K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 19:09   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Effektive timer..

Hej til alle jer venlige k10
Min arbejdsevne skal vurderes på ny
På et reva center og det er jo godt

Mit spørgsmål lyder på de såkaldte
Effektive time- betyder det at hvis jeg holder små pauser
At jeg skal selv skal sørge for at skrive dem ned og trække fra den tid jeg er der?? For de stakkels medarbejder kan da ikke, de er til møder det meste af tiden
Og virker alt for stresset
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand har lige været på et reva center. han syntes ikke han så medarbejderne ret meget.
Men fik en fin udtagelse der fra, de mente han kunne arbejde 2*45 min ugeligt og med fare for, at det ville forværre hans helbred, tro de er mere opmærksom end man lige ser, de har jo en del erfaring.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:41   #3
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Men ved du om din mand selv skulle
Skrive ned ? Og ved din mand hvordan det blev beregnet?
Tak for svar
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:43   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Hej til alle jer venlige k10
Min arbejdsevne skal vurderes på ny
På et reva center og det er jo godt

Mit spørgsmål lyder på de såkaldte
Effektive time- betyder det at hvis jeg holder små pauser
At jeg skal selv skal sørge for at skrive dem ned og trække fra den tid jeg er der?? For de stakkels medarbejder kan da ikke, de er til møder det meste af tiden
Og virker alt for stresset
At du skal revurderes igen kan gå begge veje.. Er du bedre eller dårligere..

Jeg kender kun begrebet EFFEKTIVE timer i forbindelse med fleks.. Men de effektive timer kommer normalt først i spil i et givent fleksjob.. Altså er de afhængige af det enkelte job.. Og der er jo forskel på jobtypen, og på hvor hårdt det er..
Så hvad dine effektive timer er på et revacenter, behøver ikke at være de samme, MEDMINDRE de tester dig i samme type job..

Men linket her giver måske lidt svar
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:59   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Smile

Tak for svar og link
Nej jeg er ledig flexjobber,
Ifølge linket må det være pauser og skånehensyn
Det bliver målt ud fra tror jeg😊
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:25   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg blev målt (eller målte selv) på den måde, at jeg var i virksomheden 2 timer pr gang.

Når jeg var der i to timer holdt jeg de pauser der var nødvendige, og arbejdede i mit eget tempo.

Så anslog arbejdsgiver hvor meget jeg fik fra hånden på de to timer, og det var den effektive arbejdstid.

I mit tilfælde var det 45 minutters effektiv arbejdstid 2x/uge.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:50   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Tak for svar og link
Nej jeg er ledig flexjobber,
Ifølge linket må det være pauser og skånehensyn
Det bliver målt ud fra tror jeg��

Da jeg var i arb. prøvning skrev de, at min effektive arb. evne var på et bestemt antal timer ugentligt, arb. evne blev vurderet ud fra, at pauser blev trukket fra.

Jeg gjorde indsigelse, da jeg havde flere pauser end det de havde skrevet.
Effektiv arb. evne blev derefter rettet.

Jeg var i fleksjob revurderings praktik, min arb. evne var yderligere nedsat med 1 time ugentligt.

Er startet i ny fleksjob revurderings praktik, time antal blev ikke sat efter revurderings praktik, men efter første arb. prøvning.

Reglen er jo, at man i afprøvning kan blive sat op el. ned i time antal.

Er på grund af smerter nu blevet sat ned i time antal, fået indlagt pauser.

Fået udleveret skema, hvor jeg dagligt skal notere tidspunkt for alle de pauser jeg har, skrive hvordan dagen i praktik har været.

Ved ikke hvoffor, men der må vel være et formål med at det skal skrives ned.

Hvis man senere skal i revurdering igen, eller starte i fleksjob, kan man jo henvise til at arb. evne de sidste gange i praktik viste færre effektive arb. timer end hvad første arb. prøvning viste. At man ønsker at starte på praktik eller i fleksjob efter det time antal.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 02:13   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Reva-centret laver netop en specifik uddybning af den effektive arbejdstid, UDFRA KONSTATERBAR og der afprøvet, skånebehov.

Du får altså en fuld udredning, hvor ALLE skånebehov, bliver beskrevet, og afprøvet.

På denne baggrund kan den effektive arbejdstid udregnes.

Dvs at den maximale arbejdstid, med de optimale skånebehov, udregnes.

Det kan, således være, at du senere får job, hvor alle skånebehov, ikke kan opfyldes, og af den grund kan du ikke være der, eller din tid bliver istedet ydereligere nedsat.

At nogle får det afprøvet i praktik, er lidt mere udefinerbart, og kan give problemer på sigt, fordi det her kommer an på jobbet.

Derfor er mit råd, altid, at få gennemført et forløb på et Reva-center, når ens arbejdsevne, vurderes nedsat, til minimum et fleksjob, dvs, restarbejdsevne på under 50%.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 14:12   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg er ikke enig i at en arbejdsprøvning bedst gennemføres i et "Revacenter"

Min blev gennemført igennem "Væksthuset" og jeg havde mulighed for meget tæt kontakt med konsulenten, der også sad med nogle af de dage jeg var på arbejdspladsen.

Jeg var i praktik i 7½ uge, tror jeg ialt har haft omkring 25 timers kontakt med konsulenten 1:1 i forbindelse med de indledende samtaler, under praktikken og i forbindelse med at hun skrev rapporten.

Rapporten fra arbejdsprøvningen blev omkring 10 sider, meget detaljeret, og den gjorde sammen med speciallægerklæringen at der ikke var nogen tvivl fra jobcenterets side, om hvor min sag bar hen, og at jeg i hvert tilfælde ikke skulle sendes tilbage til fleksjob.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 15:29   #10
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser



At nogle får det afprøvet i praktik, er lidt mere udefinerbart, og kan give problemer på sigt, fordi det her kommer an på jobbet.

Derfor er mit råd, altid, at få gennemført et forløb på et Reva-center, når ens arbejdsevne, vurderes nedsat, til minimum et fleksjob, dvs, restarbejdsevne på under 50%.

VH Popiae

Spørgeren - Star. Er ledig fleksjobber. Når man vurderes er det en revurdering, om man stadig er fleksjob berettiget.

Normalt foregår en fleksjob revurdering i virksomheds praktik.

Går ud fra, at det er fordi en virksomheds praktik minder mere om en reel arbejdsplads, hvor man så bedre kan måle den effektive arbejds evne.

Det er vigtigt for alle parter, at effektiv arbejds evne bliver afprøvet på en arbejdsplads, da de effektive arb. timer i virksomheds praktik bliver anvendt når man senere fra job centret bliver henvist til at søge fleksjob.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension