K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2009, 12:13   #1
Neslo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Neslo er ny på vejen
Partshøring vedr. sygedagpenge stop.

Kommentar ønskes til følgende: ”Kommune agter at stoppe udbetalingen af sygepenge med sidste beregningsdag den 13.10.09. Kommunen har samtidigt vurderet jf.§7a i Retssikkerhedsloven, at der ikke er behov for andre foranstaltninger for at bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet på nuværende tidspunkt, i det du forsat er under lægelige udredning og behandling. Kommunen har endvidere skønnet, at din læge og faglige organisation har været inddraget i denne vurdering i tilstrækkelig grad.”

I arbejdsevnevurderingsjournalens konklusion står der at læse: ”Det vurderes, at de helbredsmæssige forhold endnu ikke er tilstrækkelig belyst. Det er nødvendigt at have kendskab til behandlingsmuligheder, resultat af behandlingen samt en klar helbredsmæssig vurdering af funktionsevne efter endt behandling. På baggrund af ovenstående vurdering opfylder (jeg) ikke berettigelse til revalidering ell. visitation til fleksjob ell. førtidspension.
På nuværende tidspunkt vurderes (min) helbredsmæssige tilstand at være en barrierer i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarket.

Jeg er i arbejde, men sygemeldt nu i et år. Venter på operation, to gange udskudt da der ikke er tale om livstruende forhold. Min læge og a-kassen er ikke blevet hørt, men det skriver kommunen jo heller ikke noget om, man for bare det indtryk ud fra den måde de skriver på.

Kan jeg andet end vente på, at kommunen stopper udbetalingen af sygedagpengene? og så først på det tidspunkt komme med en klage. Der står jo kun at kommunen agter og ikke at de vil stoppe med sygedagpengeudbetalingen.

Jeg er ny her på K10, måske derfor har jeg haft det lidt svært ved at finde en anden tråd om netop dette.
Mvh. Neslo
Neslo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 14:35   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil anbefale dig lige at læse den her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop jeg tro at det du har fået nu er en partshøring og her gælder det om at gøre indsigelser i mod stoppet og først hvis de derefter fastholder det skal du anke ...

En af de ting du skal lægge mærke til er den her ..


Citat:
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
Du skal også lægge mærke til den her

Citat:
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394
Det lyder for mig ud fra det skrevene at kommunen prøver at omgå dem begge to , men du skriver at de ikke har indhentet papir fra din læge og fagforeningen skal med i parts høringen

Jeg er lidt død i hovdet lige nu men vil se om jeg kan vende tilbage senere hvis ikke andre mere friske er kommet på banen ..

Men klart nej du skal ikke bare vente på at de stoppe dine sygedagpenge du skal gøre indsigelser og gøre opmærksom på at der ikke er noget samarbejde med læge og fagforening og så skal du tage brevet med i fagforeningen og vise dem det og høre om de kan hjælpe dig ...

Og så skal du med det samme gå op under nyttige link og hente en aktindsigts erklæring og sende til kommunen sådan at du kan se hvad de har af papir på dig ...

Håber der er nogen der lige kan supplere op på det her og så prøver jeg om jeg kan komme på banen senere
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 20:17   #3
Neslo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Neslo er ny på vejen
Thumbs up

Hej Hejdien !

Mange tak for din kommentar / hjælp. Jeg er allerede igang med at kreerer indsigelsen, skal være kommunen ihænde seneste den 5.okt. Jeg kan bestemt ikke se du er lidt "død i hovedet" udfra det du har skrevet, det er en meget meget fin respons.
Jeg læser også brevet fra kommunen som et, både og. Derfor min usikkerhed om hvordan jeg skal /skulle tackle det i første omgang.
Jeg har tidligere udbedt min kontakt person hos kommunen om at vurderer §24 stk. 3 op mod min sygehistorie, men har intet hørt.

Endnu engang tak.
Neslo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring vedr. formue, tilbageholding af KH Marolle Alt det andet 11 12-06-2012 09:11
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Praksisundersøgelse vedr. stop af sygedagpenge - Retssikkerhedslovens §7a hnb Et godt link! 5 10-06-2010 13:26
Partshøring, stop af DP Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 13 19-06-2009 11:05
Spørgsmål vedr stop af sygedagpenge. Camille Dit og Dat 12 19-03-2009 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension