K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 13:39   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Question Samlever sidestilles med ægtefolk - førtidspenionister

Regeringen fremlægger i dag, mandag, en kontanthjælpsreform, der vil sidestille personer, der lever papirløst sammen med dem, der er gift.

Eksisterer det ikke allerede vedr. førtidspensionister?
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 13:42   #2
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Jo, desværre
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 13:48   #3
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Ved du så hvorfor. Hvad er det, som har gjort forskellen?

Og hvorfor i alverden er alle på dagpenge, sygedagpenge, barseldagpenge, su ikke også omfattet af denne forsørgerpligt?

Og bare lige for at få det på det rene - jeg er modstander af den gammeldags forsøgerpligtsregel. Min modstand er kun større, for det ikke er lige for alle på offentlig forsørgelse.
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 13:54   #4
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ihogåh Se meddelelser
Ved du så hvorfor. Hvad er det, som har gjort forskellen?
For at spare penge.

Citat:
Og hvorfor i alverden er alle på dagpenge, sygedagpenge, barseldagpenge, su ikke også omfattet af denne forsørgerpligt?
Der skal jo også være noget til næste reform/regering.

Citat:
Og bare lige for at få det på det rene - jeg er modstander af den gammeldags forsøgerpligtsregel. Min modstand er kun større, for det ikke er lige for alle på offentlig forsørgelse.
Jeg tror de fleste herinde, incl. mig selv, er modstandere af det, men desværre er det ikke vores mening der tæller
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 13:59   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nu skal kommunerne til at ansætte flere stasifolk... og endnu mere overvågning...




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 14:02   #6
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Nu skal kommunerne til at ansætte flere stasifolk... og endnu mere overvågning...




...
jow jow, men det er der allerede tænkt på, "nyttejobs"
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 19:56   #7
Trunnte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 9
Styrke: 0
Trunnte er ny på vejen
Gensidig forsørgerpligt

Har været inde og læse om den nye kontantshjælpsreform og under emnet gensidig forsørgerpligt. At samlevende nu skal have gensidig forsørgerpligt på lige fod hvis man var gift. Vil dette så også betyde at samlevende vil få overført det uudnyttede skattefradrag ligesom gifte. Og hvad med arveregler, hustrubidrag mv. I dag kan man tegne et testamente, et krydslivstestamente.
Trunnte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 20:28   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er kun i kommune regi man har gensidig forsørgerpligt a la gifte. Dør den ene part, står man præcis lige så dårligt som var det en kæreste.....man kan ikke arve hinanden eller noget. Med mindre man laver nogle særlige testamenter.....hvis der er noget der hedder det, hmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 22:28   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Regeringens støtteparti Enhedslisten er røget op af stolen, efter regeringen nu bebuder, at den vil sænke selskabsskatten - og omvendt skærer i forsørgelsesgrundlaget for landets kontanthjælpsmodtagere og strammer tøjlerne for de studerende.

Derfor opfordrer partiets politiske ordfører Johanne Schmidt-Nielsen nu via Facebook til at man møder op og demonstrerer mod regeringens kurs.
http://politiken.dk/politik/ECE19078...asociale-kurs/


Der har nu været så mange såkaldte reformer af sortblå farve at der har været rig lejlighed til at trække stikket for den her regering...
Kom nu op af stolen Johanne og fjern det parlamentariske grundlag for en regering hvis eneste agenda er at gøre Løkkes beskidte arbejde...mens han sidder med en fadbamse og griner...
Eller har i også klister på stolen



.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 00:56   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Efter at have set socialdemokratiet vende på en tallerken, tror jeg sgu også enhedslisten kan finde på det.
Der sker bare noget når folk får magt - de glemmer at tænke!

Men der er jo ikke andre muligheder her i DK, så jeg må jo stemme på Enhedslisten....og så krydse fingere for, at det er klogt!

Og det er så sidste chance, ellers må jeg stemme blankt fremover.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
økonomi ftp, med samlever. Emma79 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2011 09:31
for høj samlever indtægt pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2011 18:12
pensionst med samlever på su de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-09-2010 12:46
Samlever indkomst??? ca83 Alt det andet 6 02-08-2010 11:26
Samlever indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 30-07-2010 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension