K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 18:49   #1
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
Tanker efter overvejelse

hej alle her på K10.
Hvor har jeg haft meget glæde af denne side,og kunne læse mig frem til mange svar i forbindelse med min sygdom,og frem til min afgørelse om et fleksjob.

Jeg er i den situation,jeg har takket nej til førtidspension,da jeg mener det er kommunens opgave,når de har i første omgang givet mig fleksjob,må vi i fællesskab kunne finde et job.

Jeg har i mit tidligere job tjent ca. 480.000 om året,og er nu på ledighedsydelse,det kan sgu mærkes.

Så er det lige jeg tænder lidt af når jeg læser her på siden når man brokker sig over man ikke bliver millionær over en førtidspension.

Er der da slet ingen der overvejer hvor pengene kommer fra
Jeg er da rigtig glad over at jeg overhovedet får noget ind på kontoen hver måned.

Jeg har rejst meget over hele verden,jeg ved godt der vil komme indlæg, der siger det kan man ikke sammenligne.Jo man kan.

Jeg siger lad os værne om vores velfærd, for der er rigtig mange herinde som kun vil have en pension,som har meget arbejdsevne,og lad dem få som har behovet.
Glædelig jul alle
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:12   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu er du åbenbart meget heldig og få en ydelse
har selv haft en stor indtægt (topskat) og nu ingen ydelse overhovedet fra kommunen
min forsikring har tilkendt pension
men kommunen der endnu ikke engang har taget stilling til noget som helst
jo er meget lykkelig over vores velfærd i Danmark og den kæmpe hjælp fra min kommune

hvem vil ikke heller arbejde end have pension, men ingen kan dømme nogen på k10
fordi ingen ved hvad folk har af arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-11-2010 kl. 19:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:12   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej Kastanie

du må meget gerne finde de tråde hvor folk har skrevet de er sure over de ikke bliver millionære på en førtidspension

og meget gerne også de tråde hvor du er kommet frem til at folk har en arbejdsevne men hellere vil på ftp( husk de skal jo også forsøge sigselv med den arbejdsevne du mener de har)

de tråde vil jeg gerne læse
personligt synes jeg ikke taksterne er lave på en ftp.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:30   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Kastanie.

Jo, jeg tænker meget på, hvor pengene kommer fra, og at vedfærd ikke er det samme som velstand.

Ville gerne have været visiteret til flex, da jeg havde et flexjob på hånden, men mine skånehensyn var for store, så det endte med fp. Det er jeg glad for i dag.

Har været mange år på arbejdsmarkedet inden fp - og tjent godt i den tid - og er så heldig at være omfattet af en rigtig god privat pensionsordning - så økonomisk mærker jeg ikke forskellen - arbejder stadigt nogen få timer om ugen ved siden af pensionen.

Derfor er det et meget lille beløb, jeg får i social pension. Det har jeg det helt fint med, og er glad for, jeg har været på arbejdsmarkedet i en periode, hvor det skattemæssigt var attraktivt at betale til privat pensionsordning. Jeg var 28 år, da jeg tegnede mine private pensionsordning. Det er mere end 30 år siden.

Tænker meget på de mennesker herinde, der kæmper for at få en hverdag til at hænge sammen - både før og efter afklaring.

Tanker fra Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 16-11-2010 kl. 19:39.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:32   #5
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
MTVRV1 jo jeg får en ydelse,men det gør du vel også,hvis du er bevilliget en pension.

Leduce så skal jeg jo navngive personer,det er jo ikke i nogens interesse,men man kan jo læse mellem linierne,og det jeg mener med mit indlæg er jo bare,hvad nu hvis alle i danmark er syge og skal på ydelse,hvor er vi så henne

Og jeg tænker på at herinde lyder det jo som om alle sagsbehandlere er nogle idioter,det er da ikke det indtryk jeg har fået,men de har jo også nogle retningslinier.

Jeg læser bare mange gange herinde at man er slidt op efter 5 år på arbejdsmarkedet,det lyder for mig som om der er andet galt.Jeg tror man mange gange bruger K10, for at få lidt medhold,fordi det lyder som om vi har snydt os til enten en pension eller fleks.
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:43   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej det ved den søde grød du ikke kan sammenligne fx Afrika, af flere årsager, først og fremmest er der kig, mange steder i det land, for det andet, er de IKKE blevet tudet ørene fulde af at der er et sikkerhedsnet hvis det går galt, det er vi. De har ikke som minimum kontanthjælp det ved de, hvor imod vi får af vide at man som minimum får så man kan overleve uden at skulle bo på gaden, hvor det modsatte for nogle så faktisk er tilfældet.

Det svarer lidt til at sammenligne en konventionel gris med en frilands gris, det er 2 vit forskelslinge ting, du kan ikke tage en konventionel gris, og bare åbne stalddøren, og sige SÅ nu lever du det frie liv, grisen vil slet ikke vide hvad pokker den skal gøre, den vil slet og ret dø af sult.

Et andet grundlag til at det ikke kan sammenlignes er viden, vi kommer i skole fra vi er ganske små, og har vores gang der i ret mange år, det er altså ikke tilfældet i mange af de fattige lande, hvor der heller ikke er et sikkerhedsnet, vi opdrages fra ganske små til at være på arbejdsmarkedet at det er den eneste måde at klare sig på, jeg lærte i hvert fald ikke noget om jordbrug ud over det jeg naturligvis lærte i kraft at at jeg er vokset op på et landbrug, men der findes faktisk børn som ikke aner hvad en køkkenhave er, det ved de i de fattige lande, for det er den eneste måde at overleve på, hvis man da ikke trækker eller tikker.

Jeg brokker mig ikke over at jeg ikke får så jeg kan tage på ferie, at jeg ikke har råd til mærketøj, at ungerne må undvære wii ol dyrt legetøj, som kameraterne får, og skam den der gør.
MEN du kan dælme tro jeg brokker mig, når mennesker i det danske samfund, må sælge alt hvad de ejer og har for at overleve, at hele familier ryger på gaden, når vi ikke en gang har så ungerne kan deltage i ganske almindelige sociale ting, når folk må flytte fra en ellers rimelig billig bolig til en lille bitte lejlighed, at folk bliver straffet for at være (og blive) gift.

Vi bor i DANMARK, et velfærdssamfund, der har besluttet at vi alle betaler til et vist sikkerhedsnet, et sikkerhedsnet som ikke virker. Et sikkerhedsnet som også jeg har betalt rigtig magte til. Og undskyld, men jeg syntes faktisk ikke det var svært at gå fra en fed løn til dagpenge sats, men jeg skal da lige love for det er blevet svært siden da, både fordi ydelserne langsomt men sikkert udhules (fordi hvis en alm arbejder får en stigning på 100 kr i år, vil jeg til næste år få en stigning på ca 60 kr, MEN samtidig stiger fødevarer ol tilsvarende til de 100 kr og ikke til de 60 kr, så jeg på overførselsindkomst bliver helt automatisk fattigere og fattigere) samtidig har der jo været alle de dejlige skattelettelser også der har jeg faktisk intet fået, og de ting jeg skal købe er igen igen steget procentvis langt mere end jeg har fået ekstra. Samtidig har jeg fået 3 børn og grænserne for hvornår man kan få tilskud, er steget tilsvarende til de før omtalte 100 kr og IKKE til de 60 kr, så der stiger udgiften også stille og roligt, dvs vi kan faktisk ikke søge, for vi vil ikke få en pind ud af det.
Men det vi har er okay, jeg forlanger ikke mere af samfundet, jeg har aldrig forventet mere, men mindre er bare ikke ok, ikke i et af verdenens rigeste lande.

Pt Får jeg så godt som svarende til dagpengesatsen, og manden får knap det dobbelte, før skat, det fungere for os, nej vi har ikke råd til wii, eller en uge i telt på en campingplads, eller at ungerne går til ridning eller noget som helst andet der koster penge, og vi har da dage hvor vi voksende må lade være med at spise, for liiige at komme over den næste løn periode (specielt her om vinteren hvor der skal varme til) men vi klarer os, UNGERNE! får mad hver dag, og tøj på kroppen klarer vi da også (via at vi får flere steder fra og min mor kan finde ud af at bruge en symaskine) vi savner på det led ikke noget, tag over hovedet tøj på kroppen og varme om vinteren, jeg jeg kan love dig for at ungerne lider mange afsavn, det er altså ikke sjovt at se sin bedste legekamerat komme i fx biografen svømmehal gå til spejder ol, og så selv komme hjem i en alder af hhv 3 6 og 7 år og få besked på at man ikke har råd, lige så er det altså heller ikke fedt at komme i skole efter en ferie og må sige at man ikke har været nogle steder, ud over den skovtur man er så vand til at komme på og som de andre også har været på UD over deres uge syd på.

En meget meget vigtig detalje du glemmer i din udtalelse om at vi sagtens kan sammenligne os, er det sociale aspekt, eller rettere behovs pyramiden, der er 3 grundlæggende ting der SKAL opfyldes før man begynder at kunne lære og der ved være med til at udvikle et samfund, en af de punkter er faktisk at man ikke er bag ud socialt, hvis man ikke er med, så bruger man energi på at forsøge at kompensere for det, i stedet for at bruge energien på at lære noget.... det kan du faktisk tydeligt se på dem der er blevet mobbet i skolerne det er som regel også de "dumme" børn der havner på fabrikkerne som en anden robot, og som er slidt ned længe før nødvendigt, som regel dem der udgør samfundets laveste (undtagelse bekræfter reglen)
Nu bor vi som sagt i Danmark, et land hvor man sågar skal have en udd for at blive rengørings kone, men har man nu dårlig erfaring fra skolen, og har lært fra man var lille bitte at man ikke kan noget og ikke dur til noget, så tror man på det, og det har man som regel lært hvis man kommer fra et af de hjem, hvor fx mor har været syg og pengene derfor små... man er ikke god nok.

Du skulle have set det pogram der var på DR i formiddags (ved 9-tiden ca) med ham manden der blev plaseret i en kørestol for en dag, det er fuldstændig det sammen alm fattigdom gør ved børn. Havde vi nu boet i fx Afrika, ville alle kameraterne være lige så fattige, der er man ikke blandet på samme måde som her, så der er problemet faktisk ikke så stort, om end vi i vesten sagtens kan spørge os selv efter hvordan de dog kan leve under sådanne forhold??

Det kan de fordi de aldrig har kendt andet og aldrig har haft udsigt til andet, aldrig har prøvet andet og aldrig set andet, og lige nøjagtigt derfor kan det ikke sammenlignes.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:48   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
MTVRV1 jo jeg får en ydelse,men det gør du vel også,hvis du er bevilliget en pension.

Leduce så skal jeg jo navngive personer,det er jo ikke i nogens interesse,men man kan jo læse mellem linierne,og det jeg mener med mit indlæg er jo bare,hvad nu hvis alle i danmark er syge og skal på ydelse,hvor er vi så henne

Og jeg tænker på at herinde lyder det jo som om alle sagsbehandlere er nogle idioter,det er da ikke det indtryk jeg har fået,men de har jo også nogle retningslinier.

Jeg læser bare mange gange herinde at man er slidt op efter 5 år på arbejdsmarkedet,det lyder for mig som om der er andet galt.Jeg tror man mange gange bruger K10, for at få lidt medhold,fordi det lyder som om vi har snydt os til enten en pension eller fleks.
Jeg får ingen ydelse overhovdet fra samfundet eller min kommune
min privat forsikring og arbejdspension er altid ikke offenlig pension
har arbejdet siden jeg var 12 og taget uddannelse
har ikke kunne arbejde i snart 3 år
nu skal jeg på kommunen i denne uge og bede om hjælp, da jeg ikke kan klare mig selv
har lige været indlagt
så inden du begynder og snakke om andre på k10
så skal du nok lige tænke på nogen er meget mere syge end du selv er

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-11-2010 kl. 19:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:53   #8
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
Jamen LUM, du behøver da ikke at overfalde mig,vi er jo fuldstændig enig.

Jëg mener jo også, der skal være til dem der har brug for hjælp,men hvem skal så udelukke dem der ikke har.

Hvis nu vi alle er syge og skal have enten fleks eller pension hvor er vi så henne.

I alle de år jeg har været på arbejdsmarkedet, har det for mig været en glæde at kunne betale solidarisk,til alt socialt,men sådan er det sgu ikke idag.

Derfor mit indlæg,og fordi jeg læser om mange unge herinde som ikke mener de har nogen arbejdsevne,jo gu har de så
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:07   #9
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
MTVRV1

du har ret og jeg mener heller ikke jeg siger, du ikke skal have noget, men når jeg læser herinde folk der spørger om man må arbejde i udlandet når man har fået en pension,så står jeg sgu af.

Selvfølgelig kan man tage på ferie og få et godt liv når der er ro,men lad os kalde en spade for en spade,så græmmes jeg når jeg læser om folk der kun udnytter det rigtig gode system vi har.
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:12   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kastanie.

Nu der skal læses mellem linierne, vil jeg gerne spørge dig, om hvad du øk. får mest ud af?

Et fleksjob, hvor du kan opretholder en løn på noget i nærheden af dine tidl. 480.000 kr el. en FP, som erlangt mindre?

Og om du i denne sammenhæng selv tænker på, hvor pengene kommer fra?

Og jeg tror næppe, der er mange her på K10, som tror at man bliver millionær på FP. Så har de i hvertfald nok forvildet sig ind på et forkert forum, hvor der gives råd og trøst til mennesker, som desværre ikke kan finde dette nogen andre steder. Lige som du selv har haft nytte af dette forum, som du selv skriver. Undrer mig så over, hvorfor du ved at slå alle herinde i hartkorn m. flg. påstand:"når jeg læser her på siden når man brokker sig over man ikke bliver millionær over en førtidspension.

Er der da slet ingen der overvejer hvor pengene kommer fra

..der er rigtig mange herinde som kun vil have en pension,som har meget arbejdsevne,.."

En efter min mening en mærkelig måde, at sige tak for hjælpen, uanset du slutter med glædelig jul til alle.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension