K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2013, 11:34   #21
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig skulle EL da ikke sige ja til finansloven når deres krav var at gamle skulle have krav på 2 ugentlige bade, og regeringen sagde nej til kravet...

Gad nok vide om politikere, spindoktorer og journalister nøjes med at tage bad 2 gange om ugen... nåå nej... det er jo kun nogen gamle mennesker der sidder i deres ble og driver den af på et plejehjem vi snakker om... det kan man jo slet ikke sammenligne... gamle skal vel lugte for de er jo gamle...


Det er regeringen der er banditten i det her spin og smart læsser skylden over hvor den ikke hører hjemme... og de gamle blev bare en brik i deres spin...

Det undrer mig egentligt at Pia og DF er helt tavse... partiet der er pensionisterne og de gamles sidste skanse før den etværelses uden vinduer...er der virkelig ingen støtte at hente her til 2 bade om ugen... nååå nej... de skal nok ikke fedtes ind i noget L...T

Kæmp for alt hvad du har kært... det gjorde Enhedslisten og al ære og respekt for det... det siger vel bare lidt om hvad Danmark har udviklet sig til at man ikke vil ofre 2 ugentlige bade på de gamle...




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 11:54   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Må indrømme, jeg fik lidt af et chok forleden aften, da jeg læste på nettet, at regeringen havde indgået finanslov med v&k. Tænkte bare "Åh, nej ikke igen...". Det virker helt groteskt på mig, at en finanslov med EL ene og alene faldt på, om ældre skulle have et retskrav på to ugentlige bade eller ej - for selvfølgelig skal de have det! At regering og opposition nu nærmest mobber Johanne og EL skyrker sådan set bare min mistanke om, at det var meningen regeringen (læs: Vestager), ville presse EL ud på sidelinjen igen og give dem skylden for, at det fejlede.

Næh, jeg sidder her og er SÅ glad for, at jeg ikke stemte soc.dem. til kommune- og regionsvalget. Denne gang kan jeg da se mig selv i spejlet dagen efter finanslovsforligen... Eneste malurt i bæret er nok, at EL fortsat støtter regeringen, også denne gang... Dét forstår jeg så ikke helt. Hvor mange ydmygelser vil de finde sig i...?!



Ps. Helene: god bedring!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 17:19   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Støtter og støtter....ja det kan man jo sige....

Deres problem er jo at hvis de stiller et mistillidsvotum og dermed vælter regeringen....ja så kommer alle og siger at det er EL skyld at vi skal trækkes med de blå....når de så kommer i regering....og det tyder det jo desværre på at de gør...

Så de er vel lidt som en lus imellem to negle...og kan ikke rigtig gøre noget ved at regeringen konstant vælger at gå til venstre og konservativ for at lave politik...

Men alle skal bare vide at det er regeringen Socialdemokratiet, de radikale og SF der vælger at gøre det.....de vælger frivilligt at føre blå politik....

Det er IKKE Enhedslisten der sørger for det...selvom regeringen gerne vil have det til at lyde sådan....

Men regeringen er de eneste som kan tage et valg for regeringen imellem blå og rød....

Det er totalt langt ude at man forsøger at give et parti med 12 mandater ud af 179 skylden for at regeringen har valgt igen og igen og igen at føre blå politik...

De....regeringen....socialdemokratiet, de radikale og SF bør bare melde ærligt ud....at de hellere vil føre blå politik end de vil føre rød politik...

Man høre så vanvittige undskyldninger som at de jo bør føre en bred politik hen over midten.....ØHHHHH nej det bør man vist nok ikke hvis det helt fjerner en fra ens egen politik og ideologi....

De bør vel føre den politik de er valgt ind på....og det er ikke på en blå politik...

Så de bør bare tage den på sig....regeringen....

Det at de ikke vil og det at de prøver at give alle andre skylden....ja det er jo helt hen i vejret....

De må jo mene at folk er totale idioter og at de ikke kan gennemskue deres løgne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 19:34   #24
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Jeg glæder mig til DF endelig om ikke så få år når den størrelse så de sidder med magten, DF er i mine øjne det eneste parti med en rimelig socialpolitik som man kan stole på vil bliver ført igennem også efter et valg.
Alle de andre lover hvad der passer vælgerne inden et valg og gør hvad der passer dem selv efter et valg
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 19:43   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fuldstændig enig i Web

... og vi må ikke glemme HVORFOR EL krævede de 2 famøse bad ind i Serviceloven.

Fordi, at KL og kommunerne erfaringsmæssig IKKE overholder, hverken aftaler eller lovgivning. Derfor krævede EL hvad de gjorde.

Fordi de egentlig viste, at de kender både til konsekvens og virkeligheden, helt derude ved borgerne.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 20:08   #26
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
De må jo mene at folk er totale idioter og at de ikke kan gennemskue deres løgne...

I det store hele har de jo ret langt de fleste går jo igen ned og stemmer det samme igen lige meget hvor utilfredse de har været igennem valgperioden.
Desværre er danskernes politiske hukommelse ikke længere end ekstra bladet sidste kampane imod en af siderne (Rød-Blå)
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension