K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2010, 14:07   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Unhappy Puha hvad ligger foran mig?

Jeg er slået ud nu. Jeg har skrevet herinde for flere år siden, men for lige at lave en hurtig genopfrisker, så fik jeg stressdepression. Jeg var sygemeldt, men blev gravid og med tiden blev jeg raskere. Jeg fik job igen og alt gik godt.

Men jeg har en genfejl, som gør at jeg har ondt i hele kroppen og jeg arbejder for tiden på at blive henvist til en læge på en hospital i KBH, så han kan hjælpe mig. Jeg er syg 4 mdr af året og bliver altid fyret. og er iøvrigt fyret igen.

Nå men jeg har så fået et andet problem. Jeg har aldrig kunnet læse en bog. Men som I kan se kan jeg godt skrive her. Jeg kan skrive med lukkede øjne og det er på lang afstand osv.
Nå men jeg besluttede mig for at læse igen og ville søge ind nu. Men så tænkte jeg at når jeg ikke kunne læse i bøger, måtte jeg hellere få læsebriller. Så ind til en optiker. 10 mins tjek blev til 1time og 40 min og jeg blev henvist til et center for øjenoptræning. På torsdag skal jeg yndermere til øjenlæge.
Jeg har ikke et samsyn der virker imellem mine øjne. Det kan "måske" trænes væk. Det tager et år, med hårdt arbejde og koster formentlig 20000 kr. og ja, dem har jeg ikke. vi er 3 personer og har 3000 kr til mad tøj og fornøjelser om måneden.

Så nu er jeg helt lost! Jeg er på dagpenge. Men fakta er at jeg slet ikke kan læse mere. Alt står dobbelt og jeg bliver træt i hovedet.

Samtidig er jeg uendeligt bange for at komme ind i sygedagpengesystemet, og endnu mere, at blive smidt ud af det.

Jeg tror nok en ønske position for mig lige nu ville være flexjob 4 timer om dagen, med at lave hjemmesider.

Så vidt jeg kan se kan det offentlige ikke hjælpe mig med at træne synet, så jeg må forvente jeg bliver værre og værre.

Jeg er 39 år.

Men meget kort fortalt, hvis jeg melder mig syg, så er det både
1. smerter i kroppen (er ikke leddegigt, men minder om - bare uden skæve led)
2. moderat depression (tager ikke medicin mere)
3. dårligt samsyn? Svagtseende eller hvad?

Kan man levere sig selv med 3 lidelser. Ryster de ikke bare på hovedet af mig, når jeg har 3 ting.

Jeg er bare helt nede over det her. Ikke over at det går galt med mig. Sådan har det jo altid været, det bliver bare værre og værre. Men det faktum at jeg skal lægge mit liv i andres hænder og at de måske ikke vil hjælpe

Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu for at komme videre?

I næste uge skal jeg på jobsøgningskursus- og hvad hjælper det, når jeg ikke kan læse. Jeg skulle jo have haft briller for at gennemføre det. Men ingen briller hjælper mig.

Hjælp?!
Hvad ville I gøre hvis I var mig?

Knus
Pernille - der er ret "lost"
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 16:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det ser lidt svært ud.

Men har du dokumentation på dine synsproblemer. Alså at en øjenlæge vudere du ser dobbelt. Det er meget vigtig, ellers gælder det ikke nogen steder.
edit: ja du skal til øjnelæge


samt de andre ting du, skal der også være fuld dokumentation på. Men den gen fejl må lægerne vil også have skrevet en del om.
men du skriver du skal til en læge på læge på en hospital i KBH.
det forstå jeg ikke helt, hvis du siger det noget som du altid har haft.


Men da du er på dagpenge, har det ikke noget med kommunen at gøre.
Har ingen erfaring med dagpenge systemet, har alså haft arbejde inden jeg blev rigtig syg.

Der er ingen som kan sige du skal melde dig syg, det er helt din egen beslutning.
Men har du ingen af snakke med via din fagforening?. Det er nok her du skal tage fat på nuværende tidspunkt.

flexjob der er meget langt, hvis du er på dagpenge nu.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-02-2010 kl. 16:58.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 17:10   #3
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
jeg vil råde dig til at gå til øjenlæge,selv om der er lang ventetid.
Det er altmindelig kendt, at der er nogle (en) at de store optikerkæder, som er gode til at diske op med dyre behandlinger, som er mere eller mindre dårlige.
mvh avj
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 17:17   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af avj Se meddelelser
jeg vil råde dig til at gå til øjenlæge,selv om der er lang ventetid.
Det er altmindelig kendt, at der er nogle (en) at de store optikerkæder, som er gode til at diske op med dyre behandlinger, som er mere eller mindre dårlige.
mvh avj
Ja det havde jeg overset. Det skal være igennem egen læge og en øjnelæge på et sygehus eller en med speciale som man kan blive henvist til
det er også gratis, men en meget lang vente tid.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 18:59   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak skal I have. Jeg skal til øjenlæge. Jeg har tid til på torsdag.

Jeg har også en fagforening og dem har jeg ikke talt med om det her. vidste ikke jeg kunne?!

mht. genfejlen, så er det sådan at jeg har spontan aborteret 29 gange. Det er der naturligvis dokumentation for, men det er ikke en sygdomsårsag. Ej heller årsagen. Det der er årsagen er at jeg bliver syg i mindst 1 måned hver gang jeg får en virus og 5 gange om året får pensillin.
Men der er ingen dokumentation. Ikke før jeg får en henvisning til denne læge i Kbh. Men min egen læge er modvillig.
Ingen ved ret meget om de gen-fejl jeg har. Jeg har dog fundet to andre der lider af det samme, hvoraf den ene søger pension, men ikke kan få det, fordi lægerne ikke har bevis for at han fejler noget.

Man kan jo ikke se nogen af tingene på mig. Jeg ligner jo bare en normal pige der vil fremad i verdenen- hvilket jeg også gerne vil, men ikke kan.

Jeg kan godt melde mig syg på dagpenge. Men jeg har jo ingen dokumentation Jeg får naturligvis noget fra øjenlægen og håber at han kan sige det kan afhjælpes via det offentlige system.

Hvis jeg sygemelder mig- hvad sker der så?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 00:18   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
. dårligt samsyn? Svagtseende eller hvad?
Jeg tror jeg ville - hvis jeg havde energi - ville kontakte dansk blindesamfund -tror jeg det hedder... de må da have hørt om dårligt samsyn og dermed også vide om der er "noget at hente" eller om du "ganske enkelt" hedder svagtseende - og det er så det??

Prøv at tage kontakt til dem - håber du har overskuddet til det..

God vind
Ruby
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 00:49   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kære Nilla.
Hvis jeg var dig, søgte jeg kontakt med en mand, der hedder Torben Helstrup. Jeg har selv gået til samsynstræning og noget af tiden hos ham. Helstrup er den førende kapacitet på området. Synoptik har haft en god træningsafdeling, oprettet af ham, men det er nedlagt igen. Da jeg gik der, fik jeg halve timer og med et godt mellemrum. Man skal arbejde meget selv.

Dårligt samsyn har ikke med svagsyn at gøre. Det er simpelthen hjernen, der skal genlære at styre og samordne øjenmuskulaturen, - og det går ganske hurtigt når man tager fat.
Det er vanvittig ubehageligt når samsynet kikser, - men når man har trænet, bare i kort tid, så samarbejder det. Det kan vedvarende være en smule ustabilt, men det kikser aldrig igen.

Se på www.privatsyn.dk
Der finder du Torben Helstrup. Du kan tale med ham, - evt købe en enkelt gang hos ham. Hvis du ikke bor i nærheden, kan han måske sige, hvor du finder den nærmeste, der kunne hjælpe.

Sidst redigeret af mukke; 09-02-2010 kl. 00:55.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:38   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis du er fuld medlem af en fagforening, kan man snakke med en sagsbehandler.
det er bare og ringe.

sålænge du stadig får dagpenge, havde jeg ikke sygemeldt mig. sygepengene bliver mindre og da du ikke er afklart på nogen måde. samt behandlingsmulilghederne ikke er udtømte. skal du igennem en lang periode på sygedagpenge.
samt efter et år hedder det måske kontanthjælp, du skal måske også i arbejdsprøvning og så videre.
samt jeg ikke hvordan reglerne er når man er ledlig.
de fleste går direkte fra arbejde og derefter på sygedagpenge.
alle de ting skal du snakke med din fagforening omkring.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:48   #9
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
sygemelding

Min erfaring siger mig, at det godt kan betale sig med en sygemelding som du har det nu.
Der er jo også depressionen at tage hensyn til.
Desværre vægtes de psykiske ofte højere end de fysiske skavanker, i kommunens system.

Men den største hjælp du kan få lige nu, er nok at gå til din fagforening og snakke med deres socialrådgiver.
Jeg har også brugt min fagforenings socialrådgiver, og det har virkelig været en god støtte.
Jeg er ledig fleksjobber nu, men betaler stadig et beløb til fagforeningen, fordi jeg har planer om at søge førtidspension og har brug for nogt profesionel støtte til dette.

Hvis du ikke sygemelder dig, vil det jo bare vise at du sagtens kan klare tingene.
Men gentagne sygemeldinger beviser jo det modsatte.
Altså sygemeld dig hver gang du har hovedpine, blive stresset, eller hvad du ellers måtte døje med.

Håber du får nogle svar her på siden som kan hjælpe dig.

Knus.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 10:36   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres svar og links.
Det jeg sammenlagt får af svar ud fra det i siger - altså fællesnævnerne er:

1. øjenlæge
2. fagforeningen (jeg er fuldtidsmedlem)
--- vurder situationen herefter ----

Jeg kan se at en sygemelding kan være farlig for mig. Der er jo ingen afklaring.
Jeg så igår endnu en mulighed - nemlig at komme i job, med handicaptillæg - hvor der tages hensyn til mit syn. Det må fagforeningen kunne hjælpe med.

Fleksydelse, er den ikke afstemt efter tidligere arbejdsplads? eller er den altid 90% af dagpengesatsen?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Status fra behandler ligger op til fleks. Hvad nu? ZikZak Spørgsmål ang fleksjob 1 27-06-2013 13:53
Læg en blomst foran mit hus 11. August! Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 31 14-08-2011 11:26
Kræftsyg sætter sig foran Borgen sniffeline Politik og Samfund 37 09-12-2010 00:48
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
Søger du fleksjob, skal du foran i jobkøen Stella Manglen på Fleksjob 0 14-02-2008 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension