehandler HAR INDSTILLET efter §18!
Stil spørgsmålstegn ved, om sagsbehandlers skrevne ord ikke er gældende, og hvor det står!( i klagen).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 23:43   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Jørgine

Du skal selvfølgelig få kommunen til at give et skriftligt tilsagn om, at den står inde for hvilken af de behandlinger og den træning der IKKE er nødvendig at få/lave i den tid arbejdsprøvningen tager

Mit princip: Giv kommuner alt ansvaret, og få det endelig på skrift(ellers er det intet værd).
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 10:26   #19
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Multe.

Ja, men kommunen har afprøvet hende fuldstændigt efter bogen i forhold til de lægepapirer, der ligger i hendes sag.

Derefter har sagsbehandleren indstillet til pension efter §18 og 20.

Pensionsteamet afviser at påbegynde en pensionssag, fordi de vurderer, at hun ikke er nok afprøvet. Sagsbehandleren er rystet. Jeg ved ikke, hvor "gammel" hun er i faget, for hun lyder meget ung.

Nu har jeg ikke været med fra starten i sagen, men denne sagsbehandler har vist været på sagen siden oktober sidste år.

Men som tidligere skrevet, har jeg måske fundet en formulering i hendes sag, der kan misforstås, hvis man ikke også nærlæser lægepapirerne. Jeg har igen fornemmelse af, om pensionsteamet læser hele sagen igennem, eller de kun læser det, der står i indstillingen sammen med ressourceprofilen.

Tak for respons.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 07-06-2010 kl. 10:29.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:48   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
pensionsteam læser papir, som fanden læser biblen.

Enhver afgørelse, er pålagt, at det er kommunes ansvar at alt relevant dokumentation, er til stede(læst).

Kommuner(pensionsteam) misforstår, fordi de skal spare.

Enten angriber man sagen oppefra eller også bruger man en masse krudt, på pilitesser.

(strengt sagt, men jo mere tidskrævende, massefylde en sag får, jo sværer at gennemskue. Og endnu vigtigere, hvis borgeren er beskæftiget med dette, går tiden jo, heldigvis).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00
Bisidder... Kjersti Alt det andet 2 07-07-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension