K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 19:08   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
arbejdsprøvning på trods af nej fra jobkonsulet i næstved

http://avisen.dk/erik-skal-arbejde-s...dir=newsletter


dette link fandt jeg da jeg læste om den knivdrabte fra jobcenter i en anden by.

det handler om en meget syg mand som lægerne siger er for syg, kan risikere lammelse ved arbejdsprøvning.
jobkonsulent siger nej til arbejdsprøvning.. kommunen siger han skal..

ved ikke om den har været på siden før, så er I velkomne til at slette det igen
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 20:57   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvor er det dog dejligt at der stadig findes ordentlige mennesker, her jobkonsulenten, når almindelig anstændighed er et fremmedord på kommunerne.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:19   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvor er lige Hans læge henne i dette spil.
det er vil ikke jobkonsulenten som har fundet ud af at han kan blive lam.
uanset set hvor sympatisk han virker.

det virker meget underligt

en læge har netop ret til at skrive man ikke må arbejdsprøves.
så må ankestyelsen så vudere det.

der et eller andet galt, som et stort set enige folketing har bestemt.
der mangler en ventil, netop til disse tilfælde.

må desværre sige kommunen bare følger loven

men hvorfor er næsten altid fra de midt sjællands kommunerne, man hører om disse totalt groteske sager

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-01-2010 kl. 21:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 21:50   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu er det ikke sådan at lægen har veto over en arbejdsprøvning hos kommunen. Det ser vi da masser af eksempler på herinde...
Hvis en læge skriver der er kontraindiceret for arbejdsprøvning og kommunen mener noget andet, lukkes der for ydelserne for manglende vilje til opfølgning medmindre man går i arbejdsprøvning. Og indtil ankenævnet ændrer en sådan afgørelse og så er økonomien allerede smadret, i værste fald er folk røget ud af deres hjem.

Det er da så prisværdigt at jobkonsulenter som her faktisk læser lægepapirerne og tager dem til efterretning, som loven også pålægger dem i henhold til forværring af folks helbred.
Desværre er kommuner flere steder ude og så mistillid til lægepapirer , da der formuleres som om lægen er "patientens mand". Det siger lægeloven faktisk at de skal være ifølge den hippokratiske ed vedrørende beskytte og behandle deres patienter.
Det tolker nogle kommuner så som om lægerne vil lyve/overdrive for at sikre deres patienter favorable vilkår.... Man siger så nu at det er en helhedsvurdering og ikke kun lægepapirer siden arbejdsevnevurderingen med Ressourceprofil blev indført, så har man ligesom "legaliseret" at nedvurdere lægepapirernes betydning. Det er måske også helt fint
i nogen situationer, men ved en klar lægelig begrundet kontraindicering burde alle sagsbehandlere sige "stop her".

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 11:54   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Efter at have hørt lidt mere om sagen


1 har haft skaden siden 1992, får dog første en diagnose i 2003
2 siger med samme han kan bilve lam og anden aktør skal tage ansvar, men jeg har ikke hørt hvad han skulle lave.

3 har selv været i arbejdsprøvning og havde et 2-3 timer om dagen på en stol og en pc foran mig. Kan ikke sidde i sofa, som ham og skal bruge stok for at holde balancen både i sofa og på en stol. til sidst cirka 1 time om dagen. alligevel får en meget "positiv" arbejdsprøvning og udtalelser

Kender ikke sagen og vil ikke forsvar noget som helst, det undre mig bare.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræver ny arbejdsprøvning trods lægers advarsler hraun Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 24-05-2012 21:20
Næstved Jobcenter: De p..... på mig! buster Politik og Samfund 0 17-03-2011 19:50
Psykolog i Næstved jensen79 Dit og Dat 2 22-09-2009 08:34
Mig og Næstved kommune Maximus482 Din historie 11 23-04-2009 19:51
Revacenter Nord Næstved Mette1107 Dit og Dat 4 15-04-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension