K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2009, 22:34   #21
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære kakaoko24 .... Du kommer ud for at blive sat i en arbejdsprøvning med at pakke kasser i reaktiv, med arbejdsskade til følge, og så med de ødelagte hænder du har i forvejen

Jeg kan ikke lide, at en papirlæge pludselig skal 'snakke med dig', kan du se hvad jeg mener??? ... Jeg bliver, i hvert fald, morderlig mistænksom, og desuden er lægekonsulenter pr. definition ansat til at oversætte lægepapirer for sagsbehandlere, der naturligvis ikke kan lægelatin og heller ikke kan forstå de fagudtryk, som en læge skriver om den enkeltes sygdomme.

Det er det en lægekonsulent er ansat til i en given kommune at oversætte.

Derfor, synes jeg, du skal klage over at du pludselig bliver kaldt til samtale med en lægekonsulent ansat af Odense Kommune, efter at du har pådraget dig en arbejdsskade i reaktiv, der også er under Kommunens ansvar!!

Alle mine alarmklokker kiiiimer simpelthen

Jeg ville nok skrive noget i denne retning:

Citat:
Til Borgmester xxx xxx

Ang. Kommunens lægekonsulent Vagn Kongsholm.

Jeg henvender mig til dig, da jeg er temmelig utryg ved Odense Kommunes fremfærd i forhold til min sag i Jobcenter.

Jeg har i et stykke tid, været i arbejdsprøvning i reaktiv i kommunalt regi, hvor jeg blev sat til at pakke, selvom jeg har gigt i begge hænder og derfor ikke er den mest velegnede til sådanne opgaver; men jeg turde ikke undslå mig og så gik det naturligvis galt.

Jeg fik en arbejdsskade, hvor de forværrede smerter først blev udlagt som værende af psykisk karakter af min sagbehandler; men som nu, trods alt, er anerkendt som værende en arbejdsskade og derfor er blevet anmeldt som en sådan.

Men nu er jeg blevet tilsagt til at mødes med Kommunens sociale overlæge Vagn Kongsholm den 30/9 09 kl. 13.00, for at tale om mine hænder.

Mig bekendt, er Kommunens ansatte læger udlukkende ansat for at oversætte lægers og faglægers udtalelser for sagsbehandlere, hvorfor jeg slet ikke kan forstå Jobcenterets indkaldelse til dette møde, og samtidig stiller jeg mig fuldstændig uforstående over for, hvad det skulle kunne bibringe mig i denne svære situation.

Jeg har således ikke fået en forklaring på, hvorfor dette møde er nødvendigt, lige som jeg heller ikke har fået en forklaring på, hvorfor jeg pludselig skal til en psykolog, som det også er blevet mig bebudet, at jeg skal møde op til.

Jeg håber således, at du vil hjælpe mig med at få afklaret denne usædvanlige fremfærd, da jeg oplever mig temmelig utryg ved hele situationen, og jeg vil ligeledes gerne vide, hvad du agter at gøre ved denne mærkværdige fremgangsmåde.

Med venlig hilsen

'kakaoko 24' (altså navn, personnr. adresse og telefonnr.)
Ovenstående er bare et hurtigt bud, som du kan anvende eller lade være, og jeg ved jo heller ikke om du har fået navn og dato på psykolog ... om den psykolog er intern eller ekstern, for det har du ikke skrevet noget om.

De bedste ønsker Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 20:43   #22
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Wink

Ja jeg kan godt se hvad du mener hyanna. Det virker da også MEGET mærkeligt at når man får en arbejdsskade skal man til samtale. Der er ikke meget at oversætte fra mine læge papir for han skriver det så selv en 5-årig kan læse det. Jeg ved hvertfald at de IKKE må undersøge en, for de er som sagt kun ansat til at oversætte papir fra diverse læger/speciallæger. Ved desværre at der er nogen læger som mener at de gerne må undersøge, men de kan lige prøve for så stejer jeg da først. Når min egen læge ikke engang vil røre ved mit håndled som jeg kom til skade med fordi det er så ømt endnu, tror de da så at de må?? Nej vel!. Jeg tror Hyanna at jeg vil bruge det du har skrevet for det lyder nemlig rigtigt godt og er lige sådan jeg har det. Så TUSIN tak for det da . Jeg skriver til jer i morgen aften når jeg har snakket med den Social læge. Hehe han ved dog bare ikke at jeg optager hele samtalen, for så har jeg nemlig noget på ham hvis der bliver problemer.
Skrives ved i morgen aften.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 01:50   #23
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej kakoko24 .... Er glad for at du synes det kan bruges.

Hvis du når at se dette indlæg, inden du skal til det møde i morgen, og du får tid til det, ville jeg skynde mig at skrive den klage til din borgmester og aflevere den i Borgerservice, og få en kvittering på at den er modtaget på Borgerservice (Du kan evt. selv komponere en kvittering, som så skal stemples og underskrives.

Det gør jeg med alt, hvad der har med papir at gøre i min kommune, for så er du sikker på at vigtige papirer ikke lige pludselig 'er blevet væk'.

Venter spændt på, at høre, hvad der sker ved det møde!

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2009, 22:57   #24
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Talking Det gik KANONT!

Hey.
Så har jeg været ved Sociallægen, og det gik faktisk rigtigt godt. Havde min kæreste med som bisidder og en mobil telefon som optager, og der er IKKE noget at sætte finger på. Han prøvede at granske i min barndom, men kunne ikke finde noget. Så skulle han lige høre om min fars død (2003) og min lillesøsters død (2005). Der måtte jeg sige at da min søster døde(April mdr), måtte jeg sige at resten af året var jeg ikke mig selv. Men det betød dog ikke noget, fordi jeg er kommet videre med dette, så tror han muligvis tænkte *****S hehe. Jeg skulle fortælle om der var noget jeg kunne tænke mig at lave, altså arbejde. Jahhh sagde jeg, men hvad kan man lave med 2 dårlige hænder? Jahhh måske noget telefon pasning, ja tak, sagde jeg så, for jeg vil gerne ud og lave noget. Så nu skal han lige snakke med min sagsbehandler for at se om de kan finde noget "arbejde" med telefonpasning.
Så jeg er BARE glad for at det gik så godt som det gjorde.

kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psysisk diagnose stjerne10 Alt det andet 3 10-05-2013 22:41
Jeg har ondt af dem logikeren Politik og Samfund 13 04-12-2010 04:24
hvor ondt har man Fodfolket Din historie 18 26-12-2009 02:15
Diskrimination gør ondt Stella Accept fra vores omgivelser 0 17-12-2007 17:03
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension