K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2013, 13:28   #1
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
At fremsende budget til kommunen

Jeg sidder og skal søge socialpædagogisk friplads til vores børn, og i år bliver det også vurderet ud fra økonomi.

Jeg synes tidligere jeg har set henvisning til "godkendte" udgifter for kommunen i anden sammenhæng, men kan ikke finde det.

I brevet står der:
Dokumentation for Indtægter efter skat pr måned: løn og boligstøtte
Dokumentation for udgifter pr måned: Husleje, varme, vand, el, husforsikring og a-kassekontingent.

Hvad med udgifter til medicin, bil, internet, telefon, fagforening o.l.?
Fagforening er et (uskrevent) krav på min mands job, og bil kan vi heller ikke undvære medmindre min mand skal sove på arbejdet.

Lige nu virker det bare nytteløst. Er der mon nogen der har nogen ide om hvad kommunen mener at en familie på 2 voksne og 2 børn kan klare sig for?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 14:48   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Grunden til at du skal udfylde det for at få en socialpædagogisk friplads, er at de altid først ser om man kan tilkendes økonomisk friplads, og så tildeles resten som socialpædagogisk friplads.
Noget med kasser.

Derfor er det uden betydning for den sociale friplads om I kan få økonomisk friplads eller ej.

Tænker at de ting de har krævet dokumentation for, er dem de umiddelbart anerkender.. resten skal dækkes af det resterende rådighedsbeløb.

Hvis der skal anerkendes medicinudgifter, skal der følge lægeerklæring med.

Men som sagt.. selvom de regner på jeres økonomi og I ikke kan få økonomisk friplads, så er den socialøkonomiske friplads uafhængig af økonomi.

Går barnet på specialskole tildeles den automatisk, for er de visiterede dertil, er behovet allerede anerkendt.

Hvis de ikke går på specialskole, kan de også tildeles, og kræver blot en indstilling eller at I kan påvise et behov som de anerkender.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 20:16   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men som sagt.. selvom de regner på jeres økonomi og I ikke kan få økonomisk friplads, så er den socialøkonomiske friplads uafhængig af økonomi.
http://www.uvm.dk/Uddannelser/Dagtil...ripladstilskudI dette link står:
Citat:
Socialpædagogisk fripladstilskud

Socialpædagogisk fripladstilskud skal gives, når kommunalbestyrelsen vurderer, at:

Barnets ophold i dagtilbud er særlig påkrævet af sociale eller pædagogiske grunde, og
betalingsspørgsmålet vanskeliggør barnets ophold
eller forbliven i dagtilbuddet.

Begge betingelser skal være opfyldt, og der skal ved tildelingen altid ske en konkret og individuel vurdering af familiens og barnets situation. Det er op til den enkelte kommune at foretage vurderingen, herunder at fastlægge hvilke kriterier der lægges vægt på. Se nærmere om socialpædagogisk fripladstilskud i dagtilbudsvejledningens kapitel 12.12.
Jeg troede også at pædagogisk friplads var uafhængig af økonomi, men altså ikke ifølge Undervisningsministeriet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 22:04   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
http://www.uvm.dk/Uddannelser/Dagtil...ripladstilskudI dette link står:

Jeg troede også at pædagogisk friplads var uafhængig af økonomi, men altså ikke ifølge Undervisningsministeriet.
Der er kommet nye regler i år, som netop gør at vi både skal vurderes på børnene og på økonomien. Så vi kan vist godt skyde en hvid pil efter det hele, for det ser fint ud, hvis man ikke må medregne de udgifter vi har til transport mm ser det vel fint ud. Men ok hvis min mand alligevel skal sove på arbejdet, kan vi ligesågodt finde et mindre sted at bo

Vi har fået afslag på alm friplads.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension