K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 20:13   #11
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hvis jeg gav mig til at pege fordømmende på andre ville jeg vide at der altid vil være 3 fingre der peger på mig selv.

Jeg ved hvorfor jeg er her, og jeg ved hvad jeg har gjort for at undgå det Jeg vil og kan ikke skamme mig over det, og det synes jeg heller ikke andre skal!
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:21   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
Derfor mit indlæg,og fordi jeg læser om mange unge herinde som ikke mener de har nogen arbejdsevne,jo gu har de så
Kære Kastanie

Det kan godt være de har, men selv som ung kan man blive ramt af sygdom, der gør, at man har en varig svær funktionsnedsættelse. Hvis du læste lidt flere af de meget alvorligt syge unge, der kæmper bare for at få lidt ro i tilværelsen, så tror jeg, at du vil kunne forstå det.

Læs bla. den her unge mandl.., det er faktisk en ret sørgelig historie:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...Thailand+april

og den her, han har en hjertefejl:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15219

Inger Støjbjerg har da også indrømmet, at den lovgivning som er i jobcentrene i øjeblikket ikke fungerer... De meget syge bliver jo hersket ud i arbejdsprøvninger og bliver presset op i timer. Der er selvfølgelig mange, som har haft et godt forløb i jobcentret (også mig).... Men der findes så en gruppe mennesker, som kæmper for at klare sig......

Sidst redigeret af curls; 16-11-2010 kl. 20:26.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:45   #13
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
hej Gunvor ja for fanden hvor vil jeg få mange penge ud af et fleksjob til min normale løn, og som du skriver regner jeg med du kan skaffe det.

Hvis du læser det jeg

skriver, så er jeg på ledighedsydelse,men for mig er det bedre end ingenting.



Det jeg prøver at fortælle,og jeg ved det af erfaring,er at det er en lukrativ forretning at have været på kontanthjælp,og pludselig blive uarbejdsdygtig selv om man aldrig har været på arbejdsmarkedet,

Så kan man virkelig føle sig røvrendt,og jeg har det virkelig tæt på, det er også det virkelige liv.

og det er jo kun een gruppe det går ud over og det er os her der virkelig har behov.

Men sandheden er jo altid ilde hørt
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:48   #14
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Angry

Til Kastanie.

Dine indlæg her på K10 er virkelig interessante, for mig bekræfter det blot, at gennem de sidste 10 år er der opstået et meget narcissistisk samfund, som du er et glimrende eksempel på.Jeg alene vide!!

Det er vist få herinde, der kan sammenligne sig med en indtægt på 480.000 kr.

Jeg ønsker dig held og lykke med din fremtid, men stop med at trampe på folk der ligger ned.

Husk det koster samfundet penge, hvis de bliver indlagt pga dine udtalelser!!!
risikoen er der!!!!!!!!

kalona
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:01   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kastanie.

1. Jeg kan godt læse, hvad du skriver. Du er pt. på ledighedsydelse, og vil helst have et fleksjob, som sikkert giver dig større indkomst end en FP. El. har jeg misfortået dette?

2."..en lukrativ forretning at have været på kontanthjælp,og pludselig blive uarbejdsdygtig selv om man aldrig har været på arbejdsmarkedet,.."
Så hænger du igen en stor ny stor gruppe mennesker ud.

3. ang. det med at føle sig røvrendt i forhold til pkt. 2, hvis tingene i din verden hænger sådan sammen, at mennesker på en lukrativ kontanthjælp opfører sig sådan for at røvrende netop dig, er det jo din sandhed og ingen andres!

4. ang. sandhed, giver du her selv et udmærket eks. på, at sandhed, som brugt i et subjektiv begreb, som pr. definition er bygget på din overbevisning. Selv om du fremfører dine overvisninger, som absolutte sandheder.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:04   #16
Kastanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kastanie er ny på vejen
ahh jeg mener nu ikke jeg tramper på nogle der ligger ned.Jeg ligger jo selv ned.

Det jeg mener er jo bare at dem der har behov skal have,men alle mener jo de har krav uanset hvad
Kastanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:09   #17
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej Kastanie
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
jeg har det virkelig tæt på, det er også det virkelige liv.

Hej Kastanie
Vil du uddybe dette lidt mere? Så vi andre har en chance for at forstå din holding, for lige nu forstår jeg den ikke.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:42   #18
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
ahh jeg mener nu ikke jeg tramper på nogle der ligger ned.Jeg ligger jo selv ned.

Det jeg mener er jo bare at dem der har behov skal have,men alle mener jo de har krav uanset hvad
....såeeee... det hele handler om at du ikke føler at du får hvad du har krav på fordi der er andre til i denne verden... Er det virkelig dit indtryk at det er et ta-selv-bord vi er til.

Jeg finder dit indlæg meget usympatisk, og håber at det dækker over en dårlig dag, hvor du er ked af at kommunen og lægen ikke tror på dig.

Men hvis det er det det handler om, ville det nok gøre dig mere godt at skrive om det i stedet for, at gøre dig selv større ved at trampe andre under fode.

Du kan ikke have forudsætningerne for at vide noget om hvordan andre har det. Og særligt ikke folk som du slet ikke kender.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 21:47   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu reagerede jeg mest på at du vil sammenligne danmark med andre lande.

Denne gang er det de arbejdsløse, som helt pluuudselig bliver syge og efter din mening nasser på samfundet.

Jeg er en af de heldige, jeg går uden for din nasser kategori, men mange med mit handicap er netop af den gruppe du der beskriver, der er bare lige det lille bitte problem at det jeg fejler er et medfødt handicap, og nogle bliver aldrig "fanget" andre er end og meget voksende før de finder ud af at det er det, der er galt, det er edderharme ikke deres fejl, men systemets, samfundets og forældrenes fejl.

Jeg selv skulle over flere selvmordsforsøg med minus fra egen læge, først efter en tur på psyk skadestue skete der noget, som barn og ung holdt mine forældre hårdnakket på at noget var forkert, men blev afvist af både læge og skolepsykolog. Jeg skulle blive næsten 26 før jeg fik den endelige diagnose (og 25 før jeg selv fandt ud af hvor den var gal henne) En diagnose kommunen nu stiller tvivl ved... tak for kaffe, ud over at de får det til at lyde som om det bare lige er at kurere, ja flot hvis de havde en mirakelkur, tog jeg den gerne, men det findes ikke, "livskvalitet" kan jeg i stedet købe mig fattig på, og til hverdag enlig slet ikke have brug for det, jo de er sandelig dygtige.

Har du overhovedet tænkt over at dem på KHJ faktisk også er mennesker, at de faktisk også kan blive syge (eller være det) at de også kan komme til skade, og få ledsmerter, migrene, ikke mindst blive stresset og syge af systemet? Tilsyneladende ikke.

Er du overhovedet klar over at rigtig mange af dine nasser klienter faktisk får symptomer magen til de symptomer torturofre får?? husk lige det næste gang du opfatter en syg på KHJ som nogle der forsøger at udnytte systemet, husk lige at det at være borger i systemet IKKE er et fuldtidsarbejde, men noget man har døgnet rundt året rundt, noget man ALDRIG! har har fri fra, man kan ikke ligge det på hylden når man tager hjem, der er dæmle ikke noget til at man bliver syg af systemet.

En anden ting du absolut ikke må glemme, er at når man hører en historie hører man som regel kun det, historiefortælleren gerne vil fortælle, dvs måske du kender en der alle dage har været på KHJ, som nu har fået rygsmerter, og siger denne vil udnytte det for at få et fleksjob.
Her er tale om et menneske som måske længe har gået med lette smerter, uden at sige noget, det kan du jo ikke se, det kan også være en som har fået en pludselig opstået diskos... der kan være så meget du absolut intet aner om. Samtidig er det et menneske der i meget lang tid har fået af vide: "du dur ikke" og som er klar over at det der med at søge de berømte 3 jobs i ugen alligevel ikke giver resultat (det er et menneske der har søgt flere 100 af dem men aldrig fået job, igen du dur ikke) og som via en sygdom ser et huld til måske at komme på arbejdsmarkedet, via fleks, måske vedkommende kender en der netop har fået fleks bevilling (hvor ledighedsydelses i øvrigt vil være svarende for KHJ for denne person, så der behøver du ikke hav ondt)
Det ski da kun godt hvis dette menneske kan få et fleksjob, og bidrage lidt til samfundet, frem for at gå rundt på en KHJ resten af sine dage, det da både i samfundets og din interasse, for med mindre personen virkelig er virkelig syg, får man ikke FP, heller ikke selv om at personen selv måske har sagt til dig at det var ihe så nemt.... mange lyver faktisk omkring både fleks og FP fordi de er møg flove over det og trætte af folk fordømmer dem, og undskyld, men var du i min omgangskreds, ville du være pt den eneste jeg ikke ville fortælle sandheden til, for du vil alligevel bare fordømme mig

Jeg ser fuldkommen rask ud og kan uden problemer klare 2 dage i træk a 9-10 timer stykket (eller en weekend øvelse, med minimalt med søvn, dvs omkring 65-70 timer i træk) men hvad du så ikke ser er at, den tid jeg bruger er indrettet 210% efter mine skånebehov, har jeg brug for at gå 2 timer, så gør jeg bare det, kan jeg bare slet ikke, er det også helt ok, og er der en dag jeg kan det hele, fint (INGEN klantre mig for det jeg kan, ej heller for det jeg ikke kan, på trods af at det er meget svingende) der til ligger jeg brak ca 14 dage der efter (og end ikke får lavet det her hjemme jeg bør) OG ikke mindst at jeg ifg kommunen har 2 valg, inden total rask eller FP gak i roen, når nu jeg netop kan og VIL bidrage med det jeg nu magter, men det bestemmer jeg ikke meget om, det bliver bestemt for mig.

Man skal være min mand og aller bedste veninde, for at vide hvordan det virkelig reelt står til, alle andre selv mine tætteske kollegaer (dem jeg bruger 65 timer i træk med sider på samme lokum med, sover sammen med, spiser sammen med, beder hente tampax, selv ikke de ved hvor hvor dybt det stikker at være mig. Er du den der har lagt skulder til den KHJ´er du taler om, sidst denne brød sammen, og som samtidig hører om personens sex-liv, barndom- og dybeste hemmeligheder, så ved du næsten alt, men er du ikke, ved du reelt ikke en pind der er værd at bruge til at bedømme.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:10   #20
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Jeg venter spændt på Kastanies svar.
Det er rigtigt, at Kastanie bør fortælle om de problemer, der gør at han/hende har den holdning. Lige nu er det som, at Kastanie skærer alle over den samme kam. Det er forkert af Kastanie, synes jeg.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension